Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2009, 15:45
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.604
Question

Chevrolet Suburban 6,5 Turbo diesel? onko kellä kokemuksia?


Kattelin nuita kevyt-kuorma autoja erillaisia ja käyttö / vetoautoksi yhdeksi vaihtoehdoksi nousi tuollaiset Chevyt. näyttäis ikähaarukaltaan olevan -95-97. millaisia nuo lie kestävyydeltään ja muutenkin? onkos nuo Chevrolet Silverado 3500 td 4x4
samalla tekniikalla mut vaan lavamalleje?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2009, 15:52
V-P V-P ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.11.03
Sijainti: Sulkava, Finland.
Viestit: 208
Wink

Tekniikka on joo sama kuin lavamallissa. Aikas kestävää, polttoaine puolella ollu ongelmia. overdrive.fi sivustolta löytyy paljon tekstiä että kannattaa lukea sieltä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
Kattelin nuita kevyt-kuorma autoja erillaisia ja käyttö / vetoautoksi yhdeksi vaihtoehdoksi nousi tuollaiset Chevyt. näyttäis ikähaarukaltaan olevan -95-97. millaisia nuo lie kestävyydeltään ja muutenkin? onkos nuo Chevrolet Silverado 3500 td 4x4
samalla tekniikalla mut vaan lavamalleje?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2009, 16:38
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

http://www.overdrive.fi/forum/viewto...er=asc&start=0

Ton kun luet läpi niin oot paljon viisaampi. Itellä kolmas 6.5td Chevy menossa nyt putkeen, enkä kyllä ihan äkkiä palaa enää japanilaisiin käyttömaastureihin.. Varsinkin nyt kun nää helvetin päästöverot tulee. Suburbanissa 142€ verot vuodessa, ja pehmeet nahkapenkit tuplailmastoinnilla. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa voin harkita tollasta 120 cruiseria kun niitten hinnat rupee olemaan järkevällä tasolla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2009, 16:54
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.604
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
http://www.overdrive.fi/forum/viewto...er=asc&start=0

Ton kun luet läpi niin oot paljon viisaampi. Itellä kolmas 6.5td Chevy menossa nyt putkeen, enkä kyllä ihan äkkiä palaa enää japanilaisiin käyttömaastureihin.. Varsinkin nyt kun nää helvetin päästöverot tulee. Suburbanissa 142€ verot vuodessa, ja pehmeet nahkapenkit tuplailmastoinnilla. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa voin harkita tollasta 120 cruiseria kun niitten hinnat rupee olemaan järkevällä tasolla.

KIITOKSET linkkivinkistä enhän minä Toyota ukko ole tuollasesta sivusta ennen tiennytkään. näyttäs taas riittävän lukemista sivutolkulla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.12.2009, 20:01
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.791
Perusasetus

oon lukenu yli vuoden tuota overdrivii ja kuumeisena selaillu nettii tekismieli jenkkii ja tuntuu olevan kova vääntö että dodge on paras sit foordi ja chevy
toi 7.3 powerstoke turbolla ois varmaan 8koneista luotettavin? polttoaineenkulutuksessa eikai suuria eroja noissa chevyissä tai foordeissa. cumminssilla pääsee vähimmällä kun rauhakseen ajelee.
pomolla on dodge 05 ja joidenkin osien saaminen on kestänyt pirunkauvan (pitää olla varaauto)
koneeltaan ainakin vanhemmanmallin 12venanen on ikiliikkuja ja ekat 24venaset oli jotain lohkovikoja ja automaattilaatikon sähköboksit välillä vittuilee..
6.5 on jotaki syöttöpumpun ja sen sähköboksin vikoja joihin kyllä löytyy ohjeet korjaamiseen. kansivikoja kans kärsivät ?
6.2 turbottamises pitää ainakin tukee kiertokankee eikä kannetkestä.
nois chevyn laatikoissa kans kesto eroja mitäne nyt onkaa th700 ym

tää on kaikki netistä luottuu ja muistikin voi pettää en oo yhtään jenkkii vielä omistanu et ehkä vähän turha postaus jakun kyse oli viel suburbanista mut foordilta löytyis excursion ja Dodge Durango mut en tiedä onko sitä diiselinä

ite olen ihastunu dodgeen jos sellaseen armejjan jälkeen rahat riittäis

Viimeksi muokannut tdi : 17.12.2009 20:04
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.12.2009, 23:19
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Dodgessa Cumminssin moottori on kyllä hyvä, kestää ja saa osia. Helppo virittää, saa melkein mitä vaan jos pussissa pito riittää. Vielä kun sais sen muun auton siihen ympärille yhtä hyväks. Laatikot ihan paskoja, paranee oikeasti vasta 2003 puolivälissä. Rahaa siihen saa menemään monta tonnia, viisainta tilata suoraan Jenkeistä joku billet-aski, varsinkin jos meinaa yhtään virittää. Jokusen Dodge Ramin omistajan tunnen, ja vielä useamman tiedän. Kellään ei ole enää orggisaskia paikallaan, ainakaan ilman remonttia. Jonkun verran ruostevikoja ilmenee noissakin. Kannattaa lueskella OD:lta lisää, näköjään tuhat sivua lähestyy. Sitten kun mulla auton vaihto tulee ajankohtaiseksi niin kyllä mäkin Dodgea harkitsen jos -04 tai uudempi pitkällä lavalla on sopivasti tarjolla..

7.3 Powerstroke on ihan ok moottori, ei mitn pahoja lastentauteja. Uudemmissa 6.0 koneissa niitä onkin sitten enemmän, niistä kannattaa pysyä erossa. Muuten autoina hyviä, tosin näistä tiedänkin kaikista vähiten. Jenkit ite noita kaikista eniten arvostaa, eli pakkohan niiten on olla hyviä . Ainakin näyttäis et melkeimpä eniten jenkit noita rakentelee ja varustelee.

Näistä Letukoiden kansi/pumppu/lohkovioista voi tapella loputtomiin, omat näkemykset perustuu täysin omiin kokemuksiin yhdestä 6.2d Blazerista, yhdestä 6.5td K3500 crew cabista ja kahdesta 6.5td Suburbanista. Yhteensä oon ajanu noilla n.120tkm ja kyyti on ollu kylmää. Yli 3t kärryä vedetty jokaisella silleen ettei olla tien tukkeena, yhden kerran matka keskeytynyt PMd-boxin hajoamiseen (Juuka 2007 kisareissu). Tästä selvittiin vaihtamalla uusi boxi, oli kaverilla varalla mukana (tyyppivika). Helppo homma, menee 5min. Nykyään itellä yx varaboxi aina hanskalokerossa mukana. Laatikkovikoja ei ole ollu, kerran vittuillu speed sensor mistä selvis liittimien putsaamisella. 6.5td koneiden perässä on 4L80-loota mikä on hyvä ja vahva laatikko jos käyttää oikein, ja kestää se käyttää jonkinverran väärinkin. Jossain 1500 Suburbaneissa on myös 4L60-laatikkoa, sekin toimii mutta ei yhtä vahva kuin toi isompi. Ainakin kärrynvetoon kannattaa valita isompi loota, samoin 4.1-perävälitykset(aika harvassa). Yhdestäkään omasta autostani en ole saanut kantta halki, enkä lohkoa. "pumppuvika" sotketaan usein tohon PMD-boxin hajoamiseen vaikka niillä ei ole mitn muuta tekemistä keskenään kuin alunperin PMD on kiinni syöttöpumpun kyljessä. tähän saa uusia boxeja ja siirtosarjoja hyvin edullisesti Suomesta, hinta jotain ihan toista kuin Metro-autolla -90 luvun lopussa. Samoin kuin kaikkea muutakin kulutusosaa, kertaakaan ei oo vielä ahdistanut ostaa suoraan Suomesta kulutusosia... Ja tieto/taitoa löytyy Suomesta todella kiitettävästi, OD:lta selviää kaikki!

Osti nyt minkä hyvänsä, kaikissa niissä vikoja on. Jonkun mielestä aivan paskoja, toisen mielestä vitun hyviä! Mut niinkuin ite jo edellisessä viestissä sanoin, paluuta japsikäyttiksiin ei ole ihan heti näkyvissä. Tai sitten pitää olla tarpeeks uus eittei tartte joka vuosi hitsata leimalle. ja pienellä verolla. Ja pehmeet penkit. Automaatti. Ilmastointi. Sähköherkut. HIljainen ja mukava. Tilava. plus 100 muuta tärkeetä asiaa. Tärkeintä että ittee miellyttää, ei ota niin paljoa päähän sitten korjata yötämyöten!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.04.2011, 09:35
SUBB SUBB ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.04.11
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 2
Perusasetus

Ihme vika?


Minulla on Suburban 6,5 vm,95 ja on toiminut hyvin. Nyt se sammuu ajon aikana yht äkkiä. Tyhjäkäynnillä käy vaikka päivän. On vaihdettu siirtopumppu ja suodatin poksit jne. Pakoputki on ainoastaan korjaamatta.

Mistä voisi lähteä hakemaan vikaa??
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.04.2011, 12:40
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SUBB Näytä viesti
Minulla on Suburban 6,5 vm,95 ja on toiminut hyvin. Nyt se sammuu ajon aikana yht äkkiä. Tyhjäkäynnillä käy vaikka päivän. On vaihdettu siirtopumppu ja suodatin poksit jne. Pakoputki on ainoastaan korjaamatta.

Mistä voisi lähteä hakemaan vikaa??
FSD hajoamassa.

Lainaus:
FSD (fuel solenoid driver) eli PMD (pump mounted driver), asustelee alunperin ruiskutuspumpun vasemmalla kyljellä, useissa yksilöissä kuitenkin muuttanut viileämpään ja/tai helpompipääsyiseen paikkaan jäähdytyssiilin asuinkumppaniksi. Hajoamisen oireina nykimistä ja sammahtelua ja joko heti tai pienen jäähdyttelyn jälkeen lähtee uudestaan käyntiin. Ajan kanssa kypsyy niin ettei lähde enää ollenkaan käyntiin, useammin tarvittu varaosa kuin vararengas.
http://fsd.log-group.org/yleisiae_vikapaikkoja
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.04.2011, 12:44
vexi4x4:n Avatar
vexi4x4 vexi4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.07.09
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 447
Perusasetus

ajonestolaite? virtalukonpohja? Vanissa oli mulla nuissa osissa vikaa ja harrasti mm. kesken ajon sammumista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Chevrolet Suburban K20 6.2d Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 13 08.11.2010 16:55
M:CHEVROLET SUBURBAN -94 O/M/V Ajoneuvot 0 21.01.2007 22:40
gmc vai chevrolet suburban? Markus83 Chit-Chat 31 28.11.2006 18:43
M: Chevrolet suburban -94 4x4 AAPEEE O/M/V Ajoneuvot 5 11.06.2006 21:31
Chevrolet Suburban TML Tekniikka & Jutustelu 15 23.09.2004 12:54


Sivu luotu: 08:16 (GMT +2).