![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Työjuhta HiluxAjattelin illan ratoksi askarrella tänne juttua omasta (ikuisuus) projektistani, Työjuhta Hiluxksista. Auto on ensisijaisesti työkaluna maatilan askareissa, mutta kukaan ei ole kieltänyt pitämästä samalla hauskaa ![]() Lisäksi tietenkin offaaminen olisi lähellä sydäntä, vaikka hyvin vihreä sen tiimoilta olenkin. Haaveissa olisi saada autoa sen verta maastokelpoiseksi, että voisi ottaa osaa ajopäiville, suunnistuksiin ym ym ym, ns. "leikkimielisiin" tapahtumiin, missä offaillaan hyvällä meiningillä ![]() Mikäli jollakulla on hyviä ideoita / ajatuksia / vinkkejä, niin rohkeasti saa kommentoida ![]() Pohjustuksena kerron, että hankkiessani auton, en tiennyt yhtään mitään nelivedoista, diesel moottoreista, maastureista, offaamisesta, enkä juuri muustakaan.. Tilanne ei ole kamalasti kehittynyt, mutta harvasepäivä oppii jotakin uutta ![]() Ajatus nelivedosta lähti viime talvena, kun asuin ensimmäistä talvea "tiettömien taipaleiden takana" tavallaan maaseudulla. Eräänä aamuyönä lunta oli tuiskunnut ihan reilusti, ja oli erittäin hankala sanoa, missä kohtaa tie muuttuu pelloksi tai päinvastoin, aurausmerkit olivat kadonneet jo aikoja sitten.. Etuveto hondallani köröttelin, mielessäni ajatus "älä pysähdy, mitä ikinä teetkin, älä perkele pysähdy.." Juuri ja juuri pääsin tuiskun kasaaman kinoksen yli. Honda siis jäi miltei pohjastaan kiinni.. Tällöin päätin, että saa luvan olla viimeinen talvi, kun miekkailen etuvetosten kanssa, perheessä pitää olla vähintään yksi auto, jolla pääsee liikkumaan kelillä kuin kelillä. Hilux löysi tiensä meille viime keväänä, mallia LN170 2,4TD. Hain oulusta, ja mittarissa oli vaatimattomat 392 000 km noin pauttiarallaa. Lähtökohta oli tämä: Auton käyttötarve alkoi hahmottua enemmän, ja kun nuo sähköhommat jotenkin luonnistuvat, niin ensimmäisenä askarreltiin uusi radio ja kajarit: Auton mukana tulleet Duelerit olivat tiensä päässä, joten hankin BFG A/T kumit, kokoa 30*9,5 Tämän jälkeen tarvittiin ulkonäköä, ja valotehoa, joten seuraava looginen askel oli karjarauta ja lisäpitkät:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sitten käytiinkin ekan kerran vähän hankalammassa paikassa, ja kivaa oli:
Ja pikku pesu lätäkössä vielä: Tältä tieltä ei sitten ole paluuta.. Polte alkoi, ja nälkä kasvaa syödessä.. Oikein harmittaa, että tuli hankittua noin pienet renkaat... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sitten menikin maaginen 400 000 km rikki, aika vaihtaa sisäänajoöljyt pois..
![]() Päästiin vähän puuhommiinkin vielä: |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja kun illat alkoivat pimentyä, pitikin hankkia lisää valoja: (ja lavapressu tuli Norwetilta)
Ja innostuimpa syksyllä vielä vahaankin kulkineen, tätä on paheksuttu yleisesti, mutta iski tarmon puuska ![]() Jatkoa seuraa, tallissa odottelee lavakaari, parit työvalot tulossa postissa ja pää on pullollaan ideoita, pikkuisen hommaa jarruttaa tammikuun alussa maailmaan ilmaantunut vähintää 18 vuoden "pikku projekti" ![]() Viimeksi muokannut Ambula : 22.01.2012 20:12 Perustelu: Lisätty lause |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siistin näkönen kampe. Tulee ihan muistoja mieleen ku itellä juurikin saman mallinen luxi oli joitaki vuosia takaperi.
![]()
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Samoilla kylillä pyöritään, mallikin on sama
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään hilux taka akseli 4.56 välitys , hilux perä murikka 4.56 | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 25.10.2012 21:25 |
Myydään toyota hilux,RJ . 8" perämurikka, hilux korotus jouset. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 22.07.2011 08:30 |
Myyty HJ60 -81 Leimattu työjuhta! vaihto max 2000€ kalliimpaan MYYTY!!! | EnKerro | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 05.04.2011 20:35 |
vanha indoneesialainen FJ-40 työjuhta | mikjus | Chit-Chat | 28 | 08.01.2006 00:14 |