Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.03.2010, 06:50
sunday23 sunday23 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.03.03
Sijainti: Sastamala
Viestit: 65
Perusasetus

Valmet 411CS


Vähän OT,mutta kysellään tietäjiltä:
Ongelmana on huonot öljynpaineet, kylmänä työkierroksilla 2,5 kiloa ja kuumana huonommin (polttaa merkkivaloa
reilulla tyhjäkäynnillä)
Traktori on Valtra L 1112 M, vm -84, kuormaajatraktori perheohjaamolla, vanha TVH:n lastauskone.
- Tuleeko vaikeuksia vaihtaa kampuran ja kiertokankien laakeriliuskoja alakautta
- Pitäiskö tietää jotain muutakin ko projektista
- Mistähän löytyisi kiristysmomentit
- Sattuisiko kukaan omistaa tämmöiseen omistajan aapista


Patentoitu Range
Unimog 421

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.03.2010, 07:52
J-T J-T ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.09.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.294
Perusasetus

Ootappa kunnes sisua45 tulee paikalle.Se tietää hyvin suurella todennäköisyydellä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.03.2010, 08:15
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

kannattaa kysellä myös www.sisua.net palstalla tai sitten Masinistien foorumilla
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.03.2010, 16:25
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Laakerit saa vaihdettua alakautta suht helposti. Öljypumpun, ja vastapainokoneiston otat myös pois tieltä. 411 BS:ään olen alakautta vaihtanut, siinä on samat laakerit. Ylempi runkolaakeriliuska on tietysti vähän hankalampi vaihtaa, mutta kyllä sekin liukuu sieltä pois.

Hankalin homma on vetää runkolaakeripultit 180 Nm, siinä tulee niskat kipeäksi, kun kyykkii koneen alla. Kiertokangen pultit vedetään 90 Nm.

Ei kai öljyn sekaan ole päässyt vettä? Noissa on kaksi O-rengasta sylinteriputkessa, usein vuotavat vanhana. Silloin menee laakerit samalla, vesi on huono voiteluaine...

Mulla on tietokoneella 311, 411 & 611 korjaamokäsikirja. Sen koko on 19 Mt, voin lähettää sen sulle sähköpostissa, jos ei ole liian iso tiedosto?

Edit: Traktorin käsikirjoja voit ladata suoraan Valtran sivuilta: http://www.valtra.fi/extras/332.asp Ei tainnut olla 1112 mallia siellä, mutta 1102 kirjasta lienee jotain apua.

Viimeksi muokannut sisua45 : 26.03.2010 16:27
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.03.2010, 20:36
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Edit: Traktorin käsikirjoja voit ladata suoraan Valtran sivuilta: http://www.valtra.fi/extras/332.asp Ei tainnut olla 1112 mallia siellä, mutta 1102 kirjasta lienee jotain apua.
Varmaankin 1102 kirjasta on suuri apu, sillä eikähän muutokset ole aika pienet liki olemattomat

j.h
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2010, 07:07
sunday23 sunday23 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.03.03
Sijainti: Sastamala
Viestit: 65
Perusasetus

Valmet 411CS


Moottorin ja taka-akselin osalta huollot pätee, mutta muuten on aikas lailla eri kone.
Muunninkone, kaivurin ja traktorin risteytys, hydrauliikkaa runsaasti (osa tunnistamatonta). Joskus näitä on TVH käyttänyt
auraukseen (oven lasissakin pyyhin) ja suolan lastaukseen (seurauksena riittävä ruosteen määrä). Ohjaamo on sellainen ylöspäin levenevä ja riittävän tilava.
Tässä on kaivurista poiketen takana nostolaitteet / vetokoukku ulkopuolisin nostosylinterein ja normi VOA, mitään vetovastuksen tunnistimia tai muuta maataloustraktorien härpäkkeitä ei ole.
Vaihteisto on 4 lovinen rattiviiksessä olevalla suunnanvaihdolla.
Lisäksi "nopealla" puolella ajettaessa viiksen pakkisuunta muuttuukin hydrauliseksi alennusvaihteeksi. Kaiken hämmennyksen
lisäksi varsinaisia vaihteita ei ilmeisesti voi vaihtaa ajon aikana.
Hyvä tämä on kaikenlaiseen nosto ja lastaustoimintaan . Nostaa noin 3 tonnia ja suunnanvaihto on kätevä. Painoa tällä takapotkulla on takapainon kanssa 8,8 tonnia.


Kaikenlaista omituista on hyvä omistaa naapureiden iloksi.

Patentoitu Range
Unimog 421
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Huuto Valmet 611 huru-ukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.12.2009 19:44
Myydään M:Valmet 500 kaitsu O/M/V Ajoneuvot 2 28.08.2008 06:05
M: Haulikko Valmet 412 S, 12/76 O/M/V Muut 0 18.03.2008 16:38
M:valmet 405 4x4 oltzi O/M/V Ajoneuvot 1 23.01.2008 12:54
Valmet 212 lukko? Peuhu Chit-Chat 13 20.08.2007 14:14


Sivu luotu: 20:28 (GMT +2).