Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.11.2011, 12:52
sepi:n Avatar
sepi sepi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Lieto, .
Viestit: 291
Perusasetus

SJ410 ei käy...


...ja maltti hankkii mennä.
Ruljanssi alkoi kun kone sammu kertakaikkiaan ajosta. No, kärjet oli ihan loppu, eivät yhdistäneet ollenkaan. Iso piikki siis. Vaihdoin kärjet, konkan, kannen ja pyörijän. Kaapelit ja tulpatkin vaihdettu puolisen vuotta takaperin. Puola uusi. Sytytyksen pitäisi olla suht kohdallaan, lampulla en ole katsonut. Pitänee lainata naapurilta. Koneen saattaa saada hetkeksi käyntiinkin, mutta käy huonosti ja sammuu pian. Tuntuu että kipuna on heikko ja tulee vähän sillointällöin kun ottaa tulpan ulos. Voi olla huono maakin kyllä.
Pensasuodatin putsattu ja koko linja puhallettu taaksepäin. Pumppu ruikkii mutta tuleekohan tarpeeksi, semmosia laiskoja pullautuksia.
Paineet mitattu, kakkosessa 9bar muissa 11. Ykkösessä kylläkin nousi sykäyksittäin, oiskohan rengasvaurio? Eikös siitä pitäisi helinääkin olla kuultavissa, tai sitten kunnon pärinä.
Vähän on kai noviisikysymyksiä, mutta kun on toi moottoritekniikka uudehko alue mulle. Ois kiva päästä taas mehtään ja mielellään vielä takasinkin...
Ideoita tai tarkennuskysymyksiä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.11.2011, 13:49
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Tarkista (tai vaihda) ensin kaikki maadoitukset, niissä on usein sanomista. Koita saada sytkän tarkastuslamppu jostain, muutoin menee arvailun puolelle. Vakiomallin jakajassa tuppaa olemaan vanhemmiten välystä, sekin voi vaikeuttaa käyntiä.

Kiihdytyspumpun pitäisi kaasupoljinta painettaessa ruikata ihan kivan suihkun kaasarin kurkkuun, mikäli kaasari on kunnossa. Korjaussarjoja kaasariin saa vielä jostain, palstalla on siitä tieto kun vaan muistaisi missä.

Ootko koittanut kaikilla tulpilla kipinää ? Pitäisi räpsiä ihan näkyvästi jos sytkävehkeet kunnossa.

Katkojan kärkiväli on varmaan ohjearvossa ?

EDIT: itsellä ei jakajaa ole ollut autossa enään moneen vuoteen mutta muistaakseni sen pyörijän kiinnitys jakajan akseliin oli aika horo. Tarkista nyt sekin vielä uudestaan.
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 21.11.2011 14:00
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.11.2011, 17:04
Suikkajäbä:n Avatar
Suikkajäbä Suikkajäbä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.07.07
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 246
Perusasetus

Tuolta ainakin saa "ostaa" kaasariin korjaussarjoja ---> http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/ Itte olen jo pari sarjaa tuolta hommannut Hyvä ja nopee palvelu !
__________________
-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! --
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.11.2011, 17:40
sepi:n Avatar
sepi sepi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Lieto, .
Viestit: 291
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tarkista (tai vaihda) ensin kaikki maadoitukset, niissä on usein sanomista. Koita saada sytkän tarkastuslamppu jostain, muutoin menee arvailun puolelle. Vakiomallin jakajassa tuppaa olemaan vanhemmiten välystä, sekin voi vaikeuttaa käyntiä.

Kiihdytyspumpun pitäisi kaasupoljinta painettaessa ruikata ihan kivan suihkun kaasarin kurkkuun, mikäli kaasari on kunnossa. Korjaussarjoja kaasariin saa vielä jostain, palstalla on siitä tieto kun vaan muistaisi missä.

Ootko koittanut kaikilla tulpilla kipinää ? Pitäisi räpsiä ihan näkyvästi jos sytkävehkeet kunnossa.

Katkojan kärkiväli on varmaan ohjearvossa ?

EDIT: itsellä ei jakajaa ole ollut autossa enään moneen vuoteen mutta muistaakseni sen pyörijän kiinnitys jakajan akseliin oli aika horo. Tarkista nyt sekin vielä uudestaan.
Kärkiväli tosiaan oli likempänä puolta milliä, nyt vajaa 3 kymppiä. Pyörijä tosiaan tuljuu akselin päässä ainakin parin asteen verran, tämä Motonetin uusi siis. Vanha kansi on tallessa mutta lähetyssaarnaajan oon hukannu, se oli tukevasti paikallaan. Täytyy kattoo jos saa laitettua liuskaa jousen alle. Ja lampun haen huomenissa.
Saiskohan kipinäjännitteen mitattua tollasella edistyneemmällä pihtimittarilla? Eikös puola sen isomman jännitteen kehitä? Jos kumminkin on pimeenä.
Kaasarille tuskin tekisi huolto pahaakaan, mutta voiko se hajota tollain ihan kerralla? Luulis menevän hiipumalla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.11.2011, 17:51
autotohtori:n Avatar
autotohtori autotohtori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.10
Sijainti: tukholma
Viestit: 417
Perusasetus

Mielenkiintoista


Ootko varma mitä tankkasit edellisellä kerralla,sitten katsoisin toiset tulpanjohdot tilalle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.11.2011, 18:07
sepi:n Avatar
sepi sepi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Lieto, .
Viestit: 291
Perusasetus

Ysikasille se roju haisee ja sitä olin tankkaavinani. Tulpanjohdot uudehkot, mutta voi kai nekin reikata.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.11.2011, 19:42
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sepi Näytä viesti
Kärkiväli tosiaan oli likempänä puolta milliä, nyt vajaa 3 kymppiä. Pyörijä tosiaan tuljuu akselin päässä ainakin parin asteen verran, tämä Motonetin uusi siis. Vanha kansi on tallessa mutta lähetyssaarnaajan oon hukannu, se oli tukevasti paikallaan. Täytyy kattoo jos saa laitettua liuskaa jousen alle. Ja lampun haen huomenissa.
Saiskohan kipinäjännitteen mitattua tollasella edistyneemmällä pihtimittarilla? Eikös puola sen isomman jännitteen kehitä? Jos kumminkin on pimeenä.
Kaasarille tuskin tekisi huolto pahaakaan, mutta voiko se hajota tollain ihan kerralla? Luulis menevän hiipumalla.
Se Motonetin pyörijä on aika susi, alkuperäisosa voisi olla parempi (ja kalliimpi). Puola sitä jännitettä taikoo tulpille. Jos sulla on mahdollisuus kokeilla toista puolaa niin sillä selviää puolan toimivuus. Mulla aikanaan puola sippasi silleen, että lämmetessään lopetti yhteistyön.

Jos tulpassa näkyy kipinä lohkoa vasten kokeiltaessa niin silloin kipinä kunnossa. Tämä on siis mekaniikkamiehen neuvo, mistään mittareista mitään ymmärrä

Voihan vaikka pensapumppu olla tullut tiensä päähän ja siinä syy käymättömyyteen.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.11.2011, 13:09
sepi:n Avatar
sepi sepi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Lieto, .
Viestit: 291
Perusasetus

Mittasin puolan, 1,8ohm ja 6kohm. Laitoin toisen, 3ohm ja 9kohm. Ei apua.
Lamppua ei ole vielä mutta sevverran on lähellä että pitäis ees lupailla.
Kyllä varmaan pitää sopankulkua alkaa tutkia. Edellisen omistajan kanssa vaihdettiin kerran(ihan turhaan kylläkin) pumppu, viestittelin jo josko ois tallessa.
Ihan näin OT, mikä se 1,2 Toyotan kone nyt taas olikaan kun sopii tuohon ja vielä laillisesti?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.11.2011, 17:27
sepi:n Avatar
sepi sepi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Lieto, .
Viestit: 291
Perusasetus

Säädin sytytyksen laittamalla merkit kohdalleen, kääntelemällä jakajaa niin että tulee kipinä tulpanjohdon ja vent.kopan kannen välille. Johto paikalleen ja starttaamaan. Lähti kuin ei mitään vikaa ois ikinä ollut. Ryyppy täysillä käyttelin ja vähentelin ryyppyä kunnes oli pohjassa ja vieläkin kävi. Sitten painoin kaasua, ensin varovasti eikä alkaneet kierrokset nousta uudestaan. Polkaisin pohjaan ja moottori sammu tykkänään eikä enää edes lupaillut. Kipinää en uudestaan muistanu testata.
Onko se nyt varmasti kaasutin- tai muu syöttöongelma? Bärkkele tän mikään ydinfysiikkalaite pitäis olla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään sj410 tomima O/M/V Ajoneuvot 5 20.12.2008 15:54
M.sj410 T.T.T O/M/V Ajoneuvot 4 14.01.2008 14:18
M:SJ410-85 Suizaman O/M/V Muut 0 25.07.2005 14:35
M: SJ410 -85 O/M/V Muut 0 03.10.2004 20:04
M:sj410 O/M/V Muut 0 02.09.2004 10:48


Sivu luotu: 05:08 (GMT +2).