![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Toyota 2H+remmiEli mikä remmiahdin ois käypänen toyon 2H mottiin? Oisko joku Eatonin m62 tai m90 passeli? m45 riittää vajaan 2 litran bensa konees 200hv:n nurkille, mut taitaa olla liian pieni 4 litraseen diisseli koneeseen vaik ei sielt tuliskaan sitä 200 hevosta, vai? Onkos ketään rakentanu hojoon remmiahdinta ennen? Tuli vaan kauhee tyhmyydenväläys et jos remmittäis ton lavahj:n, ois ainaki vähä erikoisempi peli sit ku noit turpo vehkei on joka kulman takan. Mites, tuleeko jotain hyvii/huonoi puolii mielee remmiahtimest offikäytös? Huonoi puolii tuli ittel mielee ainaki et risut, kivet ja kura tuppaa tunkemaan itteään remmin väliin. Kiitos jo etukäteen hyvist ja huonoist vastauksist ![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#2
|
||||
|
||||
![]() Mitä?!
Ei oo kellään mitää sanottavaa vai? Ees nyybeil ei oo mitää huudeltavaa
![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ehottomasti kuulostaa hyvältä! jonkunhan se on kokeiltava toiset tekee perässä !
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Lanteen Samillahan oli remmi + pakokaasuahdin 2hssa. Kuviakin oli joskus hänen sivuillaan. Sivuilta taitaa löytyy yhteystiedotkin ja tais olla tunnuskin täällä mutta en muista mikä. http://www.kolumbus.fi/s.lantee
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
tosta sen verran et tojotan b-moottoriin (eli se 3 litranen) täällä lahdessa on kokoeiltu pikku iittonia. tais olla eaton 45:nen. todettu aivan liian pieneksi. vaikka kuinka muutteli välityksiä niin ahtoja ei saatu juuri yli 0,4bar korkeemmalle. ei vain riitä tuotto.
jos itte laittasin 2h koneeseen remmiä niin eaton 90:nen ehdottomasti. sellasta meinasin patrollin 3,3litraseen jo tossa mut idea hyytyi tilan ahtauteen, oli jo ahdinkin ostettuna. veikkaanpa et 62:sellakin loppuu tuotto neli litrasessa koneessa yläkierroksilla, täytyy aina muistaa et diiseli kone tarvii ilmaa suhteessa ihan vitusti enemmän kuin vastaavan kokoinen bensa. en tiedä minkä takia mut on todettu lukuisia kertoja ihan livenä. joo ja joku koht laittaa ja laskee jonku kaavan et ei se noin mene mut sanompa vaan et kyllä se vaan valitettavasti menee. tässäkään asiassa ei teoria ja käytäntö kohtaa. niin ja se viel et noiden remmejen ja turbojen kanssa päivittäin pelaava henkilö totes et ei kannata hullutella paineilla noitten kans. sen mukaan hyötysuhde laskee kuin lehmän häntä kun aletaan repiä remmistä yli 1,2bar paineita. meinas et toi on se kipuraja ja suositteli mulle et kilossa olis hyvä. samaan hengen vetoon tyrkytti holsetin 40 superia remmin kaveriks ![]() mut juu itse asiaan sen verta et osta eattonin m90:nen ja laske tai lasketuta sopiva välitys suhde ja tyrkkää kiinni. varmasti päihittää monet turbo turaukset ja vetää tasasesti alhaalta asti. suosittelisin sullekkin et kiloon ahdot ja kuulerit voi heittää kuikkaan ku ne on kumminkii tukos kuravellistä. luulisin vahvasti et on sopivan kokoinen ahdin 2h-moottoriin. remmiä ostaessa kannattaa hieman silmäillä ruuvien ja laakereiden kuntoa et on kans kunnossa. itte remmejähän saa halvalla mut niiden remontit on hinnakkaampia. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Eaton
Ongelmana on se, että näillä ei tahdo saada paineita kovinkaan paljon, tai ainakaan valmistaja ei
lupaa paljoakaan. Ja kuulemma ilo alkaa kilosta.... Tuolla pienelläkin (45) saa varmaan aika kivasti lisää alavääntöä, jos tarkoitus on kierrätellä enemmän, niin saattaa käydä pieneksi. virtauskartoista voi arpoa välityksiä ja tuottoja. Ja coolerihan auttaa myös, vaikkakin noilla pikkupaineilla ei varmaan dramaattista hyötyä tuo 90 varmaan liian iso (ainakin riittävän iso, valmistajan ilmottamilla paineilla) googlella löytyy virtauskartat. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo eihän tota kauheest oo tarkotus kierrätella ku ei sitä oo alunperinkään kierroskoneeks tarkotettu
![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#9
|
||||
|
||||
![]()
kai se tuo 62 voisi olla sopivaa kokoluokkaa, 90 ei varmaan vielä pääse oikeen kartalle järkevillä välityksillä ja sitä pitäisi sitten niin huudattaa että vie vaan turhaan pyöritys tehoa ja 45 taitaa vähän pieneksi jäädä...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan volkkarin remmi ahdin | höpöhöpö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 13.11.2009 22:04 |
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) | Jooseppi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.03.2009 21:07 |
Myydään Remmi deksu | AsA | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 28.12.2008 09:55 |
remmi ahtimesta | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 19.08.2008 14:51 | |
Nettiautossa eaton remmi | MakeH | O/M/V Muut | 9 | 08.03.2005 19:08 |