Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.12.2010, 21:09
hobro:n Avatar
hobro hobro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.11.10
Sijainti: k-nummi
Viestit: 247
Perusasetus

automaattilukko


eli löytyiskö tänne käyttökokemuksia automaatti lukoista. itse ajattelin lj hommata mutta mietityttää vielä toi toiminta. katukäytössä siis talvella

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.12.2010, 23:45
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

voin suositella torsenia, toimii paremmin kuin ajatus
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.12.2010, 23:55
Hek0 Hek0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 136
Perusasetus

Torsenin ongelmana vissiin on tilanne jossa toinen rengas on riipunnassa, jos olen oikein ymmärtänyt. Ja se oli jarrulla hämättävissä. Mutta onko väliä minkä malllin Torseni, kun näyttää olevan jotain soft lockkereita yms.tarjolla?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2010, 00:10
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

soft lockkerilla se ajokäytös on sitten ihan just sama kun normi automaattilukollakin, se ei vaan ilmota ittestään äänekkäästi mutta samanlailla se puota tarjoo sivulle, jos siis semmosta tarkoitat niinku esim powertrax tekee, niitten kanssa oppii kyllä ajaan, mutta tienpäällä hyvät renkaat on ehdottomasti plussaa niin ei tule sitten peloteltua kanssa-autoilijoita.

truetrackithän on noita torseneita, periaatteessa normiautoon varmaan parhaimpia lukkoja mitä saa, ajokäytös on rauhallinen ja eteneminen taattu niin kauan ku jollain pyörällä on pitoa, mm. paksussa hangessa "kevelee" eteenpäin kun pyörät kivasti vuorottelee pitoa, eikä se ristiriipuntakaan oikeastaa ongelma ole, pehmeät paikat tekee vasta esteen, se pyörä mikä ei vedä jarruttaa, ja torsenilla molemmat ei sitä samaan aikaa tee.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.12.2010, 13:24
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.033
Perusasetus

Omassa ollut Detroit Locker jonkin vuoden. Uutena pelästytti aina kerran viikossa kolauksella+nykäsyllä kun päätti vapauttaa itsensä kevyessä vedossa maantiellä, yleensä kurvin loppuosassa. Nyt on joko kuski oppinut tai lukko hioontunut, mutta sitä ei tapahdu enää kuin luokkaa kerran kk:dessa. Liikkeellelähdöt on opeteltava: Lukon ominaisuuksiin kuuluu tuo n. 30 asteen väljä kardaanista mitattuna, joten löysät kevyesti kytkimellä ennen kun aletaan suunnittelemaan banzai -lähtöjä. Mutkassa jos vedätät reilusti tuntuu nykäsy kun lukko ottaa kiinni, mutta tämä softlocker ei pidä ääntä kytkeytyessään. Tuon ajotekniikan kadulla oppii nopeasti ja 100% lukon etua on vaikea lyödä. Talvella myös iso apu, ei aina tarvi nelikkoa sornata 5cm kuopan takia parkkipaikalla. Samoin perä kääntyy kaasulla varmasti eikä tule enää niitä tilateita niin kuin kitkalla jolloin vain toinen puörä päättikin pyöriä kun yritti kaasukäännostä... Ja kampe on täysin huoltovapaa, ei sähkövikoja, ei ilmavuotoja . Ainakin Detroitin tekele myös todella vahva.http://users.kymp.net/dsl11271/Offik...itBackLash.gif

Viimeksi muokannut ariman : 06.12.2010 13:32 Perustelu: Tämä ...tanan ...ka foorumisofta!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.12.2010, 03:25
Hek0 Hek0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 136
Perusasetus

Niin powertrax on samanlainen kuin detroit locker, eri valmistaja vain, vai?

Vähän ryöstöviljelen kyllä nyt aloittajan topicissa, mutta aiheessa pysytään kuitenkin, eli olenko käsittänyt oikein jotta LN65 pitäisi olla LSD lukko taka-akselilla aina, ja sen pitäisi mennä etuperään myös? Saako noihin varaosia mistä?

Truetrac vois tietty olla varma valinta, jos se sit tuntuu liian "pehmoselta" omaan käyttöö ajossan, niin siirtäisi sen sit etuperään ja palalukkoa (eikös nuo lockerit ole sitä tekniikkaa?) tilalle taakse...

Kiitos ja anteeksi aloittajalle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Automaattilukko Hiluxiin Löyty jo HiluMiks O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 29.06.2007 08:58
Kääntöjarrut ja automaattilukko Rojota Tekniikka & Jutustelu 2 21.11.2006 02:01
Automaattilukko ja pienempi vararengas KariS Tekniikka & Jutustelu 13 09.04.2006 12:43
100% automaattilukko talvella? hiluman Tekniikka & Jutustelu 22 23.11.2005 17:54


Sivu luotu: 08:50 (GMT +2).