![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Unimog peltiperät, mistä vetarit leveään?En ihan äkkiseltään keksinyt pääkaupunkiseudulta yhtään firmaa joka koneistaisi karkaistuja akseleita ja tekisi uudet spoorit. Kyseessä on Unimogin peltiperän pinionin katkaisu, koneistus sopivaan halkaisijaan, spoorien teko ja lisäksi vielä jonkinsortin kierre sinne päähän. Tarkoitus olisi siis tehdä pinionikonversio jotta voi käyttää tavallista (jenkki)kardaania, joko ristikolla tai sitten laippamalli. Tuo pinionin halkaisija on ~27mm siltä kohden mistä pitäisi katkaista, kattelin tuossa juuri nenän edessä GM:n 14- pulttisen pinionin joukkia missä kierre näyttäisi olevan ~15/16" tuumaa (~24mm), spoorit samaa luokkaa päältä mitaten. Onnistuukohan esim. tuollaisen teko mitenkään ![]() Karpiola kait tuota tekisi, mutta onko pk- seudulla ketään? Helpottaisi tuota suunnittelu/ toteuspuolta kun pystyisi itse käymään paikan päällä näyttämässä ja kertomassa.. Kuinka paljon porukka yleensä on täällä noita pinionikonversioita tehnyt? Millä tavalla? Omassa autossa ei Mogin oma systeemi toimi niin mitenkään, normi tukivarsilla tulee akselit kiinni.. ja kun tilaa ei ole muutenkaan etupäässä varsinkaan juuri yhtään ylimääräistä, niin pinionista tultava mahdollisimman lyhyt. Mulla on kyllä muutama visio aiheesta, katotaan mitä niistä muotoutuu ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 29.09.2011 20:01 |
#2
|
||||
|
||||
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei tulisi, eikä olisi hintakaan yhtään hullumpi. Ja itse asiassa juuri tuollaisella idealla meinaisinkin homman tehdä. Mutten ymmärrä alkuunkaan että miten noi olisi tarkoitus saada tuohon pinoniin kiinni kun spoorit on niin kaukana tuon murikan "peräpäästä"?
Onko mulla jotkut aivan ihme pinionit näissä akseleissa, kun tuo spooritettu osa alkaa vasta 23cm (!?) ulompien laakereiden jälkeen ![]() Akselit ostin miljoonassa osassa, näitten kyllä piti olla ihan soivat pelit paria porttaaliboksin laakerinvaihtoa lukuunottamatta. Eikä muuten kyllä näykkään mitään outouksia, mutta olenko minä mahdollisesti saanut väärät pinionit noihin mukaan vai mikä on? Laitan kuvaa aiheesta kunhan pääsen kotikoneelle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 04.07.2011 18:16 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Istuta siihen jokin muu lukollinen murikka? Vetarit tietty joutuis soveltamaan.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juu, mulla on kyllä harkinnassa käynyt että laittais murikan + akseliputket D44:sta tai sitten Fordin 9", mutta varsinkin noi ysituumaiset on niin pirun harvinaisia täällä että hintaa tulee väkisin.
Sitä mietin että pitäisikö esim. D44:n high pinion etumurikkaan sitten laittaa standard- cut välitykset että pyörisi "väärinpäin", eli porttaalibokseja ajatellen oikeinpäin. Ja taakse sitten reverse- cut välitykset? Mietin näitä vaihtoehtoja jo niin pitkään että meni pönttö sekaisin ![]() Tuo jonkun pienemmän/ lyhyemmän murikan käyttö auttaisi tietysti siinäkin, että saisi tuota paljon kaivattua tilaa lisää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
http://www.kkkoy.com/ on semmonen firma johon duunista viedään työstettäväksi ne jutut mitä ei käsisorvilla voida tehä
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pajeron jakopääremppaan tekijää?? | velmeri83 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.12.2009 18:14 |
Lavan tekijää ? | pee | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.06.2008 06:25 |
Pitkään BJhin katon tekijää | jack_broken | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.03.2007 07:37 |
tarran tekijää taas... | pee | Chit-Chat | 4 | 16.12.2006 13:52 |
Hyvää/ edullista koneistamoa Salo-Lohja-Helsinki | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 13:53 |