![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ex- ryhävalas hj turaus
Tälläsenä odotti pilkkomista ja matkaa kuusankoskelle koko loppukesän. kun tuli noita pikku vauriota askolassa. takapinjoni Kunnes syyskuussa löytykin kipinä tehdä tälle jotain muuta, (kaljapäissään tuli suunniteltua kaikenlaista ![]() Ton verran katkasin hyttiä, sai samalla kaikki mädät pois autosta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eihän siinä paljoo sit ollukkaan jos puolen autoo vaan lähti?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Minkälaista disainia oot värkänny ton takapään suhteen? Jos saat tehtyä rumemman kun mun kyhäys niin onneks olkoon.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() vanha laatikko helvettiin. Toinen paskapaketti tilalle, on sillä pituutta ![]() Kierteitä teki mieli, joten turasin varret. puslat polybushia, sorvaus onnistui kohtuullisesti. Vitusti kierroksia ja sellainen kynisterä niin hyvä tulee. Akseli menossa alle varsineen päivineen. Siellä se on, vähän joutu sääteleen kulmia että kaikki toimis. (liuku ei pohjaa ja mahtuu pyörimään vielä äärijoustoissa.) kardaani on 4vaihteisen hj:n tuplanive etunen. ja akseli väli on alkuperänen! panhardi kiinni ja vinssikin tuli pistettyy tonne jemmaan- Korjailin samalla vuotavan öljypohjan, joku oli fiksusti tukkinu alkavan vuodon silikoonilla ![]() Silikoonit helvettiin ja rälläkällä viillot. Naputin panssarin kiinni ja hitsiä päälle. Olin ekaks repimässä koko panssaria pois, mutta olikin sen verta pistehitsattu sinne jo tehtaalta ettei viittiny. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No en mä ajatellu tehä ollenkaan takapäätä!
Taivutelin kaaria silleen että loppus tohon perään. Tälviisii, joku pressu sinne tulee ja etupenkkien päällä 3mm alumiini turkkipelti Tankki tulee tohon takuputkien väliin rullakidan päälle. tai siis suunnittelin niin ![]() Noi takatuet vähän arveluttaa, soviittelin tollain niitä. eli orkkis korikumi välissä. Tosta tulee vielä se suora takatuki sekä ylimutkasta siihen vahvike. no en osaakkaan selittää miten suunittelin |
#6
|
||||
|
||||
![]()
kuis pitkä tuo vaihteisto on kokonaisuudessa? entä onko kuvia tuosta välilaipasta, mimmoinen se on sisältä?
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#7
|
||||
|
||||
![]()
siinähän on mittasuhde tölkki mihin verrata
![]() Ei tullu mitattuu, mutta voin huomenna mitata, eka on 5v, sitte välilaippa noin 30cm, 4v ja jakis. Sisällä on semmonen mötikkö missä on ktkin akselin boorit ja jakikseeen menevän akselin boorit lämpösovitteella ja vahviste hitsattuna. sitä en ole itte tehny niin en tiedä kestääkö! On siitäkin jossain kuva, koitan ettiä huomisella. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No nyt on ruvennu Pornolassa tapahtumaan! Talli ilmeisesti tuulenpitävä kun siellä on näköjään viihdytty? Hyvännäköstä puuhastelua!
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vaihteisto on koneen kyljestä takakardaanin laippaan 132cm ja lisäosa on siitä 60cm eli toinen loota ja välilaippa. Eilinen turaus meni vähän vituiks kun lanka loppu just kun pääs vauhtiin. ![]() jotain kuitenkin sain aikaseks, mites toi diagonaalin neljännes putki, tulee vähän perkelen lähelle takapenkkiläisen päätä. pitäskö jättää pois vai riittäskö kunnon pehmusteet? Tollaseks se nyt jäi toistaseks, diagonaalin 2 putken palaa ei ole vielä kohallaan, pitäs olla viivojen välissä. Lähtikin toi penkki hyvin liekehtimään hitsatessa ![]() Onneksi uudet penkit on jo hankittu, kiitos siitä kj temmekselle! Ahteri mahtuu hyvin niihin. Ja juu kyllä talli pitää tuulen hyvin, ja jopa vesikin pysyy poissa! tathtoo vaan tota romua tuleen turhan paljon ja nopeesti tonne lattialle ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Tollasen kaarisotkun sain sitten aikaseks, viel puuttuu joitakin tukia, mutta eiköhän noillakin jo pärjäis. PIti ruveta tankkia tekeen että saa testattua rumilusta, 2 laiskelevyä laitoin. Toimiikohan tollanen kuppi ja reikä räpellys, vai tuleeko vaan vesikeräin! Ideahan olis ettei kallistusissa pääsis löpöt karkaan. Tankki paikallaan sovituksessa, tilavuutta karvan alle 100l ![]() Tehty 1.5mm plootusta, painaa kyllä aikapaljon. joten se siitä laihdutuksesta ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Pieleen menee projekti,koska enemmistön mielestä hoojiista tulee maastokelpoinen vasta sitten kun paikallisen rautakaupan teräsvarasto on hitsailtu autoon kiinni ja saavutettu kunnioitettavat 4000kg tai yli!
enemmistöhän on aina oikeassa...vai eikö ollutkaan.... T.Punanenä |
#12
|
||||
|
||||
![]()
en kyl tajuu mihin se penkki pitäs tunkee
![]() ![]() Siis tonne tankin taakse vai! kaverilla on nuffissa semmonen penkki ja voin sanoa että en istus kyydissä vaikka maksettas ![]() Joo kyl tää on jo ihan pilalla, mutta älä huoli nyt on lankaa koneessa joten hitsataan kaikki kylän raudat kiinni viikon aikana, ja sain tänäänkin hyvää romurautaa haalittua. (Pakko olla hyvää kun on halpaa ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
No just sinne tankin taakse!
![]() Olis tähystäjä ja tankin täyttäjä yks ja sama henkilö, eikä kenenkään tarttis nousta veke autosta... ![]()
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän mä voin tulla sinne taakse pieremään, kiroilemaan ja polttelee tupakkia tankin viereen!
Laita penkkiä kiinni vaan! ![]()
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |