![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Tectyl+öljy seosta pohjaanTerve vaan. Ajatuksissa olis hiluxin pohjaan ruiskuttaa öljy+tectyl seosta ruostesuojaksi, niin mitä ölyä olette käyttäneet? Vai onko parempia seoksia suositella?
|
|
|||
|
|||
![]()
Kotelonsuojaöljy alle, sen kuivuttua sitä massan näköistä alustansuoja ainetta päälle.
Noin olen aina itse tehnyt, tiiä sitten onko hyvä mutta ei nuo romut ny ihan käsiin oo lahonu. |
|
|||
|
|||
![]()
Tuolla projekti osiossa vaan törmänny pariin kertaan tuohon tectyli öljy koktailiin, mutta ei sen paremmin ole asiaa valaistu. Tosta kotelo suoja-aineesta kanssa ollut puhetta että tunkeutuu hyvin vaikka paskasempaankin pintaan.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vaihteisto öljyjä ollaan sekoteltu sekaan, tunkeutuu aikast hyvin kaikkiin paikkoihin
Toi on yks vaihtoehto mut jokanen tyylillään ![]()
|
|||
|
|||
![]()
MItä sitä' suotta itse tekemään noita sekoituksia, kun voi kaupastakin aineet ostaa, tectylin kotelosuojaa eka kerros pestyyn pohjaan(painepesurilla irtolika huuhdottu) antaa kuivua nahkeaksi päivän, ja sitten vaan massat niskaan, kaikki saumakohdat yms reilu kerros sitä kotelosuojaa niin tulloo hyvä. näin ite teen aina kun massaan,
|
||||
|
||||
![]()
20 vuotta sitten ex-työkaverini harrasti tuota öljy + alustamassa coctailin ruiskutusta autojen pohjaan. Ideana hyvä, massa pystyy notkeana ja suojaavana.
Mutta, ei se niin hyvä idea ollutkaan loppujen lopuksi. Toisen työkaverin amazonin pohjaan oli vedetty tuo seos. Öljynä oli seassa nestekaasu trukin käytettyjä moot öljyjä, joissa ei ole yhtään nokea. Kaasu kun palaa puhtaasti. Auton pohjassa oleva öljyinen massa keräsi itseensä maantie pölyä. Sitä tulee hiekoitushiekastakin keväällä, vaikka ajaisi vain asvalttitiellä. Sorateistä nyt puhumattakaan. Kuiva pöly kertyi auton pohjaan imien itseensä öljyn. Kun pöly kerros oli tarpeeksi paksu (tässä tapauksessa 5-10 mm), kerros lohkesi ja putosi pois. Samalla lähti osittain massaakin mukana. Joten pohja jäi paikoitellen ilman suojaa. Tästä väännettin kättä monta viikkoa, ja amazonin pohjaa tutkittiin oikein porukalla. ![]() Kotelosuojana tuo seos toimii varmasti hyvin. Kun olen hitsannut autoa pohjasta, olen käyttänyt seuraavaa tyyliä: Pohjien puhdistus, ja päälle hyvä pohjamaali. Happomaali ja epoksi ovat niitä parhaimpia, sinkkispray on helppo ja melko hyvä suoja myös. Sitten päälle kerros kotelosuojaa, se imeytyy saumojen huokosiin ja rakoihin. Kun kotelomassa on vähän kuivunut, niin päälle alustamassaa pensselillä tai ruiskulla. Taas odotellaan kuivumista. Tämän päälle olen vetänyt vielä kotelomassan. Varsinkin pensseli massauksen jälkeen pinta on epätasainen, joten kotelosuoja tasoittaa sen. Loppujen lopuksi, jos putsaa ruosteet pois, niin mikä tahansa bitumi/öljy/rasva pohjainen kura ei tee ainakaan pahaa auton pohjassa. Kunhan tämän mössön ja pellin väliin ei vaan pääse kosteutta muhimaan. ![]()
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Turkkilevy lavan pohjaan | Leke-83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 09.07.2009 23:06 |
mitä mönjää auton pohjaan? | hilux -86 | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 10.06.2009 11:44 |
Pohjaan alumiinia | pastirolli | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 26.11.2007 00:48 |
Välitys Mazdan pohjaan Homma hoidossa- | Bruno | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 09.02.2006 22:47 |
Kuka offaili meren pohjaan? | G280E | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.01.2004 22:43 |