Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.07.2011, 15:37
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Ilmastointilaitteen höyrystinkennon puhdistus miten?


Kennon rakosissa aika tavalla töhnää. Raitisilmasuodattimen kun ottaa pois, avautuu n. 1,5 cm leveä rako koko kennon leveydeltä. Suodatin on siis kennon edessä.
Lisäksi on yksi toinen aukko, jotain 3x4 cm, josta pystyy osan kennoa imuroimaan.

Onko mitään vinkkejä, miten kennon saa putsattua? En halua irrottaa sitä kylmäpiiristä, koska kylmästöinti kuitenkin toimii.

Autohan on Nissan Maxima 1998, jos siitä tiedosta on apua.

__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.07.2011, 17:04
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

No hammasharja toimi aika hyvin. Mutta ei sekään ime kennon väleistä töhnää pois.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.07.2011, 19:59
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Jos sitä koteloa ei voi purkaa pois, niin oikeastaan ainoa konsti on ottaa aineet talteen ja purkaa kaiken mikä on tiellä. Onko ilmastointi huollettu milloin viimeksi? Jos siitä on jo aikaa, niin ei ole huono idea tarkistaa täytöstä ja vaihtaa kuivainta samalla vaivalla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.07.2011, 22:03
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Pääseekö kabiinin puolelta pikku purkamisella puhaltamaan???

Ja sitten mäntysuopa liuotettuna KUUMAAN (mitä kuumempaa sitä parempi!) ja sitten sitä kennolle ja puhallus perään, niin johan irtoaa!!!
Näin ollaan hommissa putsattu,kun välillä nuo MB-miehet "säästää" huollossa ja jättävät raitisilmasuodattimet vaihtamatta, kun ei haise niin silloin se toimii....

Liuotnta ei kannata, koska tekee "rasvaisen" pinnan kennoon ja tukkeutuu vielä nopeammin!!!

Samalla kannattaa putsata kanavat, kun niissäkin on sitä "tököttiä" aikasen paljon ja saattaa kanssa hivenen "kärytä" kosteala kelillä...

Ja miksi se kuivain pitäis vaihtaa kun järjestelmä toimii eikä ole ollut avoinna???
Tai miten se kaasun vaihto auttaa kylmän tekemiseen, kun ilmastoinnin toiminta JUURI PERUSTUU kylmäaineen kaasuunnuttamiseen höyrystimessä ja nesteyttämiseen kondensaattorissa???
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.07.2011, 22:08
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Ja miksi se kuivain pitäis vaihtaa kun järjestelmä toimii eikä ole ollut avoinna???
Tai miten se kaasun vaihto auttaa kylmän tekemiseen, kun ilmastoinnin toiminta JUURI PERUSTUU kylmäaineen kaasuunnuttamiseen höyrystimessä ja nesteyttämiseen kondensaattorissa???

nus nus, nesteytymiseen lauhduttimessa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.07.2011, 22:18
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp Näytä viesti
nus nus, nesteytymiseen lauhduttimessa
Nus nus nus...
lauhdutin = kondensaattori
höyrystin = evaporaattori
tai ihan mitä vaan... Kunha toimii!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.07.2011, 07:35
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Ja miksi se kuivain pitäis vaihtaa kun järjestelmä toimii eikä ole ollut avoinna???
Tai miten se kaasun vaihto auttaa kylmän tekemiseen, kun ilmastoinnin toiminta JUURI PERUSTUU kylmäaineen kaasuunnuttamiseen höyrystimessä ja nesteyttämiseen kondensaattorissa???
Kuivainhan poistaa kosteutta järjestelmästä, eikä se loputtomiin toimi, jossain vaiheessa se on kyllästetty kosteudella. Ihan kuten moottoriöljyn suodatinkin pitää vaihtaa kerättyään paskaa öljystä. Joissain kuivaimissa on tarkistussilmä, mikä kertoo että onko kuivain kunnossa (dry/wet).
Ajoneuvojen ilmastointijärjestelmä ei ole 100% tiivis, siinä on letkuja ja kompuran kaulalla tiiviste mitkä vuotavat aikaa myöten tavaraa pihalle. Se on ihan normaalia, mutta ilmastoinnin kylmäntuotto heikkenee. Sitä ei välttämättä huomaa normikeleissä, mutta esimerkiksi +30 keleissä saattaa olla jo teho hukassa.
Sitä kylmäainettahan ei varsinaisesti vaihdeta, se poistetaan huoltolaitteen säiliöön, josta se sitten laitetaan takaisin sekä lisätään puuttuva määrä. Huoltolaitteella suoritettava alipaineistus myös poistaa kosteutta, mutta jos kuivain on tiensä päässä niin siitä on vain lyhytaikainen apu.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.07.2011, 08:02
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

No se kosteus ei kuitenkaan ehjään suljettuun systeemiin pääse, koko toi ilmastointihuoltopelleily on vain keino rahastaa se satanen, kun ei sitä rahaa muualta tipu.

Jos laite toimii hyvin, niin miksi huoltaa??

Itse näitä tehdään monta autoa päivässä ja aivan turhaan puolesta autoja ja niissä lopuissa on jo kennossa tai putkessa vuoto, eli niitä kokonaan toimimattomia.

Se nyt vaan on niin, että jos laite ei toimi enää ollenkaan, niin siellä on vuoto ja aivan turha vaan täyttää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jäähdytysjärjestelmän puhdistus ? TOJOHJ60 Tekniikka & Jutustelu 13 03.09.2014 20:50
Ilmastointilaitteen kuivaimen metsästys HiluxMan Tekniikka & Jutustelu 19 29.07.2010 14:59
Vesikaivon puhdistus Arska-tehtaalta Chit-Chat 18 08.08.2008 23:02
Runkopalkin puhdistus? kingkuppi Tekniikka & Jutustelu 3 22.01.2007 08:07
Aluvanteiden puhdistus? panzer Tekniikka & Jutustelu 3 07.05.2006 11:43


Sivu luotu: 12:31 (GMT +2).