![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Suzukin jarruasiaaPohjustus: Katsastuskonttorilla katsuri polkaisi jarrua sillä seurauksella, että edellisen omistajan hitsaus petti ja tanko joka jarrupolkimelta menee jarrupääsylinterille meni poikki. No, kaverin pajalle hitsaten hahlo takaisin tankoon. Sen jälkeen alkoivat ongelmat. Jarrut muuttuivat sellaisiksi, että painetta ei ollut heti vaan vasta kolmen polkaisun jälkeen. Nyt on jarrut ilmattu. Takajarrujen säätöventtiili on ilmattu.Aiemmin tuo venttiili on purettu ja putsattu ja herkistelty. Liinat on laitettu niin lähelle rumpuja kuin mahdollista. Mikään mäntä ei vuoda mistään. Kun paineet saa pumpattua niin poljin ei laske kun painetta pedaalilla pitää. Ottiko tuo pääsylinteri itseensä sen tangon hitsauksesta? Vai mikä ihme noita jarruja alkoi vaivaamaan? Leimalle kun ajoin niin jarrut toimivat ihan normaalisti. Viisaita sanoja ja neuvoja kaivattaisiin! Tai siis lähinnä tuohon jarruongelmaan liittyviä!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#2
|
||||
|
||||
![]()
veikkaan pääsylkyn tiivisteen pettäneen...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Minulla oli ongelmia suikan jarrujen kanssa aina kun se oli liikenteessä. Vaihtelin sylintereitä, tiivisteet laittelin pääsylkkyyn, mikään vain ei tuntunut auttavan. Purin paineensäätöhässäkän takaakin monta kertaa, enkä saanut koskaan jarruja toimimaan. Mutta autoa purkaessa sitten huomasin että siinä pelkääjän puolella konehuoneessa on on 2pätkää letkua jarruputkien välissä (rungon elämisen takia vissiin) Niin niissä oli molemmissa pahat pykimät ja olivat turvonneet kovasti jo! Epäilin siinä siiskin, että pari kolme polkasua menee ensin siihen, jotta saa ne letkut ääriään myöten täyteen
![]()
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nyt ei jaksa riittää ymmärrys!
Pääsylinteri vaihdettu, ilmaruuvit vaihdettu,uudet nesteet,jarrut ilmattu....ja edelleen tekee samaa! Huomenna pitäis taas leimalle tarjota. Mitäs raati ehdottaa? Letkut ja putket on ehjiä,jarrusylkyt ei vuoda mistään. Liinat on tuotu mahd.lähelle rumpuja... Nyt menee se pari kolme polkasua ennenkuin paineet tulee, sitten poljin pysyy kyllä paikallaan. Ei vajoa. ![]()
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Letkuja ehdottaisin.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pääsikö se tangon pituus muuttumaan kenties hieman alkuperäistä pidemmäksi.
Jos pääsylinterin mäntä ei pääsekään "taka-asentoonsa". Tuollainen nyt tuli mieleen mut en tiedä voisko se silti aiheuttaa tuota jarruttomuutta.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m.suzukin osia 410 ja 413 | methäman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 17 | 16.09.2008 12:02 |
Suzukin ajovalot R2->H4 | Sunami | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.08.2007 19:48 |
O: Suzukin lehtijousia | PitBull | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 07.08.2007 10:44 |
M:Suzukin vanteet | sakari65 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 27.04.2007 18:07 |
o: suzukin | luke_L | O/M/V Muut | 0 | 14.11.2004 21:52 |