Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.04.2011, 08:49
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

SJ410 kaasuttimesta


Pikkulohkon suikka toimii OK mutta pienillä kierroksilla on aavistuksen tehonpuutetta. Moottorin ollessa lämmin alle 2500 rpm (korvakuulolla arvioituna, kieppimittari rikki) ryypyn vetäminen päälle kiihdytyksessä hiukan parantaa vääntöä. Isommilla kierroksilla moottori käy ja kukkuu hyvin eikä ryypystä ole apuja. Eli oliskohan seos vähän pienellä ? Muuten kone on peruskorjattu ja sytytys kunnossa ja säädöissään. Autossa on suorasytytys. Kaikki letkut ja liittimet tarkistin eilen. Ilmavuotoja en havainnut, mutta voihan niitäkin jossain olla. Niin ja kaasari on peruskorjattu pari vuotta sitten.

Tyhmä kysymys: kumpaan suuntaan sitä kaasarin päällä olevaa seosruuvia pitää kääntää, jotta seos menee rikkaalle ?

Voisko tohon olla jotain muuta syytä ? Kysymys ei ole mistään isosta tehonpuutteesta mutta olishan ne kaikki 45 hp kiva olla kotona.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.04.2011, 15:24
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Aukipäin rikastuu. Onko huohotin systeemi alkuperäinen? jos niin on venakopassa pcv tai pvc venttiili josta on kuula hajalla, uusia saa kai suzukikaupasta. Sen voi koittaa vaikka laittamalla lukkopihdit siihen letkuun jos kulku paranee niin venttiili on rikki. nimimerkki juudenin suikka korjattiin laittamalla aaa paristo katkaistuun letkuun. Eli ei välttämättä tarvii uusia sitä venttiiliä. t ap-1 nyypinä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.04.2011, 15:39
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Aukipäin rikastuu. Onko huohotin systeemi alkuperäinen? jos niin on venakopassa pcv tai pvc venttiili josta on kuula hajalla, uusia saa kai suzukikaupasta. Sen voi koittaa vaikka laittamalla lukkopihdit siihen letkuun jos kulku paranee niin venttiili on rikki. nimimerkki juudenin suikka korjattiin laittamalla aaa paristo katkaistuun letkuun. Eli ei välttämättä tarvii uusia sitä venttiiliä. t ap-1 nyypinä
Unohtui mainita, että se huohotinsysteemi on jo tulpattu (eli kaasuttimesta tuleva letku).

Pitää koittaa seosta säätää pikkuisen rikkaammalle. Kuinkahan paljon sitä "ruuvia" voisi huoletta avata ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.04.2011, 11:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Koita ny vaikka 1 kierros, on aika tihee jenka siinä ruuvissa. Seos mittari olis hyvä, siis sellanen kun katsastusmiehillä tai korjaamoilla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.04.2011, 15:33
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

itelle vastaavia onkelmia, kaasarina uusi weber, tarvinee viedä auto kanssa korjaamolle missä säätäisivät mittarin avulla.
Alakierroksilla tukehtuu eikä jaksa oikein mennä, mutta kun saa kevyellä pumppailulla kierrokset ylös niin rupee pelaan ok.

Toki vois koittaa laittaa ruuvia kierroksen auki ja kiinni päin ja kattoa mikä on ero.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.04.2011, 16:12
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

410 on todella tarkka katkojan kärkivälistä, kuten jo tiesitkin. Tuplatarkasta kuitenkin vielä kosketuskulma mittarilla, useammin sieltä saa ne hukkuneet orit kiinni kuin kaasaripuolelta
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.12.2011, 17:51
sepi:n Avatar
sepi sepi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Lieto, .
Viestit: 291
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Aukipäin rikastuu. Onko huohotin systeemi alkuperäinen? jos niin on venakopassa pcv tai pvc venttiili josta on kuula hajalla, uusia saa kai suzukikaupasta. Sen voi koittaa vaikka laittamalla lukkopihdit siihen letkuun jos kulku paranee niin venttiili on rikki. nimimerkki juudenin suikka korjattiin laittamalla aaa paristo katkaistuun letkuun. Eli ei välttämättä tarvii uusia sitä venttiiliä. t ap-1 nyypinä
Mites kun imusarja on yhdistetty t-liittimellä ilmanputsarin ja venttiilikopan kannen väliseen letkuun. Mitään venttiileitä ei näy, olisiko t-liittimen sisällä sitten jotain. Onko tämä nyt jokin diy viritys...

Edit: Niinno olihan siellä venttiili. Hyvin kulki ilma molempiin suuntiin. Tulppasin.

Viimeksi muokannut sepi : 04.12.2011 22:19
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzukin kaasuttimesta Suzu-ukko Tekniikka & Jutustelu 8 03.02.2008 15:54
M: SJ410 O/M/V Ajoneuvot 2 06.08.2006 22:42
Sj410/413? jallu80 Tekniikka & Jutustelu 5 23.01.2006 20:56
M:SJ410-85 Suizaman O/M/V Muut 0 25.07.2005 14:35
M:SJ410 AVO O/M/V Muut 0 25.08.2003 08:10


Sivu luotu: 07:24 (GMT +2).