Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2012, 09:23
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

skoottereista


Aloitetaanpas topic, jossa käsitellään skoottereiden tekniikkaa, korjaamista, varaosien hankintaa, ongelmatilanteita jne.

Tuli hankittua tenavalle Hyosung sf50 merkkinen kiinanihme ja sitä pitäisi talven aikana hieman kunnostella. Sinänsä nuo on aika yksinkertaisia kapistuksia mutta omat omituisuutensa niissäkin on. Netissä on skobista paljonkin keskustelua mutta ne ovat lähinnä teinipoikien viritysjuttuja. Eli tässä topicissa voisi jutella skobien korjaamisesta ja muustakin asiaan liittyvästä. Hyviä linkkejä alan sivuille saa myös laitella näkyviin.

Sivusto www.skootterini.com osui itselle ensiksi silmiin, sieltä löytyy tietopankin kautta ohjeita perushuoltoon.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2012, 09:26
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Tuolla on paljon keskustelua mopoista-moottoripyöriin.
http://www.motot.net/forum/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.01.2012, 08:47
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Serkku purki tuollaisen kiinan skootterin atomeiksi. Itsekin pari sellaista omistaneena hieman katselin miten sen runko on hitsattu. Oli se kyllä aikamoinen esitys. Ei ois kyllä tullut sen jälkeen mieleen että lähdempä kiinan skootterilla ajaan tuonne liikenteeseen. Se hitsaus jälki oli vielä huonompaa mitä itse hitsaan ja se ei todellakaan ole mitään kovin kehuttavaa. En tie onko nuokin yksilöitä. Omat kiinan ihmeet olin hävittänyt. Toisaalta kiinan mönkijöissä kun rungot on esillä niin ei niissä ainakaan ole jäljestä mitään sanomista. Näyttävät ihan siistille.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.01.2012, 11:18
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Tarvii tota omaa purkaa sen verran, että näkee rungon kunnon. Toisaalta esim. penkin alla "konetilassa" työnjälki on todella asiallista. Komponenttien laatu tietysti voi olla mitä tahansa.

Sen tuossa ehdin huomata, että kaikki pultit on ihan halpiskamaa. Sitä mukaan kun niitä saa irti niin suoraan roskikseen ja uutta tilalle.
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 09.01.2012 19:31
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2012, 11:34
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Itsellä oli Hyosungin kevari enkä ihan heti lähtisi vertaamaan mihinkään kiinanhalpatuontivehkeisiin. Sanoisin että laatu oli näiden parempien merkkien luokkaa. Oma tieliikennemönkkäri on kiinanihme enkä puhuisi siitä mitään saman päivän aikana. Tiedä sitten miten näitten skootterien kanssa on asia.

Hyosung on korealainen firma.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.01.2012, 17:18
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Itsellä oli Hyosungin kevari enkä ihan heti lähtisi vertaamaan mihinkään kiinanhalpatuontivehkeisiin. Sanoisin että laatu oli näiden parempien merkkien luokkaa. Oma tieliikennemönkkäri on kiinanihme enkä puhuisi siitä mitään saman päivän aikana. Tiedä sitten miten näitten skootterien kanssa on asia.

Hyosung on korealainen firma.
No perskutarallaa niinpäs onkin korealainen firma ! Eli skoban hinta tuplaantui hetkessä


Ilmankos poislukien noi pultit ja mutterit tuntui ihan asialliselta peliltä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2012, 20:49
BillyJoe BillyJoe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.07.10
Sijainti: Turku
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Serkku purki tuollaisen kiinan skootterin atomeiksi. Itsekin pari sellaista omistaneena hieman katselin miten sen runko on hitsattu. Oli se kyllä aikamoinen esitys. Ei ois kyllä tullut sen jälkeen mieleen että lähdempä kiinan skootterilla ajaan tuonne liikenteeseen. Se hitsaus jälki oli vielä huonompaa mitä itse hitsaan ja se ei todellakaan ole mitään kovin kehuttavaa. En tie onko nuokin yksilöitä. Omat kiinan ihmeet olin hävittänyt. Toisaalta kiinan mönkijöissä kun rungot on esillä niin ei niissä ainakaan ole jäljestä mitään sanomista. Näyttävät ihan siistille.
OT: Mutta pakko sanoa... Olen kuullut että Kiinassa valmistetuissa laivoissa työnjälki on ihan samanlaista. Hefteillä kaikki kiinni paikoissa, jotka ei ole ulospäin näkyvissä
__________________
Suzuki SJ 413 -87
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.01.2012, 07:03
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BillyJoe Näytä viesti
OT: Mutta pakko sanoa... Olen kuullut että Kiinassa valmistetuissa laivoissa työnjälki on ihan samanlaista. Hefteillä kaikki kiinni paikoissa, jotka ei ole ulospäin näkyvissä
Laivojen runkosuunnittelun kanssa on tullut touhuttua niin ihan koko totuus tuo ei ole

Jokainen laiva rakennetaan jonkun ison luokituslaitoksen (DNV, BV, L'loyds jne) sääntöjen mukaan ja noissa sääntökirjoissa on hirmuisesti vaatimuksia esim. rungon osalta. Ja luokituslaitoksen tarkastaja tietysti hyväksyy kaikki tehnyt työt, käytetyt materiaalit, työmenetelmät jne.

Joissain paikoissa sallitaan katkohitsit mutta ei tietenkään tärkeissä kantavissa rakenteissa. Kevyitä sisäseiniä ja muita vastaavia voidaan hitsailla katkohitsillä.

Meni vähän kauas skoottereista mutta haitanneeko tuo mitään......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.01.2012, 19:55
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Tuli purettua skootterista katteita pois, aika homma sekin kun lähes kaikki ruuvit & pultit oli jämähtänyt. Löytyi alkukäyrään liitetty kuvan mukainen ihme vekotin. Alkukäyrässä on haara, sitten joku metallinen pieni mokkula, sitten lyhyt letku ja joku ihme liitin, sitten isompi omituinen pallukka josta letku jatkuu vielä etukatteiden alle. Enempää en kerinnyt tänään purkaa, niin ei tiedä mitä tuolla loppupäässä on.

Tehtaan alkuperäisessä huoltomanuaalissa moista härveliä ei mainita, eli liittyisikö tämä jotenkin tehojen alentamiseen ? Vai voiko olla joku saastepäästöihin liittyvä viritys ? Tuskin tuolla äänenvaimennuksen kanssa on tekemistä, luultavasti ?

Onko kenelläkään tietoa mikä tuo systeemi on ? Otin meinaan ja tulppasin sen pois käytöstä. Oli tuo ensimmäinen letku palanut puhki ja tuo kuvassa irrallaan oleva liitos oli osittain irti, sitä oli joku koittanut korjata sikamassalla


__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 08:11 (GMT +2).