![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Lämpöongelmia ChevyssäNoniin, nyt kun helteet tuli, niin ei pelkästään ihmiset paistu, vaan tuo Chevyn pikkulohkokin rupee lämpenemään. Koneessa on paikoillaan uus termari, syylärinä iso alumiininen Griffin ja flektinä motonetin isoin sähköropeli. Viileämmillä keleillä lämmöt oli 80-90°C välillä, mutta nyt tällä viikolla normiajossakin lämmön pyörineet 95-105°C. Viime kesänä testailin miten jäähtyy ilman termaria, niin ylävesiletkussa lämmöt oli jossakin 40°C kieppeillä matka-ajossa, eli periaatteessa syylärissä pitäs olla riittävästi jäähdytystehoa. Ilman termaria ajelu vaan on kuulemma hiukan riskaabelia, joten laitoin sinne muistaakseni 85 asteisen. Jäähdytysnesteetkin olen nyt vaihtanu pariin otteeseen ja pessy jäähdytysjärjestelmän mm. CRC:n radiator cleanerilla... Lämmöt vaan tuntuu nousevan. Konepeltiäkin olen koittanu raottaa takalaidasta, jotta ilma vaihtuisi kunnolla konehuoneessa, mutta ei tunnu sekään auttavan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
pelkkä flekti vai oikein tuulitunneli?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pelkkä flekti syylärin etupuolella ihan kiinni syylärissä, kun ei sinne tuulitunnelia mahdu. Flekti peittää kyllä suurimman osan syyläristä. Periaatteessa matka-ajossahan ei flektiäkään pitäisi tarvita, mutta nyt joutuu senkin pitämään kokoajan päällä.
Termarin purin irti ja keitin, hyvin aukeaa ennenkuin vesi kattilassa kiehuu. Eli onko vikaa nyt veden kierrossa vai jäähdytyksessä? Ilma ei vissiin poistu tarpeeksi tehokkaasti konehuoneesta, vai? Viimeksi muokannut Viipo : 13.07.2010 17:51 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tosiaan tilaa on hieman rajoitetusti, joten hyviä vinkkejä otetaan vastaan...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sakkaako tuo puhallin jos kiinni syylärissä? Kokeile siirtää pari senttiä kauemmas jos vaikka auttas, vaikka toisaalta ei kait matka-ajosa mitään puhaltimia pitäs tarvia ollenkaan jos homma muuten kunnossa.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa tsekkaa että seokset ja sytkä on kohallaan jos lämpenee matka-ajossakin. Ei nää koneet kunnossa ollessaan mitään lämpövoimaloita ole, vaan jäähtyy hienosti näilläkin keleillä.
Minkäs auton konehuoneessa tuo motti muuten majailee, näyttää aika ahtaalta? |