![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() FJ45 LP 1969Laitellaas pari kuvaa kun toi vanhus sai tänään allensa asiaankuuluvat kumit pienen odottelun jälkeen, orkkisvanteet on puhallettu ja maalattu, kumeina fedima maxima 7.50R16 laitettu myös mukana tulleet orkkispölärit kiinni ja näähän ei ole lukkovanteet. Auto on outokummun kaivoksen entinen pelastuslaite, rekisteröity 5/1969, eli todennäköisesti valmistettu 68 puolella. Kumeja tuli samantien 10 kpl, toisille viidelle on jo lukkovannesetti maalattuna ja ne tulee sit ilmeisesti tohon pitkään nelivitoseen -81.
Viimeksi muokannut bj45lava : 08.05.2011 22:29 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
näyttää kuvissa kyllä todella hyväkuntoiselta! joskus vuos tai reilu sitte ku näin ekan kerran myynti kuvat tuosta niin antoi pikkusen erikuvan. onnea hankinnasta!
ootkos jo leimannu ku kilpi näyttää niin uudelta?
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo leimattu, kilvet on alkuperäiset ja olleet tässä kiinni uudesta saakka, laite on poistunut aikanaan rekisteristä 1985, leimattu viimeksi -83 sen jälkeen seissyt niillä sijoillaan siellä liiterissä vuodesta -88 ainakin.
Hitsaamaton kovapeltinen laite, ajattelin kuitenkin pitää tommosena patinoituneena aluksi, katto tarvis vaan ottaa ja maalata valkoiseksi. Ite en oo koskaan nähny näitä, missä kattokin on kiinni siitä vyötärölinjasta pikalukoilla ja samanlaiset 3 kpl on myös tuulilasin yläreunassa, ja varmaan turha mainita et se tuulilasikin on viel alkuperäinen. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siisti kuin sika pienenä!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pidä tommosena "patinoituneena." On hienon näkönen.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
ja vaikka rakentelijoiden palstalla ollaankin niin dont never ever kuvttele siitä muuta kun pieneen tavaran kuljetukseen soveltuvaa... savua korvaan sille joka tuosta offiauton tekee
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hieno on värkki, täyret pisteet vanhan kunnossapitäjälle
![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Leimalla meni 15 min ja paperihommissa sit 2 tuntia, hieman omistajaselvitystä jne, vaikka mulla oli jo trafin ja liikennevakuutuskeskuksen lasku, missä olen omistajaksi todettu henkilö.
Muutama virhekin on otteessa, henkilöluku vain 2 kun piti olla 3 ja lisäks jostain syystä ulkomainen rek.tunnus otteessa sama suominumero kun on aina ollut, täytyy soitella perään. Pitihän sitä perse arskan tekemää monttuakin hieman kokeilla sitten kotiin päästyä... Mittariinkin muljahti uusi tuhatluku heti leimalta/töistä pääsyn jälkeen ja muuten kaikki mittarit toimii, jopa amppeerit. Kyl hieman kieron mielenlaadun tolla ajaminen vaatii, ei ole ihan tätäpäivää menossa mukana. Viimeksi muokannut bj45lava : 01.10.2012 21:14 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
tämän auton nähtyäni livenä ei voi kun todeta on kommee! eikä ole turhal pilattu. silkkaa asiaa ...........
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ja sitten kun joskunsjoku ihmettelee, miksi tälläsessä laitteessa palaa takavilkut, kun painaa jarrua, niin kuuluu asian olla eli valojen kytkentä on jenkkimallinen, vaikka autossa on oranssit takavilkut ja näin se on ollu vuodesta -69 asti tässäkin vehkeessä,
Kunnes alko harmittamaan asia ja tutkittuani hieman noita melko yksinkertaisia sähköjä totesin ainoaksi vaihtoehdoksi/syyksi asiaan jarruvalokatkaisijalta lähtevät 2 johtoa joista kokeellisesti katkaisin toisen ja kas, ei pala vilkut enää jarrujen kanssa takapäässä. Samalla silmäilin hieman mittariakin, joka taulun puolesta näyttää ihan samalta kuin uudemmissa, mut ei näköjään ole mitään samaa siinäkään...alkuperäiset polttimot vaihtu uudempiin samalla vaikka ei noissa vielä vikaa ollutkaan. Eilen myös soitin konttorille ja lupasivat lähettää uuden otteen, jossa 3-paikkaa ja ei enää ulkomaista tunnusta siellä lisätiedoissa... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Joo ajossa jälleen, laturi uusittu ja alkuperäinen vesipumppu, jonka vuoto oli syynä ton laturin toimimattomuuteen, heitti sen verran vettä/glykolia niskaan et luisti kuormalla ja olihan siitä dioditkin paskana, joten tuli 50A tuoreempi tilalle.
Myös orkkis kilpiteline eteen tilattu Toyotalta ja palokuntaraidat poltettu vi***un kyljistä, alkaa näyttää orkkikselta. Vielä kun joku todistais et onko noissa aina ollu vakiona valkoinen katto, tässä se ei ole valkoinen ollut koskaan päällipuolelta saati sisäpuolelta ainakaan, eli uskaltaisin väittää et ei ole ollut ainakaan tässä laitteessa. Viimeksi muokannut bj45lava : 29.10.2012 18:36 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tällekin hyötykäyttöä välillä, kerkeskin seisomaan 6.12 alkaen tähän asti, no lähti napista käymään niinkuin pitääkin ja muutama lavallinen klapia tuli kuskattua pihalla puolelta toiselle.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Piti tulla tännekin morjenstamaan että kaunis on toi sun BJ!
Hienoa nähdä että se on edelleen ajoittain aktiivipalveluksessa. Ite hankin kesällä oman BJ nelivitosen lavurin ja ajatus oli vähän restauroida sitä mutta en mitenkään oo malttanut. Sen verran reippaasti se raksuttaa että ei sitä kehtaa purkaa. Kovaa ajoa vaan. Mukava kattella miten muut on omiaan laitelleet. ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
On kyllä hieno BJ-45
En ole tätä viestiketjua aikaisemmin huomannut. Onko museo kilvissä? Itsellä HJ-45 -79 Mutta nyt perushuolto menossa. Tilalle tulee 12H-T kuulerilla sekä kierrejouset eteen. Ipa |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Kyl tää on ihan normikilvissä, kun toi ulkoinen kulunut hieman kolhuinen orkkispinta ei kelpaa museomiehille ja entisöidä en aikonut noita vanteita, valoja ja puskureita enempää. Jotenkin vaan istuu omaan makuun tommosena kulahtaneena.
Penkit joutuu kyl verhoilemaan talvella uusiks, mut muuten menköön noin. Ajettua tuli kesällä useampi tonni välillä ilman kattoa ja tuulilasia (sekä paitaa)... |