|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
King cap helmestä perunaksi uusi omistaja sama projektiHeinäkuun alussa tarjoutui tilaisuus vaihtaa sen hetkinen leikkikalu vähän korkeampaan ja hitaampaan. Kaveri jonka kanssa ollaan tehty paljon kauppaa halusi välttämättä minun Bemarin. No kyllähän minulle kelpaa vaihdossa harvinaisen ehjä king cap tai siis d21 (korjatkaa jos malli on väärin). Kaikki toimii ja autoa on pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Maalattu joskus ja samalla hiekkapuhallettu runko ja maalattu sekin. Lukot toimii ja vaihdelaatikko ei pidä ääntä ja muutenkin siisti vehje jos ei oteta huomioon takakaarien luona olevia hapatuksia . Moottorina toimii 25td vai mikä se nyt oli. Kuiteskin vaparihan se on ja ahdinta laitan kylkeen. Onko kellään tietoa missä vaiheessa kanget rupeaa antautumaan tuollaisesta moottorista? Toyotan 1C kestää ainakin jäärata käytössä 3,2bar ahtoja hyvin ilman ongelmia mutta jotenkin en luota tähän kyseiseen moottoriin niin paljoa Edellisen omistajan toimesta autoon on asennettu kauko-ohjattu kekuslukitus ja ledi päiväajovaloa sun muuta joutavaa. Ledi valoista toinen irtosi jo ekalla kunnon offipätkällä, hyvä niin ja voidaan virallisesti sanoa että projekti on alkanut. Vähemmän turha varuste tässä autossa on finlandia 2000 kattoikkuna joka ei vuoda. Ensimmäisenä tuli hommattua 3000kg vetoliina ja lapio. Joista on ollut jo melkoinen apu varsinkin kun ollaan kynnetty jo melko huolella tuolla lähi mutalikoissa ja soissa. Onneksi kaverini osti myös tuollaisen "nelivetoisen" niin pääsee poiskin sieltä mihin yrittää mennä. Lapiolle tuli tehtyä kiinnikkeet lavan laitaan jotta pysyy aina mukana. Tarkoitus olisi korottaa hiukan tuota koria joten nyt king tietäjät minkä verran olette nostaneet tuon mallin koria? Mistä saa järkevään hintaan korotus setin etuakselille vai rupeanko suoraan vääntämään jäykkiä akseleita paikoilleen? Nythän alla pyörii melkein uudet 31/10,5/15" fedimat ja tilalle tekisi mieli 33". Muutamia kuvia omasta autosta ja kaverin autosta kun eihän sitä osaa omasta ottaa kuvia sillon kun ajetaan niin ajo kuvat ja kiinni jäänti kuvat kaverin autosta Citymaasturihan tämäkin vielä on mutta paljolti se on kuskista kiinni minne mennään ja paremmin tämä menee kuin CR-V Cabiini on varsin viihtyisä ja kun on tullut istuttua riittävästi noitten ralli/rata autojen cabiinissa niin viihtyisyys on plussaa Hilux pohjan varassa Siihen loppu hiluxista voima
Viimeksi muokannut nbf : 22.09.2011 04:09 |
#2
|
||||
|
||||
Oho onpas siinä hyvässä kunnossa pietetty datsuni Laita joku 70-75mm korotukset niin mahtuu pyörii 33'' kivuttomasti alla
Mistäs nuo penkit on? Näyttää aika mukavan tuntusilta |
#3
|
||||
|
||||
Nouseeko tuo vaivattomasti sen 70mm vai meneekö kaikki uusiksi? Tietää vaan varautua. Penkit on hyvät vaikka merkki onkin pilot
|
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
Nyt aloitettiin kopan korotus ja ongelmia ei varsinaisesti ilmennyt.
Muutettavia/rakennettavia kohteita: Rattiakseli Vaihdekepit jatkettava Kardaanin ympäri menevä tukirauta Puskureiden kiinnitykset Pidemmät pultit korin kiinnitykseen Korotus palojen materiaali nylon tanko 70mm leveänä ja 70mm korkeana. Voisin luulla että terä oli jo valmiiksi heikko kun en kerennyt kuin tavata tuohon nyloniin niin jo katkesi Tuossa näkyy tiukimmat letkut ja putket Tuon verran korkeuseroa saatiin aikaiseksi Löytyihän tuostakin hapatusta |
#6
|
|||
|
|||
Ota sit samalla siit vaihdekeppien reijän ympärillä olevasta pellistä palanen pois eest ja takaa... Saat vaihteet perille ja hitaan nelivedonkin pelaan. itellä vaik ei oo ku 40mm korotus, niin hidas pitää painaa perille kunnolla ku ottaa kii siihen levyyn... No, seuraavas kytkin rempassa otan sen ja korjaan (ens talven aikana siis).
Turbotukseen sit, niin Terranon pumppu sinne, jos haluaa ettei savuta turhaan ja saa varmasti ahdoilla soppaa... |
#7
|
|||
|
|||
moro moro
itellä oli tuommoinen d21 kingi mut oli vanhemmalla koneella SD25 mallin kone. laatikothan on samat tuossa. . . korotin koria noin 60mm ja tankojouset tappiin niin 35" kummit mahtuivat jousteleen kun vähän pyöränkaaresta sipaisi . .. tuo etupään jousitus on yksi arse jos vakavempaa offia meinaa ajaa fiilistellessä riittää hyvin jos ei pahoihin paikkoihin lähde. . . laatikot tosin ei kestä 35" kumeilla ajelua mettässä ; DDD siksi vaihoin HJ60 niin nyt kestää paikat. .. tosin kaikenhan saa rikki
Profiilissa on pari kuvaa kun rakensin siihen toimivamman lavan maastoajoon. . . |
#8
|
||||
|
||||
Rautakeula olisi kyllä hyvä vaihtoehto, pitäisi alkaa värkkäämään. Asiat tärkeysjärjestykseen ensimmäiseksi vinssi ja ahdin sitten myöhemmin muut tilpehöörit.
make-lj suzuki projektissa make oli hommannut jostain sovitelaipan volkkarin moottorin ja suzukin vaihdelaatikon väliin. Tekisikö sama pulju sellasen sovitteen että pystyisi käyttämään vaikka GR tai jonkun vastaavan jakista mersun lootan perässä. |
#9
|
|||
|
|||
joo on kyllä hyvän näkönen lippis! itellelle laitoin korotusta melkeen 80mm ja ei mitään heikkoa vähän piti vaihekeppien reikää lyyä vasaralla mutta muuten ei mitään! ja 35" tuntuu rullaavan ihan vaivatta alla! turbo pitäs seuraavaksi laittaa ja terranon kytkin paketti!
|
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei näy kestävän laatikko noita mukamas 31" siakaan (256/75-16)!!! Omasta pakkiratas topolina, pakkirattaan akselin poikki, viitosrattaasta puuttuu paloja ja kytkentärattaasta puuttuu paloja!! Että sellasta pientä, nyt perjantaina vietävä laatikko laitettavaks pihtiputaalle kun ei karikolla oo osia!!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#11
|
||||
|
||||
Mikkees vuosmalline tää kingssi on?
Mulla oma on -97 eli viimestä D21 korimallia ja kaikenlisäks ei pysty lakihen mukkaan miun autoo etes turbottamaan!!! Vittumaista...
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#12
|
||||
|
||||
Komea on kinkkukaappi !
Jos et vielä oo tehny mitään peruuttamatonta nii ratin akselia ei tarvitte katkoa riittää ku päästää rättinivelestä pultit auki ja vaihtaa pidemmät joihin rikkoja väliin myöskin vaihteet saa helpoiten pelaamaan tekemättä sisälle näkyviä muutoksia kun suojakumin alempaan suoraan kumilätkään tekee isommat aukot ja toista keppiä(en muista kumpiko jäi tiukalle) hieman laikalla koloaa että taittuu helposti vääntämällä eteenpäin ja kemppiliimaa saumaan kun oikea asento on löytynyt Lavaa kun nostat varaudu tankin täyttöputken ja ilmaletkujen jatkamiseen. Etuakseli mänöö vaihtoon jos järkevästi enempi korotusta haluaa mutta aika mukavasti saa jo lisää ku sauvat kirii lähes tappii ja joustoakin hieman jää toiseenki suuntaa kun poistat pohjaanlyöntikumit. takapään saa tasoihin etupäänkanssa ku jatkat riiput noin 12cm pidemmiksi. Noilla konsteilla oon itte pärjänny ja ajettavuuskin on säilynyt jonkinmoisena myöskään 33" rattailla ei tule ongelmia missään joustossa kolmi vitosetkin saattas sopia mutta välitykset karkaa auttamatta liian pitkiksi. |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Tuo keppi homma kanssa tulin samaan tulokseen että keppi puoliksi poikki ja hitsi liimaa perään. Rattiakselin kerkesin katkaista ja tekemään "paremman" kuin uudesta Lavakin nostettiin tänään ja kesken eräiseksi jäi juurikin täyttöputket, puskurin nosto. Kuvia myöhemmin |
Luokat |
king, turbo |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään nissan td 25 | maage | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.10.2010 16:38 |
O:3.3 TD Nissan | regular | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.07.2006 17:20 |
Nissan KC -86 | Samppa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.07.2005 18:23 |
Nissan | Borg | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 22.08.2003 12:51 |