|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
hj-60 korin korotusoisko kellään tietoa mitkä ois nuitte palikoitten stratekiset mitat korkeueksi oisin aatellu 70mm mutta paljo sisähalkaisija paljonko aine vahvuus ja kuinka pitkät pultit tarvis ja minkä kokoset Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
|||
|
|||
eikö se onnistu ku pistää jonku metalli jöötän jossa on keskellä 8mm reikä sinne väliin ja sitte sen verran pitermmät pultit ku tarvii taitaa olla 12:sta kohtaa kii tuo kori eli sen verran palikoita ja pultteja
Note! This message was posted anonymously! |
#3
|
|||
|
|||
tere mulla tossa työn alla korotus hj autoon. pulttien pituudet on 18cm 10kpl ja 22cm 2kpl sillä yhdet pultit
takapenkkien alla menee kori palkin läpi ja on eri mittaset. ei varsinaista ongelmaa laittamisessa, mutta puslat kumityynyjen sisällä on ruostunu todennäköisesti pois osassa tyynyjä. hommaa hydraaliputkea 22mm ulkomitoilta ja tee siitä puuttuvat puslat. Pultit on 10mm paksuisia. Toinen huomioitava asia on rungossa olevien korvallisten ruostuminen pois.Kumityynyjen väliin jäävä osa on osaksi kadonnut joten varaudu 2-3mm pellillä josta tulee uudet korvallisen kannet. uusiin kansiin tulee 28mm reijjät sillä tyynyissä on sen kokoinen koroke mikä täyttää isomman reijjän.niin ne puslat on määrä mittaset sillä saadaan aikaan sama puristus kaikille tyynyille sillä pultti kiristyy puslaa vasten ja ei litistä kumityynyjä liikaa. Kori on helppo nostaa ylemmäs työstämisen ajaksi vaikka 2 nelosella nostelemalla vuoroin nurkista, myöskin pikku talja jaksaa nostaa hyvin panin lankun pätkät rungon (20cm) ja koriin väliin että pääsin laittaan tyynyt/korvakkeet ja korokkeet paikalleen.eipä siinä mitään muuta taida sitte ollakkaan. pakko mahtua ku on vihitty |
#4
|
|||
|
|||
niin unohtui nuo mitat. mulla nailon palat on korkeus 70mm ja halkaisijaltaan noin 60mm porasin niihin 10mm reijjät. panin myös korin ja nailoneitten väliin 5mm kumin. ettei kitise tai kulu korokkeet.
pakko mahtua ku on vihitty |
#5
|
|||
|
|||
paljoko kustansit noista ja mistä hait
Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
|||
|
|||
Onks nuo pulttien mitat alkuperäisten mittoja...?!
Note! This message was posted anonymously! |
#8
|
|||
|
|||
ei ole pulttien mitat alkuperäisiä mittoja, ja annoin vähä vääriäkin. elikkä kun korotetaan 70mm niin uusien pulttien mitat ovat. 4kpl 20cm 8kpl 18cm. ja välirikat olivat kadonneet melkein kokonaan joten niitakin pitää varata niitä monta eri kokoa kahdella eri reikäkoolla sinne kumityynyjen väliin tulee rikka jonka reikä pitää olla sama kuin tyynyissä olevien kumi korokkeiden halkaisija on. jotain 28mm ja tyynyjen kumpaankin puoleeneli tämmöistä tietoa nyt kun korotus on tehty. ja uusissa pulteissa olisi hyvä olla jengat aika pitkään .10mm reijällä ja ne halkaisijältaan samoja kuin kumi tyyny.ne voi mitata ennen kuin ottaa pois. niitä tyynyjä
on eri kokoja että kato mitkä tulee mihinkin. pakko mahtua ku on vihitty |
#9
|
|||
|
|||
ei ole pulttien mitat alkuperäisiä mittoja, ja annoin vähä vääriäkin. elikkä kun korotetaan 70mm niin uusien pulttien mitat ovat. 4kpl 20cm 8kpl 18cm tai jos löytyy 17cm niin ne juuri oikeita. ja välirikat olivat kadonneet melkein kokonaan joten niitäkin pitää varata monta eri kokoa kahdella eri reikäkoolla sinne kumityynyjen väliin tulee rikka jonka reikä pitää olla sama kuin tyynyissä olevien kumi korokkeiden halkaisija on. jotain 28mm ja tyynyjen kumpaankin puoleen 10mm reijällä eli tämmöistä tietoa nyt kun korotus on tehty. ja uusissa pulteissa olisi hyvä olla jengat aika pitkälle. ja ne halkaisijaltaan samoja kuin kumi tyyny. ne voi mitata ennen kuin ottaa pois. niitä tyynyjä
on eri kokoja että kato mitkä tulee mihinkin kohtaa VITTU KUN TULEE KIRJOITUS VIRHETTÄ SOLKENAAN pakko mahtua ku on vihitty |
#10
|
|||
|
|||
pitääkö 70mm korotus muutos katastaa heti eli antaako poliisit sakot jos ei lue papereissa
Note! This message was posted anonymously! |
#12
|
|||
|
|||
syyläriä pitää puottaa, ohjausakselisä yleensä pitää jatkaa, vinssin käyttövipua jatkaa, ym... muuta pientä.
Note! This message was posted anonymously! |
#13
|
|||
|
|||
Syyläriä ei tarvi laskea, jos poistaa flektin kopasta alaosan.
Note! This message was posted anonymously! |
#14
|
|||
|
|||
Ja 60mm jos nostaa niin ei tarttee muuttaa yhtään mitään...ohjaus-akseli riittää, flekti mahtuu pyörimään...yms
Mut toi 60mm on ihan ääretön maksimi ilman muutoksia... |
#15
|
|||
|
|||
ite aattelin tehä vaan 50mm että saa joskus vielä tehtyä 70mm soa:n ja 33 12.5x15 kummit alle niin pysyy tuossa 150mm sisässä sitte ku nuo on paperissa vois alkaa kehitteleen lisää
Note! This message was posted anonymously! |
#16
|
|||
|
|||
oisko kellään tietoa mistä päin oulua löytys tuota nailon tankoa
Note! This message was posted anonymously! |
#17
|
|||
|
|||
vastaan nyt itelle mutta muita varten valmiiksi tuolta aikolonilta hain ja makso 48E metri 60mm
Note! This message was posted anonymously! |
#18
|
|||
|
|||
mllä oote pilkonu tuon tango
Note! This message was posted anonymously! |
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
/* Life Begins at 35" */ |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
-Pajerolla metsään ja Zetorilla pois- |
#21
|
||||
|
||||
Mitäs tuolle hj61:n ohjausakselille pitää tossa korin korotuksen yhteydessä tehdä? Luin jostain että pitäis jatkaa/kiristää...? Ooon aatellu 40-50mm korottaa, joten teettääkö hirveitä toimenpiteitä ohjauksen kanssa? Kaikki muu taitaakin olla suht selvää
__________________
Toyota Landcruiser |
#22
|
||||
|
||||
Korotin tuota omaa lotjaketta 60mm eikä tarvinnu tehä ohjausakselille mitään. Ja jäi vielä varaakin. Se ilmanputsari kotelon ja turbon imuputken välinen lyhyt kumiletku jäi vähä huonosti, mutta sekin on kumminkin pysyny kiinni.
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) Viimeksi muokannut Profi : 01.09.2009 22:09 |
#23
|
||||
|
||||
Selvä homma. Kiitoksia vastauksesta. Nii... vielä sen verran, et kai toi 50mm:n korotuksen saa otteeseen 33" renkaitten kanssa? Et ei mee yli 150mm
__________________
Toyota Landcruiser |
#24
|
||||
|
||||
Mitä kokemuksia muilla on joilla koria on korotettu? Itse ainakin otin pois ko palat joista ei jeepissä ollut kuin haittaa. Jos jousitusta on korotettu niin eikö renkaat mahdu jo pyörimään? Onko korotus vain näön vuoksi? Mitä korkeammat palikat niin sitä suurempi rasitus kiinnikkeisiin tulee rungon KIERTYESSÄ maastoajossa.Itsellä oli 70mm + omat kumit. Vuoden ajojen jälkeen kori oli repeillyt useista kohdin , hakeamia pelleissä ym.Kaikki peilikuvina molemmin puolin autoa.Takimmaiset kiinnikkeet revenneet kokonaan irti.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tavis sirkkeli oli hyvä. Tulee ihan erilailla suora katkaisu kun vaikka puukkosahalla. Tai sehän riippuu tietysti tekijästä... --Instrument, sano ryssä kun rautakangen näki.-- |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lj:n Korin Korotus | TTMOSSE | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 13.08.2006 23:54 |
bj korin korotus? | Rölli | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 04.01.2006 19:47 |
Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.04.2005 19:00 |
Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.04.2005 11:14 |
Korin korotus yms. | 4x4_76 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 13.05.2003 09:05 |