Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2010, 19:36
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Toyota 2H+remmi


Eli mikä remmiahdin ois käypänen toyon 2H mottiin? Oisko joku Eatonin m62 tai m90 passeli? m45 riittää vajaan 2 litran bensa konees 200hv:n nurkille, mut taitaa olla liian pieni 4 litraseen diisseli koneeseen vaik ei sielt tuliskaan sitä 200 hevosta, vai? Onkos ketään rakentanu hojoon remmiahdinta ennen? Tuli vaan kauhee tyhmyydenväläys et jos remmittäis ton lavahj:n, ois ainaki vähä erikoisempi peli sit ku noit turpo vehkei on joka kulman takan. Mites, tuleeko jotain hyvii/huonoi puolii mielee remmiahtimest offikäytös? Huonoi puolii tuli ittel mielee ainaki et risut, kivet ja kura tuppaa tunkemaan itteään remmin väliin.

Kiitos jo etukäteen hyvist ja huonoist vastauksist

__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.06.2010, 13:17
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Mitä?!


Ei oo kellään mitää sanottavaa vai? Ees nyybeil ei oo mitää huudeltavaa
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.06.2010, 14:30
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.791
Perusasetus

ehottomasti kuulostaa hyvältä! jonkunhan se on kokeiltava toiset tekee perässä ! sit remmiahdettu tuplaturbo.. toimisi kai oikein hyvin offikäytössä kun ei ole sellaisia turbo viiveitä oikea mitoitus joka suhteessa varmaan takaa hyvän lopputuloksen minulla ei oo kyllä mitään hajuu remmiahtimista.. tsemppii vaa projektille !
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.06.2010, 14:34
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lanteen Samillahan oli remmi + pakokaasuahdin 2hssa. Kuviakin oli joskus hänen sivuillaan. Sivuilta taitaa löytyy yhteystiedotkin ja tais olla tunnuskin täällä mutta en muista mikä. http://www.kolumbus.fi/s.lantee
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.06.2010, 18:53
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Lanteen Samillahan oli remmi + pakokaasuahdin 2hssa. Kuviakin oli joskus hänen sivuillaan. Sivuilta taitaa löytyy yhteystiedotkin ja tais olla tunnuskin täällä mutta en muista mikä. http://www.kolumbus.fi/s.lantee
Jörmelö oli samin tunnus
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.06.2010, 19:19
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

tosta sen verran et tojotan b-moottoriin (eli se 3 litranen) täällä lahdessa on kokoeiltu pikku iittonia. tais olla eaton 45:nen. todettu aivan liian pieneksi. vaikka kuinka muutteli välityksiä niin ahtoja ei saatu juuri yli 0,4bar korkeemmalle. ei vain riitä tuotto.

jos itte laittasin 2h koneeseen remmiä niin eaton 90:nen ehdottomasti. sellasta meinasin patrollin 3,3litraseen jo tossa mut idea hyytyi tilan ahtauteen, oli jo ahdinkin ostettuna.

veikkaanpa et 62:sellakin loppuu tuotto neli litrasessa koneessa yläkierroksilla, täytyy aina muistaa et diiseli kone tarvii ilmaa suhteessa ihan vitusti enemmän kuin vastaavan kokoinen bensa. en tiedä minkä takia mut on todettu lukuisia kertoja ihan livenä. joo ja joku koht laittaa ja laskee jonku kaavan et ei se noin mene mut sanompa vaan et kyllä se vaan valitettavasti menee. tässäkään asiassa ei teoria ja käytäntö kohtaa.


niin ja se viel et noiden remmejen ja turbojen kanssa päivittäin pelaava henkilö totes et ei kannata hullutella paineilla noitten kans. sen mukaan hyötysuhde laskee kuin lehmän häntä kun aletaan repiä remmistä yli 1,2bar paineita. meinas et toi on se kipuraja ja suositteli mulle et kilossa olis hyvä. samaan hengen vetoon tyrkytti holsetin 40 superia remmin kaveriks


mut juu itse asiaan sen verta et osta eattonin m90:nen ja laske tai lasketuta sopiva välitys suhde ja tyrkkää kiinni. varmasti päihittää monet turbo turaukset ja vetää tasasesti alhaalta asti. suosittelisin sullekkin et kiloon ahdot ja kuulerit voi heittää kuikkaan ku ne on kumminkii tukos kuravellistä. luulisin vahvasti et on sopivan kokoinen ahdin 2h-moottoriin.

remmiä ostaessa kannattaa hieman silmäillä ruuvien ja laakereiden kuntoa et on kans kunnossa. itte remmejähän saa halvalla mut niiden remontit on hinnakkaampia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.06.2010, 14:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Eaton


Ongelmana on se, että näillä ei tahdo saada paineita kovinkaan paljon, tai ainakaan valmistaja ei
lupaa paljoakaan.
Ja kuulemma ilo alkaa kilosta....

Tuolla pienelläkin (45) saa varmaan aika kivasti lisää alavääntöä, jos tarkoitus on kierrätellä enemmän, niin
saattaa käydä pieneksi.

virtauskartoista voi arpoa välityksiä ja tuottoja.

Ja coolerihan auttaa myös, vaikkakin noilla pikkupaineilla ei varmaan dramaattista hyötyä

tuo 90 varmaan liian iso (ainakin riittävän iso, valmistajan ilmottamilla paineilla)

googlella löytyy virtauskartat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.06.2010, 16:54
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Joo eihän tota kauheest oo tarkotus kierrätella ku ei sitä oo alunperinkään kierroskoneeks tarkotettu .
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.06.2010, 18:48
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

kai se tuo 62 voisi olla sopivaa kokoluokkaa, 90 ei varmaan vielä pääse oikeen kartalle järkevillä välityksillä ja sitä pitäisi sitten niin huudattaa että vie vaan turhaan pyöritys tehoa ja 45 taitaa vähän pieneksi jäädä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan volkkarin remmi ahdin höpöhöpö O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.11.2009 22:04
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) Jooseppi O/M/V Ajoneuvot 0 11.03.2009 21:07
Myydään Remmi deksu AsA O/M/V Ajoneuvot 3 28.12.2008 09:55
remmi ahtimesta Tekniikka & Jutustelu 48 19.08.2008 14:51
Nettiautossa eaton remmi MakeH O/M/V Muut 9 08.03.2005 19:08


Sivu luotu: 13:04 (GMT +2).