Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.08.2011, 16:40
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

jeep cherokee tulpat?


Ostaa pätkäytin uudet tulpat zero-geehen. Koneena siis tuo 4.0 I6. Tulppia vaihtaessa tulikin ongelma, kun uusien tulppien elektrodi on n. 5mm pidemmällä kuin vanhoissa. Uskaltaakohan näitä käyttää? Vanhat tulpat olivat NGK, uudet Bosch... Kirjan mukaan oli sopivat?

__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.08.2011, 18:52
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Onko ne vanhat tulpat myös kirjan mukaan sopivat?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.08.2011, 19:46
Imperio:n Avatar
Imperio Imperio ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, Savon sytämmessä.
Viestit: 264
Perusasetus

Linkitetääs tuo nostokurjen kuva tulpista selventämään... (jos nyt toimii naamakirjasta tuo linkitys)

__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
http://imperio.1g.fi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.08.2011, 12:32
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arppa Näytä viesti
Onko ne vanhat tulpat myös kirjan mukaan sopivat?
kävin tänään katselemassa NGK tulppakirjaa, Cherokee 4.0 91-00 antaa koodiksi "only from dealer"... Eli ei paljon apua...

Olisiko kenelläkään tietoa? Kai joku cherokee -kuski on vaihtanut tulpat omaansa?
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.08.2011, 16:42
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Tuollahan on kaikki tulppavaihtoehdot, vertaile niistä: http://www.jamant.fi/sahkoosat-sytyt...73.html?page=4 , sillä sivulla on kaikki vaihtoehdot, mitä kuutosiin löytyy...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.08.2011, 19:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Varmasti on vaihtanut Cherokeehen tulppia aika monetkin.. mitä katsellut tuolta Jenkkilän foorumien puolelta niin nekin jotka kisaa ajavat - on se sitten crawlingia, jeepspeed- touhua tai mudassa möyrymistä - suosii vanhemmissa kuutoskoneissa ('99 asti) alkuperäisiä Championin perustulppia. Uudemmissa kuutoskoneissa missä on DIS- sytys niin voi ja ehkä kannattaakin käyttää esim. tuplaelektroditulppia, alkuperäinen tulppa näissä uudemmissa taitaa olla NGK:n mutta en muista oliko yksielektrodinen vai ei. Tärkeintä kuitenkin on varmaan se, että hommaa tulpat missä lämpöarvo on oikea ja että kärkiväli on säädetty oikein.

Ainakin viimeksi kun kävin Jamantilta hakemassa jotian muuta rompetta, niin hyllyssä näkyi olevan noita Championin tulppia vino pino eri tyyppejä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.08.2011, 20:40
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

NGK tulpista HO moottoriseen Jeeppin suositellaan FR5-1 tulppia. Olen käyttänyt noita muutaman vuoden kahdessa eri moottorissa ja huomannut niissä yhden pienen ongelman. Moottorit on olleet 1991 Cherokeen orggis ja 1996 Grandista Cheroon siirretty pata. Molemmissa koneissa on käytetty 1991 Cherokeen imusasarjaa ja polttoaineen syöttöön liittyviä osia. Autossa on parannettu sekä ilmansaantia että pakopuolen hengittävyyttä. Ongelma on se että ykkös- ja kutossylinterin tulpat alkaa käydä turhan kuumana jos autoa käyttää pitkään pienillä kierroksilla. Kutosen tulppa sulaa kyllä vielä helpommin kuin ykkösen. Esimerkiksi suunnistuskisoissa rastille jonotellessa joutuu välillä kierrättämään konetta tai sammuttamaan moottorin paikalleen jäätäessä. Sammuttaminen on huono juttu kun jäähdytysnesteen kierto keskeytyy ja auto alkaa keittää. Yleensä olenkin antanut auton käydä ja käynyt polkaisemassa kaasua heti kun käyntiäänestä kuulee tulpan sulavan hetken päästä ilman kierrosten lisäämistä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
GPS ja non-resistor tulpat.... Tapsa_ja_Dumbo Tekniikka & Jutustelu 8 10.11.2005 21:10
Olds 350 :een oikeat tulpat? SamiN Tekniikka & Jutustelu 0 29.06.2005 11:01
Vette tulpat -86 Vuosimallit 1984-1996 2 05.05.2003 14:16
L98 tulpat... Vette90 Vuosimallit 1984-1996 5 16.04.2003 17:56


Sivu luotu: 10:55 (GMT +2).