![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Uaz lukot ja muuta jorinaaNoniin eli vielläkö palstalta löytyy porukkaa jolla olis tietoa noista uazin lukoista? Tuli tuossa vastaan venäjältä kauppa jossa myydään lukkoja viellä ko. vehkeeseen. Rupesin vaan ihmetyttämään kun oli ilmalukkoa, hydraulisesti ohjattavaa lukkoa ja sitten viellä ilmeisestikkin kitkalukkoa eriasteisella jännityksellä. Hinnat tuntuvat olevan melkoisen pilvissä noin äkkisellä muunnoksella. manuaalisilla napalukoillakin olisi hintaa 175 euroa ilman posteja ja tulleja. Hakusessa siis olisi lukko etu aksulaan sekä manuaaliset napalukot eteen, taka aksulassa kun on kemppi lukko niin pysyköön siellä. Sitten olisi myös tuo uazin ohjaustehostin paketti hakusessa. Édellä mainittuihin osiin olisi mukava saada tietoa että mistä mahtaisi saada vaikkapa käytettyinä. Ohajaustehostintakin saa venäjältä uutena mutta hinta silläkin oli melkoisen tyyris. Eli ideoita lukoista ja tehostimesta saa laitella tulemaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Lähettelin pari viikkoa sitten sähköpostilla kyselyä Uazin lukosta Russian spare nettikauppaan.
Lukkoja oli 5kpl jäljellä ja hinta 250 euroa. Älä kysy kuinka tuo lukko toimii ![]() http://russianspares.com/shop/produc...roducts_id=131 Takakempin kaveriksi minäkin sen ajattelin... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joko tilasit omasi vai olisiko mielenkiintoa kimppatilaukseen? tuo nyt olisi melko edullinen vaihtoehto.
EDIT: samaan hätään sais manuaaliset napalukotkin. Viimeksi muokannut Smuli : 26.04.2011 20:48 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
En tilannut vielä. Kimppatilaus olisi hyvä ajatus..
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tämä kommentti menee tuohon kategoriaan "muuta jorinaa", mutta miksi siihen pitää saada manuaaliset napalukot? Ilmeisesti autolla ei kuitenkaan ajeta tuhansia kilometrejä maantieajoa (kun kerran on kemppiperäkin..) ja saahan ne alkuperäisetkin navat vapaalle tarvittaessa??
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() (Russian spare)
__________________
KEHRUU-RACING |
#8
|
|||
|
|||
![]() Mielenkiintoinen LukkoLainaus:
Kaikki tietämys ammennettu tuosta valokuvasta, joten ei faktaa! Toinen vetoakseli näyttäs tulevan tuohon maljaan, minkä sisäpintaa nuo tapit seuraa? ja toinen vetari nähtävästi tulee tuohon keski tappiin, Nokka-akseliin. Ja toimintaperiaatehan vois olla seuraava: kun vedätedään, niin tappeja kierrätetetään lautaspyörän mukana, ja kun sekä nokka-akseli että malja pyrkii jäämään jälkeen, niin tapit eivät pääse nokka-akselin ja maljan koloihin yhtä-aikaa-> vetää koska tapit jumittaa molemmat toisiinsa. sitten kun jompi kumpi pyrkii pyörimään nopeammin, niin tapit pääsee painumaan nokka-akselin/kupin nokkien väliin, ja hyppäämään sitten mal- jassa/nokka-akselissa "yli". Mitenkä sitten käy, vetääkö kumpikaan? meinaan että, jos pyrkii vetarit pyörimään toinen lujenpaa ja toinen samanverran hitaammin??? No silloinhan vetoa ei tarvitakkaa. Vois olla että kamittaa käännöksissä, ei pääse aukkeamaan jäykällä nelivedolla? ainakin bj-40:ssä semmonen tasauspyörätön tasauspyörätön lukko, mallia Zetor, kampeaa jonkin verran jos etuperässä, ja napalukot kiinni. ei toimi samoin kuin vapaa etuperä. |
#9
|
||||
|
||||
![]() tuosta "palalukosta"..
sen verran että siinä on muutama pikku juttu ennen kuin sen pääsee asentamaan.
- lautaspyörän pulttien reiät pitää porata suuremmaksi, tais olla n. 2 mm. Ei paha rasti. - pultteina vain alkuperäiset "X" -pultit, muut irtoaa/löystyy, kokemusta parista kerrasta - porauksen purseet ehdottomasti hiottava pois lukon rungosta ennen asennusta - hammaskosketuksen säätö vähän työläs, kannattaa tehdä hyvin. - lukko kannattaa avata ja putsata ennen asennusta..... yllätyt avatessasi sen Muuten lukko on kohtalaisen huomaamaton käytössä. Asvaltilla tiukkaan kääntäessä pitää pientä pauketta. Sitten kun on ulkokooli halki, niin pitää enemmän ääntä. Yhden olen aikoinaan halkaissut, lojuu varmaan vieläkin jossain nurkassa. Tarina kertoi, että siihen olisi saanut jopa varaosia, mutta en ainakaan itse saanut uutta haljenneen tilalle.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kuulostaa varsin veikeältä keksinnöltä tuo lukko, noh niinpä ne nuot ryssien tekeleet kait kaikki tahtoo olla.
Kenelläkään ei vissiinkään ollut tietoa tuosta volgan koneen öljynsuodattimesta että mitä ihmettä sinne voisi laittaa tilalle kun alkuperänen pahvi tötterö alkaa olemaan parhaat päivänsä nähny. Motonetistä katselin suunnilleen saman näköisiä mutta tuntuu olevan jos jonkun kokosta ja näköstä sinnepäin olevaa. pitääkö vaan ostaa lähinnäksi osuva ja toivoa parasta?? Tai onko tietoa saako tilalle toisenlaista suodattimenjalkaa tms?? |
#11
|
|||
|
|||
![]()
mittailepa tommonen patruuna MANN FILTER H727/4
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tml.lukot | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 17.12.2012 19:49 |
LJ:n lukot? | tojotojo | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 30.01.2007 20:51 |
BJ:n lukot | tmato | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.01.2005 23:01 |
HJ:n lukot...? | asko | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 05.12.2004 19:14 |
Lukot | wallu | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 08.06.2004 19:38 |