Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.07.2011, 22:16
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

jeep 4.0 sammu vauhdista...


ka!

tänään tuossa +31 C helteessä kärri perässä otti ja hyytys tuon -93 jeepin laulu, ei nykiny, ei nostanu lämpöjä, ei hukannu paineita, ilman mitään ennakkovarotusta sammu kuin ratio

rullailtiin tien poskeen, bensaa tankissa reilusti, painetta bensatukissa, jakajan sisällä kuivaa ja puhdasta, pari käynnistys yritystä, huonoa röpötystä eikä kestäny kierroksia...

eikun taksia tilaten kotiin, Gee alle ja takasin, kärri irti Jeepistä jotta saa sen Geen perään, niin kas, sytty avaimesta ja toimi aivan normaalisti...

onks tällanen normaalia Jeepuloille ? mikä kuumuu ja hyytyy ? puola ? PCM ? joku muu, mikä ?

hanurista tuollaiset mysteeriviat, tiedä koska iskee uusiks...

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.07.2011, 23:00
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
ka!

tänään tuossa +31 C helteessä kärri perässä otti ja hyytys tuon -93 jeepin laulu, ei nykiny, ei nostanu lämpöjä, ei hukannu paineita, ilman mitään ennakkovarotusta sammu kuin ratio

rullailtiin tien poskeen, bensaa tankissa reilusti, painetta bensatukissa, jakajan sisällä kuivaa ja puhdasta, pari käynnistys yritystä, huonoa röpötystä eikä kestäny kierroksia...

eikun taksia tilaten kotiin, Gee alle ja takasin, kärri irti Jeepistä jotta saa sen Geen perään, niin kas, sytty avaimesta ja toimi aivan normaalisti...

onks tällanen normaalia Jeepuloille ? mikä kuumuu ja hyytyy ? puola ? PCM ? joku muu, mikä ?

hanurista tuollaiset mysteeriviat, tiedä koska iskee uusiks...
Puola / tulpat... Paas tsiikaten neet ekana!
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.07.2011, 00:03
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

jos nuo vajaa litraset kutoset on painettu samalla lestillä ku iso veikkansakki ni tos 83vm vehkeessä poppa keleillä 100sen vauhista höllää liittymään ni sammahtelee ja vika kuittaantu et käytti virrat pois ja takas käyntiin toimi taas nii pitkää enneku ajo pitemmän ajan tasa kaasulla. emmä tiä taitaa olla joko pensan kiehahtamine kaasarissa tai äly laatikko? puolasta perämoottoriin vaihettu omassa uusiin eli ei vanhoja osia yhtään paitsi moottori silti perseilee. kirkossa kannattas varmaan käyä?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.07.2011, 00:29
puikkis:n Avatar
puikkis puikkis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.04
Sijainti: Helsinki, .
Viestit: 157
Smile

Ajoin oman 4,0 cherokeen eilen Helsingistä Inkooseen ja kyllä tuli matkalla mieleen kirkossa käynti . Kivikirkossa olis aika paljon viileempi kuin Jepessä, ja tärinäkin toivottavasti olis pienempi. En nyt kyllä enää muista, että kuinka kovalla kompressorilla niitä saarnoja siel on tapana porata, mutta Jeppe ainakin jyräyttelee ihan miehekkäästi. Vettä tarvittiin ainoastaan kuskille ja ysikasia tankkiin. ( Ilmastointi on hauska, ja varsinkin kun se on tuusanpaskana ).

Alkaa kyllä tuntua siltä, että jeeppien syttymiset ja sammumiset on melko mahdotonta ennustaa mitenkään. Menee ja metkuilee mennessään ja joskus ei mene.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.07.2011, 13:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Minä veikkaisin kanssa tuota "heat soak" ongelmaa, tunnettu faktahan on että XJ:n pellin alla on todella kuuma. Jos ei kovin tavallinen ongelma olekaan, niin suuren maailman suurissa lämpötiloissa ovat maininneet tuosta jonkin verran. Jos on pakosarjan ja imusarjan välinen lämpökilpi huonossa kunnossa ja/tai lisäksi bensaputken lämpöeristeen tapainen heikkona, niin bensa saattaa päästä kiehumaan. Loppupään vuosimallin XJ:ssä oli ihan tehtaan takaisinkutsukampanja ainakin Jenkeissä kyseisen ongelman takia.

Satuitko mittaamaan bensapaineet kiskosta mittarilla, vai koititko vain että sitä tulee koestusventtiilistä?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.07.2011, 13:48
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

eip ollu mittaria mukana, eli venttiilistä suhautin... tosiaan - hankalaa arvioida oliko paine riittävä, todettua tuli se että bensaa on

oireena oli vaan jotenkin niin metka, eikä engine valoa tms. "oikeata vikaa", käyntiröpellys kuulosti sekavalta / heikolta kipinältä, tosin ei haissut bensa eikä rikkipieru missään vaiheessa... eli matalahko bensapaine vois olla ihan hyvä teoria

autossa oli perässä reippaasti aisapainoin kärri, ja hyytymä paikka ylämäki, pihatestissä ei keulan reilusti ylös ajaminen kuitenkaan kiusaa tee
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.07.2011, 00:24
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Mun XJ:ssä oli samoja oireita kerran +35C kelissä metsässä viime kesänä. Kun piti kierroksia reilusti eikä laskenut tyhjäkäynnille, niin ei ollut ongelmia. Epäilin imusarjan liiallista lämpenemistä ja gasojen kiehumista, kun kierrokset auttoi. Puolan ylikuumeneminen (=oikari) tehnee samantapaisia oireita, joten teillähän voisi olla kyse siitä.

Kantsis laittaa pakosarjan lähtöihin jotain termoteippiä, niin pysyy imuilman ja muutoinkin koko konehuoneen lämmöt kurissa tai sitten pitää ajella helteellä konepelti tuulihaassa auki. Pahimmillaan pelti auki ja muutama minuutti jäähyä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ-60 ei sammu asentaja73 Tekniikka & Jutustelu 4 27.07.2010 21:26
Lantikka sammu hiluxiheikki Tekniikka & Jutustelu 5 20.07.2010 19:05
HJ ei sammu Tekniikka & Jutustelu 8 14.05.2010 23:08
Suburban pyörähtää 100mph vauhdista Flugfiske Chit-Chat 0 30.10.2006 17:34
Volvo ei sammu.. hpotteri Tekniikka & Jutustelu 7 15.09.2006 16:22


Sivu luotu: 17:07 (GMT +2).