Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 16.11.2010, 16:11
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Öljynvaihtovälit

Moi vaan! Askarruttaa mikä on kohtuullinen vaihtoväli kun kyseessä pajero -88 2,5 tdic ja käytössä täyssynteettinen (castrol). Toi nyt oli knoppitietoa mutta miten usein yleensä vaihdatte kun alkuperäsessä käsikirjassa näin vanhassa autossa taitaa lukea se 5 tkm.

Vastaa lainaten
Vanha 16.11.2010, 16:19
mechanic-71 mechanic-71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 16.03.07
Sijainti: Finland.Sastamala
Perusasetus

vaihtoväli

omiin rotteloihin oon vaihtanu 3-5 tuhannen välein tai keväällä ja syksyllä halvimmat kurat mitä öljynä myydään ja suotimen joka toinen kerta koneet on kestäny hyvin , mutta korit mätänee ympäriltä
Vastaa lainaten
Vanha 16.11.2010, 16:22
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Perusasetus

Ite tuloo käytettyä '82 Suzukis 5tkm vaihtoväliä kaikille öljyille (tiivisteet senverran huonossa hapessa, että hyvä täyttää laatikot ja perät usein ) ja täysmineraali Gulffia koneelle.
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"
Vastaa lainaten
Vanha 16.11.2010, 17:10
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Perusasetus

Käyttikseeen (Toyota Avensis D4d -00) vaihtuu täyssynteettiset 5tkm välein, ja suodatin 10tkm... ja taivalt takana n. 460tkm ja öljyä ei tarvi lisätä ollenkaan...
Harraste/työkäyttis autoon menee sit puolestaan Neste Turbo LXE:tä kans 5tkm välein ja suodatin vaihtuu 10tkm välein... Eikä tässäkään oo öljyä tarvinu lisätä vaihtovälin aikana. Ja tämä Nissanin King Cab TD25 moottorilla.

Ai niin, ja toi mitä Toyotaan käytän on Koivusen valikoimasta.
Vastaa lainaten
Vanha 16.11.2010, 17:47
dieselmoottori dieselmoottori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 11.08.05
Sijainti: Pirkkala, Finland.
Perusasetus

Täyssynteettistä Rokiin 10 000km välein ja samaten Citroen C5 dieseliin.
Vastaa lainaten
Vanha 18.11.2010, 14:57
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Ristus mitä luonnonvarojen tuhlausta vaihdella öljyjä muutaman tonnin välein tollasiin elämänsä ehtoopuolella oleviin kikottimiin. Itse vaihdan -90 vuoden pajeroon öljyt 15tkm välein, ja tuleehan sinne lisäilytä tolla matkalla tuorettakin varmaan 3-4 litraa joten väliä vois varmaan venyttää pidemmällekkin. Öljynä olen käyttänyt teboil gold 5w-40. Kilometrejäkin tulee yli 30 tonnia vuoteen joten ei niitä öljyjä viitti kerran kuussa vaihdella.
Vastaa lainaten
Vanha 18.11.2010, 15:13
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Perusasetus

Tavoite vaihtovälille on ollut kaikissa itse huoltamissani 10tkm ja samalla vaihtuu suodatin. Mitään syytä en näe lyhemmälle vaihtovälille, kun pelit ei ihan uudenuutukaisia ole olleet
Ensimmäistäkään konetta ei ole tarvinnut 20-vuotisen ajohistorian aikana avata oman käytön/voitelupuutteiden takia, muiden jäljiltä olen muutamia tehnyt...

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 09:42 (GMT +2).