![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Lisäpenkki kevytkuorma-autoonOnkos kenelläkään omakohtaista kokemusta lisäpenkin lisäämisestä vuosimallin 2003 kevytkuorma-autoon. Oma käsitykseni aiheesta seuraava: Tavaratilaan kasvot menosuuntaan: - Penkin ja turvavyön ja penkin kiinnityksen tulee olla hyväksyttyjä (kallista/mahdotonta). - Väliseinän siirto vaatii jonkun paperin seinän kestävyydestä uudessa paikassa (ei kai kukaan sellaista kuponkia voi kirjoittaa). Tavaratilaan kasvot taakse/sivulle/ yli 10 astetta käännettynä suorasta linjasta: - Penkin rakenne vapaa, istuinosa pitää olla nostettavissa, pehmusteen paksuus vapaa? - esim. tila-auton penkki johonkin muuhun kuin etusuuntaan?, kiinnitys?(käykö, en tiedä)? AKE ohje 793/208/2009 ei tuota suoraan mielestäni kerro. - Jos teen toisen väliseinän esim. vanerista, ei alkuperäistä voi madaltaa tai poistaa? - turvavöitä ei saa laittaa? liian turvallinen muuten. Tavaratilassa ei ole ikkunoita, mutta 2 ovea jotka saa sisältä auki. (Ikkunan aion kuitenkin lisätä joko sivuoveen tai vastapuolelle, kuljettajan taakse (ehkä molempiin). Tarkoitus nostaa istuimia 20cm jos ei mene liian vaikeaksi, saa pitkää kuljetettua ja ääni+lämpöeristyksen. Lisäistuin tarvitaan vähintään kolmelle. Edellisessä -97 samanlaisessa autossa sisus 9.lle jonka meinasin siirtää uudempaan, mutta ei onnistu. Kaipailisin kuvaa toteutuksesta, jota en käytä katsastuksessa, vaan rakentamisen apuna. Jos on vinkkiä katsatuspaikasta,lasiliikkeestä yms. (pk seutu)., saa kertoa. Vain faktatieto kiinnostaa. Juha
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/2CF48...ajoneuvoon.pdf
Eli yksinkertaistettuna: -sivuttain suunnattu helpoin = ei muita vaatimuksia kunhan istuin on pultattu lattiaan ja täyttää istuimelle asetetut mittavaatimukset (40x40 cm/persus, 50 cm selkänojaa) -eteenpäin suunnattu penkki pitäis olla hyväksytty + hyväksytyissä kiinnityspisteissä + hyväksytyt vyöt + kiinnityspisteet tai istuinosaltaan ylösnostettava/lukittavissa pystyasentoon, jolloin ei vyöpakkoa. Saa olla niin pehmee kuin tykkää. Katsastajan pitää varmistaa että ne lujuudeltaan, kiinnityspisteiltään ja säätölaitteiltaan täyttävät direktiivin 74/408/ETY ja sitä myöhemmin muuttavien direktiivien tai näitä vaatimuksia vastaavan E-säännön yleiset vaatimukset (direktiivin liite IV). Edellä mainitun osoittamistapaa ei ole määrätty, joten asianmukaisesti ja silminnähden tukevasti tehty toteutus normaalisti pitäis kelvata ilman dokumentteja. Väliseinän lujuudesta todistus joltain alan liikkeeltä, esim. Helsingin Ko-Si kirjoittelee niitä muutaman kympin hintaan Tattarisuolla tarkastettuaan kiinnitystavan ja seinän rakenteen. Takaistuintilasta pitää päästä kahdelta eri suunnalta tarvittaessa ulos, joten joko vasemmalle ovi, ikkuna, kattoikkuna tai sitten etuistuinten välistä jos sopii kulkemaan, niin riittää myös. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miksi pitää olla jostain alan liikkeestä? Eikös luulisi olevan sama, kuka vastuun seinän kestävyydestä nimilleen ottaa.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joku jolla voidaan katsoa olevan ymmärrystä asian suhteen, eli kelpaahan siihen toki joku muukin, paitsi auton omistaja itse (jäävi).
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
OT: Tohon jääviyteen liittyen, voidaanko katsastuksessa hylätä savulappu tai jarrupaperit jos/kun niissä on ajoneuvon omistajan nimi ja allekirjoitus?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Espoossa vak.ilta saa myös "ostaa" paperit omatekosen seinän kestävyydestä. -05 vika koppa maxi LT sai 3+4 paikat otteeseen 2012...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
-eteenpäin suunnattu penkki pitäis olla hyväksytty + hyväksytyissä kiinnityspisteissä + hyväksytyt vyöt + kiinnityspisteet
tai istuinosaltaan ylösnostettava/lukittavissa pystyasentoon, jolloin ei vyöpakkoa. Saa olla niin pehmee kuin tykkää. Katsastajan pitää varmistaa että ne lujuudeltaan, kiinnityspisteiltään ja säätölaitteiltaan täyttävät direktiivin 74/408/ETY ja sitä myöhemmin muuttavien direktiivien tai näitä vaatimuksia vastaavan E-säännön yleiset vaatimukset (direktiivin liite IV). Edellä mainitun osoittamistapaa ei ole määrätty, joten asianmukaisesti ja silminnähden tukevasti tehty toteutus normaalisti pitäis kelvata ilman dokumentteja. Eli Matin mukaan voin siirtää vanhasta autosta verhoomon tekemät penkit (4 eteenpäin ja 2 taaksepäin nousevilla istuimilla) uudempaan, pelkällä väliseinäkupongilla, kiitos ja kumarrus. Tarkoittaako ei vyöpakkoa että vyöt kuitenkin saa olla? Juha |
#8
|
||||
|
||||
![]()
onks tää vielä voimassa?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ja kannattaa muistaa että kantavuudesta pitää vähintään 50% jäädä tavaralle. Eli jos meinaa paljonki istuimia lisätä, ni kannattaa eka laskee monta saa...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Myydään kevytkuorma-auto Peugeot Boxer 2.8hdi hinta 13500e | Räminä | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 17.09.2010 21:45 |
Myydään KingCap Lisäpenkki | t51j2h | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.06.2010 20:20 |
O:Rangen lisäpenkki tavaratilaan | Ex_inkkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 25.03.2008 21:24 |
O: Pajeron "lisäpenkki" | pietu0ne | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 18.08.2007 17:31 |
Pakun lisäpenkki | Viideo | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 17.12.2006 20:35 |