![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Veto kuulan korkeus SFS-ISO 1103tietääkös joku tämän standardin sisällön paljonko pitää olla vetokuulan korkeus katsastuksessa rupes tinkaan korkeuksia SFS-ISO 1103 Ajoneuvot. Matkailuvaunujen ja kevytperävaunujen vetokuulat. Mitat. 2008 23.11.1977 annettiin LiikMp henkilö- ja pakettiautojen perävaunuista ja niiden kytkennästä 23.11.1977/ 861, jonka mukaan - vetokytkimenä oli käytettävä kuulakytkintä ja sen mitoituksen oli vastattava ISO 1103 standardissa annettuja määräyksiä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Korkeus maasta 35-42 cm auto kuormattuna, joissain yhteydessä alarajana pidetty 38 cm:iä. Tässä vähän muitakin oleellisia mittoja:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Näinpä
No niinhän se muistinikin mukaan oli
että pitää olla kuormattuna ja varsinaista vapaata korkeutta standardin mukaan ei ole määritetty HJ 61:sen kokonaispaino on sen 2800kg omapaino 2200 muistaakseni pitää näköjään lastata harkko kuorma kyytiin ![]() tai sit jos löytys joltain tosite paljonko katsotaan olevan kuorman vaikutus korkeuteen niin sen pitisi periateessa katsastukseenkin riittää ? aika hauskaa kun ei rengasmuutoksissa 33:sille puutuneet tähän mutta nyt kun tein korin korotuksen niin heti vittuillaan vaikka ei mitenkään vaikuta koukun korkeuteen olisko insillä jokin alemmuus kompleksi jos ite ehkä ajelee jollain rimpula primeralla ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No HJ:ssa on kohtuu helppo pudotella kuulaa alemmas tai pulttaat koko kuulaosan irti katsastuksen ajaksi. Otteen vetopainoihin ei koukun olemassaolo vaikuta.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Missä korkeudessa se koukku nyt sitten on?
Kyllä minä olen joutunut kaikista maastureista koukun korkeutta laskemaan,kun on vaihdettu isompaa rengasta tai jousitusta korotettu.Aika äkkiä rikkoo telikärryn aisan,jos kärry kulkee takapyörien varassa ja kaikki paino tulee aisalle. |
#6
|
|||
|
|||
![]() aika ylhäällä
Kyllä se korkialla on noi takajouset on joskus joku takonut kippuralle nostaa varmaan yli sen 50 mm
on muuutenki "/+c:stä" noi jouset pinionin kulma enneminki alaspäin kun suorassa ![]() enkä viisi nyt alkaa jousia vielä vaihteleen ajatelin laitta ome:n jouset kun kerkii kesällä ehkä ja varmaan jonkinlaisen irrotettavan systeemin tolle koukulle kun muistelisin ettei tarvii olla kun nuppi tyyppihyväksytty sitten vielä toi keula on jonkin verran normaalia alempana kun on vanhat jouset mittasin jotain tyhjällä tankilla noin 500mm vaikka pudotin alempiin reikiin ![]() joutuu kyllä hitsaus hommeleihin että saa lähelekään oikeaa olen tossa kuutioinut että paljonko jatkan tuota kiinitystä ainakin katsastuksen ajaksi ei viitsi tuota kanto haravaa jättää niin alas ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Новый год Россия | RAF | Tapahtumat | 3 | 03.01.2010 17:12 |
Myydään veto koukku | RIPAX | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.06.2009 21:54 |
M: LJ- 70 veto aks. | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.05.2007 23:10 |
Q:Veto-painot? | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.03.2005 18:18 |