Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2009, 21:17
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Jeep Cherokee XJ -90 "sähköt"


Aloitetaas taas uusi ketju ties monettako kertaa....mutta hakukaan ei tuottanut toivottua tulosta.


Eli kyseessä xj -90 LTD ja ihmettelyn kohteena sähköt...tarkemmin (tällähetkellä) vaihteiston sulake, joka alkoi tänään paukkua mystisesti ilman mitään dramatiikkaa (huomasin pimeässä ajaessa kun jalkatilassa välähti) ja ainut mitä sillähetkellä huomasin puuttuvan, oli tuo laatikon Power shift napin toimimattomuus....no ajoin tallille ja tutkin tarkemmin sulaketaulua ja olihan siellä virityksiä, muttei nyt suoranaisesti tuossa laatikon 7,5Amp sulakkeessa, paitsi että se oli korvattu 20Amp propulla joka nyt siis kärähti. Vaihdoin uuden 20:sen sulakkeen (huomasin tuon 7,5amp vasta toisella kokeilulla ), mutta räpsähtää heti kun kääntää virrat päälle + nyt on mittarit poissa pelistä ja radiostakaan ei enää humppa soi! Siis radio ja mittarit toimi vielä senkin jälkeen, kun sulake ekankerran kärähti, mutta nyt toisenkerran jälkeen ei puhu enää mitään...

Joten osaako kukaan Jeeppi speciaali heittää kuvauksen perusteella ongelman suuntaa? Mitä tuon vaihdelaatikon sulakkeen takana pitäisi olla?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2009, 23:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

No sen takana pitäisi olla TCU, mutta ei nyt ole johtokaavioita käsillä niin en tiedä/ muista ulkoa että miten se virta sinne menee.

Kun siellä TCU:n johtolinjassa (+12V syöttöjohto) on lisäksi vielä 10A sulake lähellä TCU:ta repsikan puolella hanskalokeron "alla". Eli jos sen TCU:n syöttösulakkeen ottaa irti niin TCU ei toimi ja laatikosta ei mene päälle vaihteet kuin manuaalisesti (paitsi 2. mikä ei toimi ollenkaan). Sitähän minä en muista että jos tuo sulakepaneelin 7,5A sulake palaa, niin meneekö siitäkin loota toimimattomaksi?

Tämä siis nyt ihan arvauspuolella, mutta jos ei toimi enää mittaristo yms. ja sulake palaa heti kun virrat pistää päälle, niin jossainhan on pakko olla oikosulku mikä sen sulakkeen polttaa. Voin pistää sulle mailiin PDF:nä '88 XJ:n johtokaaviot (pitäisi täsmätä omasi kanssa ihan täysin) jos tarvii?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.11.2009, 10:33
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

TCU:n 10A sulake oli ehjä ja laatikko kyllä toimii ihan normaalisti, ainoastaan power shift nappi meni mykäksi siinä ensimmäisen sulakkeen palamisessa....ja nyt oli sitten mittariston sulakekkin kärähtänyt, ja kärähtää nykyään heti kun virrat laittaa päälle (eli yhtäaikaa sen vaihdellatikon sulakkeen kanssa). Pitää riipasta koetaulu pellolle ja pitää pienen mietintäillan noille johdoille, kun näyttäis olevan meleko reippaasti edellisen omistajan kytkentöjä&ohituksia + alkuperäisiä johtojakin katkottuna 8kpl sulakerasian lähettyvillä


Mutta se kytkentäkaava olis nyt kyllä paikallaan....pukkaan yv:tä tulemaan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.11.2009, 13:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Noi edellinen-omistaja-teki-itse-päin-helvettiä- viritykset on aina hienoja niistä on hyvä lähteä etsimään mihin mikäkin johto menee. No mutta, laitoin mailiin sulle koko tehtaan huoltomanuaalin ja pari muutakin hyödyllistä PDF:ää..eiköhän niillä saa selvitettyä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2009, 21:25
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

No niin se vaan homma jatkuu.....

Purin koetaulua ja ihmettelin (ylimääräisten) sähköjohtojen määrää ja vaihtelin rikkinäiset lamput ja sain lopputulokseksi: ABS:än merkkivalo syttyy palamaan heti kun autolla lähtee ajamaan , mittariston irrotuksen/kiinnityksen jälkeen ei kärähdä enää mittariston sulake (mitään ihmeellistä ei kuitenkaan löytynyt), mutta vaihdelaatikon sulake ei vaan ota kestääkseen....tai kesti laittaa virrat päälle niinkauan kunnes koetaulun irrotuksen jälkeen käynnisti pelin!?

Jatkokysymys koskien koko auton toimintaa: Kuuluuko abs:än pumpun murahtaa noin 2-3sek jokakerta kun jarrua painaa? Ja mistä pääsee käsiksi vaihdelaatikon asentotunnistimeen ja pakkivalo anturiin? (liittyy tuohon laatikon sulakkeeseen ja pakkivalot ei ole toiminut sulakkeen vielä ollessa kunnossakaan)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.11.2009, 22:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Ei kuulu. Sulla kun on tuo Bendixin haista-paska-absisysteemi, niin ihan oikeasti kannattaa heivata se mäkeen ja korvata normijarruilla nyt, kun olet vielä hengissä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 02:14 (GMT +2).