|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
motonet laatu on ?tästä ei ollu juuri keskustelua ollu mut onko porukka huomannu viime aikoina varaosa laadun surkeuden osat ei kestä edes katsastusväliä. edes henkilö autoissa laitampa esimerkkejä OSCA sinisessa paketissa oleva motonetin tuote tukivarsien kumit kesti n.6kk ja haurastui nivelet paskana oliko mapco merkkisillä jarrupaloilla jarrutus matka kasvaa ja jarru teho katoa occuim tais olla sininen paketti raidetangon päät kestää 2000km jossain pösön ö- suodattimissa 2-kierteet/paskat joka toisessa jarrulevyt kieroja 5000km joku motonet merkki gatess merkkisessä hihna sarjojen kiristin laakeri kestäny 5000km ( mondeo) pyörän lääkeri 5000km (mondeo) passatin vesipumppu 10000km ja vuotaa 2kpl escortin raidetangonpäät hajoaa jo asentaessa halvin versio 2kpl tässä nyt muutamia.. voiko jo kysyä , kohta joku heittää henkensä moisien paska osien vuoksi.
|
#2
|
||||
|
||||
Pätee lähes kaikkeen, että HALAWALLA ei hyvee saa!
|
#3
|
||||
|
||||
Eikös motonetillä oo likimain samat toimittajat ku muillakin varaosaliikkeillä?
Joo, harvemmin se halvin mahdollinen varaosa on paras laadultaan. Joskus joukkoon sattuu myös ylläreitä, mutta jos aina käy sen halvimman mahdollisen osan hakemassa, niin ei kai sitä mitään huippua tartte odottaakaan? Ei kukaan pakota ostamaan motonetistä mitään. Saa ne samat osat vaikka merkkiliikkeestä. |
#4
|
||||
|
||||
Saabin jarrulevyt kierot uutuuttaan,ja bj:n kardaanin(etu)ristikko kesti alle vuoden, saabin etuvilkusta puuttui polttimen kanta ym. Sitä ollut edes valikoimissa.
Myyjillä ei välttämättä ole juurikaan tekemistä varaosakaupan kanssa.Ja heti perään on todettava että se johtunee siitä että henkilökunta on verrattain nuorta,eli tuoreempaa kuin allekirjoittaneen autokalusto. Ja osa on sitten kyllä (jopa muodollisestikkin) pätevää sakkia. No miksi sitten löydän itseni aina uudestaan sieltä? Syy on se että varastosaldo näkyy netistä,ja siellä on kohtuullisesti osia jopa Berttoihin,ja jopa hyllyssä. |
#5
|
|||
|
|||
Itsellä vähän vaihtelevia kokemuksia motonetiin osista. Suurin osa osista mitä olen hakenut on ollu mersuihin ja mersun kohdalla motonet on yllättänyt positiivisesti ja tarjonnut febiBilsteinin osia jotka on käsittääkseni täysin samoja kun alkuperäiset osat mutta ilman mersun leimoja. Aika paljon tulee kylläkin käytyä paikan päällä tarkistamassa että mitä merkkejä on tarjolla ja sen mukaan sitten päättää mistä hakee jne...
|
#6
|
||||
|
||||
Semmonen asia kannattaa huomioida notta useamman nivelen yms. kohdalla on tarjolla myös se kalliimpi versio joka esim. mersun kohalla tarkottaa originel teile osaa. Markalla saa markan osan.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Uudempiin Cruisereihin ei kyllä (onneksi) juurikaan ole osia. Eikä ne hinnatkaan aina mitään halvimpia ole, Teboilin öljyjä saa paljon halvemmalla esim. Tarjoustalosta. |
#8
|
||||
|
||||
Riitti ihan 2000km tuohon. Mutta toisaalta, motonet on ainut liike jossa tarjotaan ensin tarvikeosaa, eikä originelliä tai vastaavaa. Toki kysyvät haluatko tarvike vai alkup. vastaavan osan, ainakin meillä. Jos itse valitsee sen tarvikeosan niin ei voi syyttää liikettä. Saman osan saat jostain ad-varaosalta kuhan vaan pyydät tarvikeosaa, nehän myy suoraan sen alkp. vastaavaan.
Halpa on paskaa, minkäs mahtaa. Itte oon noita tarvikeosia käyttäny kiltisti ja vaihellu niitä useemmin, se on ihan jokaisen oma valinta :-D |
#9
|
|||
|
|||
Nivelien osalta on tullut itse huomattua että tarvikenivelen osalta valmistajat säästää lähes poikkeuksetta samassa kohtaa,nimittäin jättävät vaseliinit pois...
E:niin ja voortiin laittavat merkkiliikkeessäkin noita samoja Gates jakohihnasarjoja... |
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
Samaa vaseliinin säästöä ilmenee rälläkän kulmavaihteessa paremmissakin merkeissä, töissä huomannut että jos viitsii uutena laittaa vaseliinia lisää niin ei ainakaan kulmavaihteesta hajoa ensimmäisenä. |
#11
|
||||
|
||||
Gatess on suurin ensiasennus remmien valmistaja,noin 60% alkuperäis remmeistäkin on Gatesin valmistama,niissä vain on sitten vaikka mersun,toyotan,nissanin taikka mitsun leimat ja hintaa 50pinnaa lisää. Kannattaa tutkia peilistä myöskin sitä vikaa ettei osat kestä,ja ajotyylistä. Bilteman osista en muuta tiedö kuin että kaverilla on kestänyt nyt ~5vuotta bilteman iskarit pajeron alla,on menty myös isoa kovaa patikossa ja maksoivat muistaakseni 80€ kierros,että hinta/laatu suhde ihan kohdallaa
|
#12
|
||||
|
||||
tänään tuli motonetin ilman suodatin tiesä päähän 200km päästiin ihan asfalttiteitä ja ahdot katos ottaa putsarin pois ja auto taas kulkee. käsittämätöntä.
|
#13
|
||||
|
||||
Itellä kesti ihan hyvin 15000km Oli vähän harmaa, mutta vielä se virtasi. Ja siis puolet ajoista hiekkaa, puolet asfalttia. Vaihdoin just uuden, eikä juuri muuttunut. Hitusen ehkä. Ei pysty sanomaan.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#14
|
|||
|
|||
No tuon 200 km se on kyllä sitten puhdistanut ilmaa TOSI hyvin.
|
#15
|
||||
|
||||
Varaosakulman ja Pekanosan suodattimien kans ei oo ollu ongelmia, suosittelen kyl niitä vaikka maksavatkin ehkä vähä enemmän.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#16
|
|||
|
|||
Kaveri osti aikoinaan autoonsa bensapumpun motonetistä (en enää muista mikä auto oli) kuitenkin mekaaninen pumppu joka ottaa kuusikulmaisella tapilla voimansa moottori jakopäästä, laitettiin uusi paikalleen ja jamppa lähti menemään ja kohta soitti että jäi tielle, pikku tutkiskelun jälkeen todettiin ettei saa bensaa, nykäisin pumpun ulos ja samalla katkenneen kuusiokolotapin puolikas kilahti koneeseen sisälle, voi sitä vitutuksen määrää, Motonetin myyjä alkoi märisemään että pitää olla kaikki osat jos meinaatte uuden takuuseen saada. kun kerroin missä pätkä on niin myyjä oli sitä mieltä ettei sitä tarvitsekaan. uusi pumppu paikkaan ja tapin pätkä on varmaan tänä päivänäkin siellä öljypohjassa.
|
#17
|
||||
|
||||
joo se on sellane veltto paska oikea kuulus olla metallireunoilla vittu et vituttaa kun tein aika vitusti turhaa työtä.
|
#18
|
|||
|
|||
Hyvää ja huonoo..
Juu kyl mätänetist hyvääki tavaraa löytyy,osa sit on ihan paskaa. Koivusen tuomat nivelet esim. TRW,Mapco,ja joku muukin ihan paskaa. Sit tais olla löbro ja 555 mitkä on oikeen hyviä. Retkukeula hiluksis on hyvä testata,huono=10tkm ja hyvä on 60-70tkm. Putsareita siel on kaikenkirjavaa,osasta näkee jo päältä et nyt on jotain ryssää tai mitä lie intia/kiina paskaa ja sit on vaik volvoon iha orkinaalia. ELIKÄS: kattoo aina iha omalla silmällä et miltä näyttää ni sit tietää. Voi olla laatutawaraa ja paskaa. Jos haluu pelaa varman päälle ni sit akuperäis osaa tai muuten hyväksi tunnettua laatua tai ottaa riskin ja ostaa halpaa,joskushan on niinki et jos on joku Ladan loukku ni kaikki ei alkuperänen on parempaa..
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
AJORAMPPI / Motonet | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 11.01.2010 11:46 |
Motonet | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 6 | 04.06.2009 00:27 |
Motonet maastotunkki. | IHKULAINEN | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 29.09.2008 19:19 |
Koe ponnistettu :Moottorin nostin" Motonet" | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 28.01.2007 22:13 |
Laatu vinssi | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.12.2003 17:13 |