![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() SJ410 ei käy......ja maltti hankkii mennä. Ruljanssi alkoi kun kone sammu kertakaikkiaan ajosta. No, kärjet oli ihan loppu, eivät yhdistäneet ollenkaan. Iso piikki siis. Vaihdoin kärjet, konkan, kannen ja pyörijän. Kaapelit ja tulpatkin vaihdettu puolisen vuotta takaperin. Puola uusi. Sytytyksen pitäisi olla suht kohdallaan, lampulla en ole katsonut. Pitänee lainata naapurilta. Koneen saattaa saada hetkeksi käyntiinkin, mutta käy huonosti ja sammuu pian. Tuntuu että kipuna on heikko ja tulee vähän sillointällöin kun ottaa tulpan ulos. Voi olla huono maakin kyllä. Pensasuodatin putsattu ja koko linja puhallettu taaksepäin. Pumppu ruikkii mutta tuleekohan tarpeeksi, semmosia laiskoja pullautuksia. Paineet mitattu, kakkosessa 9bar muissa 11. Ykkösessä kylläkin nousi sykäyksittäin, oiskohan rengasvaurio? Eikös siitä pitäisi helinääkin olla kuultavissa, tai sitten kunnon pärinä. Vähän on kai noviisikysymyksiä, mutta kun on toi moottoritekniikka uudehko alue mulle. Ois kiva päästä taas mehtään ja mielellään vielä takasinkin... Ideoita tai tarkennuskysymyksiä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tarkista (tai vaihda) ensin kaikki maadoitukset, niissä on usein sanomista. Koita saada sytkän tarkastuslamppu jostain, muutoin menee arvailun puolelle. Vakiomallin jakajassa tuppaa olemaan vanhemmiten välystä, sekin voi vaikeuttaa käyntiä.
Kiihdytyspumpun pitäisi kaasupoljinta painettaessa ruikata ihan kivan suihkun kaasarin kurkkuun, mikäli kaasari on kunnossa. Korjaussarjoja kaasariin saa vielä jostain, palstalla on siitä tieto kun vaan muistaisi missä. Ootko koittanut kaikilla tulpilla kipinää ? Pitäisi räpsiä ihan näkyvästi jos sytkävehkeet kunnossa. Katkojan kärkiväli on varmaan ohjearvossa ? EDIT: itsellä ei jakajaa ole ollut autossa enään moneen vuoteen mutta muistaakseni sen pyörijän kiinnitys jakajan akseliin oli aika horo. Tarkista nyt sekin vielä uudestaan.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 21.11.2011 14:00 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta ainakin saa "ostaa" kaasariin korjaussarjoja ---> http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/ Itte olen jo pari sarjaa tuolta hommannut
![]()
__________________
-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! -- |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Saiskohan kipinäjännitteen mitattua tollasella edistyneemmällä pihtimittarilla? Eikös puola sen isomman jännitteen kehitä? Jos kumminkin on pimeenä. Kaasarille tuskin tekisi huolto pahaakaan, mutta voiko se hajota tollain ihan kerralla? Luulis menevän hiipumalla. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Mielenkiintoista
Ootko varma mitä tankkasit edellisellä kerralla,sitten katsoisin toiset tulpanjohdot tilalle.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ysikasille se roju haisee ja sitä olin tankkaavinani. Tulpanjohdot uudehkot, mutta voi kai nekin reikata.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos tulpassa näkyy kipinä lohkoa vasten kokeiltaessa niin silloin kipinä kunnossa. Tämä on siis mekaniikkamiehen neuvo, mistään mittareista mitään ymmärrä ![]() Voihan vaikka pensapumppu olla tullut tiensä päähän ja siinä syy käymättömyyteen.
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mittasin puolan, 1,8ohm ja 6kohm. Laitoin toisen, 3ohm ja 9kohm. Ei apua.
Lamppua ei ole vielä mutta sevverran on lähellä että pitäis ees lupailla. Kyllä varmaan pitää sopankulkua alkaa tutkia. Edellisen omistajan kanssa vaihdettiin kerran(ihan turhaan kylläkin) pumppu, viestittelin jo josko ois tallessa. Ihan näin OT, mikä se 1,2 Toyotan kone nyt taas olikaan kun sopii tuohon ja vielä laillisesti? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Säädin sytytyksen laittamalla merkit kohdalleen, kääntelemällä jakajaa niin että tulee kipinä tulpanjohdon ja vent.kopan kannen välille. Johto paikalleen ja starttaamaan. Lähti kuin ei mitään vikaa ois ikinä ollut. Ryyppy täysillä käyttelin ja vähentelin ryyppyä kunnes oli pohjassa ja vieläkin kävi. Sitten painoin kaasua, ensin varovasti eikä alkaneet kierrokset nousta uudestaan. Polkaisin pohjaan ja moottori sammu tykkänään eikä enää edes lupaillut. Kipinää en uudestaan muistanu testata.
Onko se nyt varmasti kaasutin- tai muu syöttöongelma? Bärkkele tän mikään ydinfysiikkalaite pitäis olla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään sj410 | tomima | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 20.12.2008 15:54 |
M.sj410 | T.T.T | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 14.01.2008 14:18 |
M:SJ410-85 | Suizaman | O/M/V Muut | 0 | 25.07.2005 14:35 |
M: SJ410 -85 | O/M/V Muut | 0 | 03.10.2004 20:04 | |
M:sj410 | O/M/V Muut | 0 | 02.09.2004 10:48 |