![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tyypillisimmät merkkien ruosteviat/maaliviattyön puolesta tulee laiteltua monenlaisia autoja sekä takuuseen että muuten vain.kaikkien merkkien kohdalta ei kuitenkaan ole kokemusta että missä ne tyypillisimmät viat ovat tai miksi niitä laitetaan. tänne voi laitella niitä juttuja. aloitan helpolla eli FORD MONDEO VM-2000 ja siitä muutama vuosi eteenpäin. kaikkien ovien sekä peräluukkujen ja konepellin kittisaumat irtoilivat.oli sedan tai farmari. välillä niitä vaihdettiin takuuaikana uusiin mutta varsinkin loppuajasta piti olla jo täydelliset huoltohistoriat merkkiliikkeestä ennenkuin sai osan vaihtaa.pääsääntöisesti niitä kynsittiin kaikin mahdollisin keinoin koska ruoste oli jo turvottanut pellit sekä ruoste oli kiivennyt jo pintapuolelle.ruosteen kynsimisen jälkeen tuli fordin oma punainen happo jonka jälkeen fordin oma korikitti ja eikun maalia selkään.sekä sisälle sekä myöskin ulkopuolelle jos ruoste oli edennyt sinne asti. myös helmoista irtosi massat laajoilta alueilta ja ne repsottivat ikävästi ruosteen paistaessa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tiedä näistä sen enempää, mutta virheistä ei saa oppia..
Tuollainen 2000-luvun mondeo ollut ja toisaalta myöskin väyrys mersu, joten jonkun verran näistä kokemusta. Niin, ja tuo Ducato. Mondeoon kerettiin kerran vaihtaa kierros ovia ja takaluukku. Mersusta ei enää muista kuinhan monet ovet on ollu tai korjaukset tehty, mutta monet. Ducatosta taasen irtoaa maalit, etenkin katon reunoista. Kerran maalattu auto kokonaan yli, mutta kyllähän samaa akuuttia vaivaa meinaa taas puskea. Onko sitten määrällisesti sinisiä niin paljon enemmän, mutta tuntuu etenkin niissä vaivaa olevan, kun vastaan tulevia katselee. Tai no, ainakin sen oppinut, että ei niistä kovin hyviä tule ainakaan merkkiliikkeen/maahantuojan korjauksilla, vaan kyllä melkein seuraavana vuonna samat hommat tehdään taas uudestaan. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
W210 eli VäyrysMersuissa oli samaa vikaa, kaveri osti vähänkäytetyn -98 300TD:n aikoinaan ja siihen vaihdettiin ovet takuuseen. -00 ja sitä uudemmat oli jollain eri systeemillä kitattu.
-70 luvun lopulla Volvo 245 farkuista mätäni takaluukut muutamassa vuodessa, 745:ssa se oli alumiinia ja V70:ssä Lasikuitua. Uusin auto mitä olen hitsannut oli 3 vuottta vanha hyndai solantra tms. helman kantit oli jo läpi ruostuneet parista kohtaa, aikanaan E-kadetteja joutui hitsailemaan ennen kun auto oli 5 vuotta vanha. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
kuulin tuossa,notta yhellä tutulla on joku 90-luvun lopun väyrynen 30v ruostumattomuustakuulla!
Nyt sitä on varmaan kymmenkunta kertaa paikkuutettu Hartikaisella, ja sieltäpäin on jo koitettu irtisanoa huoltosopimusta, mutta lakimiehen yhteydenoton jälkeen pitää vaan aina otta ko. värkki laitettavaksi. Omistaja ei aio kuulemma uhallaankaan vaihtaa autoa minnekkään :P Onko jotain muitakin autoja saanut yhtä hienoilla takuilla? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Fordeissa taitaa olla juuri tuo mätäneminen pieni ongelma. Itsellä oli 2v vanha Ford Tourneo. Takaluukku mätäni. Broidin emäntä osti uuden Tourneon ja 1v iässä takaluukku mätäni täsmälleen samoista paikoista. Niin ja olihan siinä omassa pelissä tuo pohjakin ihan kivassa ruosteessa..
Ducatoissa näyttää aikamonessa olevan tuo maali ongelma. Maalit rapisee pois. Niiden syyläritkin on perin onnetonta tekoa. Naapurilla kun on vm.2005 ducato niin siinä on syyläri vaihdettava kun ei ole rimoja jäljellä. Kaikki rapistunut pois ja ei oikeen tahdo välillä jäähtyä. Ja mittarissa 100tkm ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eipä ollu uus Pathfinderikään ihan ongelmaton.
Eräs tuttu tuossa piipahti ja näytti miten tammikuussa ostetusta autosta oli takaluukku ruosteessa ikkunankarmista. Eihän tuo yksilönä tee mitään massaongelmaa mutta tulipa nyt vaan mieleen.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuollanen ns,uusikorinen hiace on kans todella surkea maalipinnastaan ainakin metalliväri.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mun mielestä auton kun auton saa kukkimaan, jos päivät esmes säilyttää työpaikan lämpimäs tallis ja sitten kotona taivasalla... Varsinkin siis talvisaikaan, kun lunta, loska, paskaa ja suolaa lentää
![]() ![]() Juu ja tuttavan uusi Kia Catastrofal ruostu alle puolessa vuodessa, myllytettiin vuoden sisällä kaks kertaa.... Viimeksi muokannut nana : 01.09.2010 13:29 Perustelu: Lisäys |
#10
|
||||
|
||||
![]()
kaverilla vuoden vanha 30tkm ajettu honda crv takaluukku ruosteessa tuli uusi luukku takuuseen.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
v70 -98 390tkm ei ruostetta päällä eikä alla!
sprinter -05 kyljet kuin 60 luvun hippi autossa.. kivoja kukkia! ei hyvä.
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- Viimeksi muokannut MOGGI : 02.09.2010 21:30 |
#12
|
|||
|
|||
![]() niittaus
nyky autot alkaa olla kasattu niittaamalla ja liimaamalla jo tehtaalla.
että ei ihme toi jousitukien kiinnitys |
#13
|
||||
|
||||
![]()
2000 luvun citroen jumpereissa oli ihan seuraavaan korimalliin asti maalivikaa.varsinkin metallihopeat värit olivat erityisen himmeitä ja tasopinnoilta maali lähtikin isoina levyinä pois.painepesurilla katosta sai parhaillaan miltei puolet pois
uuden korimallin vw transportereissa ei isoja ole tullut eteen.muutamista joutunut etuovien etualareunaa paikkaamaan kun värit irtoaa.lieneekö saaneet alkunsa jonkunlaisesta osumasta.. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Välillä tarinaa vähän iäkkäämmistä autoista.
Yhen tutun 90-luvun WW-Transportterissa näkyy ruoste kukkivan ympäri autoa. 90-luvun alkupuolen Primeroissa mätänee polttoaineen täyttöaukon ympäristö sisäpuolelta ja takapään iskari-/pyöränkotelot aika tehokkaasti, niitä on saanu paikkailla paristakin yksilöstä. Mazda 626 vm.-92 ( GE, se pyöreästi muotoiltu) osaa olla luja auto. Katsastuksessa jaksetaan kehua pohjan ruosteettomuutta, pyöränkotelot on kovassa kunnossa. Helmoissa havaittavissa jo pientä rusketusta, muttei vielä läpimädät. Pintapelteihin on ympäri autoa aikojen saatossa tullut ruhjeita, mutta ei ole lähteny ruostumaan. Kai noissa on sinkitty kori. Ei tuossa muutenkaan ole valittamista, moottorin(2.0 pensa) päästölukemia kehuvat uuden auton veroisiksi, koneella ajettu 464tkm eikä tunnu missään. Matukkaa ei ole pidetty kuin kukkaa kämmenellä, ruostesuojauksia ei ole tehty. (ellei sitten aivan uutena) Tuommoset tapaukset ovat kai autotehtaiden painajaisia, on tainnut tulla joku virhe tuon kaaran valmistuksessa. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Merkkien määrä viestissä | -Jyki- | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 3 | 29.10.2008 22:50 |
Eri merkkien tyyppivikoja! | G280E | Tekniikka & Jutustelu | 78 | 20.04.2007 11:18 |
sticky-linkkilistaa eri merkkien varaosasivuille? | velikani | Chit-Chat | 1 | 23.12.2006 13:56 |
Eri merkkien + ja - yhteenveto | Rabarberg | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.12.2003 01:40 |