Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.04.2009, 11:34
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Jeepin kone pitäisi saada käymään...


Onko arvon raadilla mielipiteitä miten saada XJ:n 4 litranen käymään edes senverran että saisi liikuteltua...
Tilanne on että ajettu tammikuussa talliin ihan normaalisti ja sitten seuraavana päivänä ei enää lähtenyt käyntiin...sittemmin seissyt parikuukautta tekemättä mitään...

Puhelimen välityksellä viikonloppuna opasteltu ja kyselty ja nyt on jo senverran tietoa että kipinä sieltä on kateissa...

Nyt seuraavaksi olisi kiva saada se käymään...toisessa päässä luuria on henkilö joka ei ymmärrä tekniikasta mitään ja työkaluina on vanha letermänni. On tarkistanut jo sulakkeet ja tarkistanut ja putsannut virranjakan kannen/pyörijän...ja edelleen ei kibunaa...

Ehdotuksia iltapäivän ratoksi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.04.2009, 11:48
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Akun miinus napa irti, tarkasta akun kunto, tarkasta virranjakajan liitosjohto, akun napa kiinni ja käyntiin....

Jos automaatti, liikuttele vaihdevipua, voi olla ettei on kosketusta P asennossa, pitäisi lähtiä myös N asennossa käyntiin
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita

Viimeksi muokannut sjeeppi : 27.04.2009 11:50 Perustelu: lisäys ohjeeseen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.04.2009, 11:59
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Kampuran asennontunnistin rikki!!!

Vuosimalli olis kiva tietää (valmistenumeron 10. merkki!!!), noissa on senverran eroja kumminkin loppupeleissä!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.04.2009, 12:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KooPee Näytä viesti
Puhelimen välityksellä viikonloppuna opasteltu ja kyselty ja nyt on jo senverran tietoa että kipinä sieltä on kateissa...
Sanoisin että 95% tod.näköisyydellä tässä tapauksessa kampuran asentotunnistin (CPS) sökönä. Oireet kuulostaa juuri normaalilta sille - eli ensin käy ihan normaalisti ja seuraavalla käynnistyskerralla ei inahdakkaan.

Toki voi olla myös tuo jo edellämainittu NSS (neutral safety switch) joka estää käynnistymisen vaihde päällä. Kun se hajoaa/ likaantuu liikaa, niin ei aina lähde mopo käyntiin vaikka olisi N tai P valittuna. Tässä tapauksessa ensi alkuun yleensä pieni kepin runkkaus auttaa, myöhemmin ei sekään. NSS:n pystyi jotenkin ohittamaan (jotain johtoja muistaakseni oikoseen, älä kysy mitä/ mistä), jolloin sitten tosin auto käynnistyy vaikka olisi lootasta vaihde kytkettynä.

Nuo siis olettaen että on tosiaan pyörijä, virranjakajan kansi, tulpat ja piuhat ok.

edit: ..jahas, olin hidas..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.04.2009, 12:08
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Akku on ollut irti ja apuvirralla sitä on pyöritelty.
- Startatessa konepyörii ihan normaalisti-antaako NCC startin pyörittää konetta jos viallinen?

Kampuran asentotunnistin oli munkin ensimmäinen ja paras arvaus viaksi, mutta miten sen tutkii ilman välineitä, onko olemassa jotain kikka kakkosta? ja saako sen ohitettua millään?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.04.2009, 12:10
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Vuosimalli on-90 mutta runkonumerotieto voi kestää hiukan...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.04.2009, 13:46
Urkki Urkki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.06.05
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 35
Perusasetus

Eihän siinä Jeepissä ole mitään sähköistä ajonestohärpäkettä joka pitäisi ensin aktivoida sulkemalla ja avaamalla lukkoja sillä? Vai onko ihan pelkkä mekaaninen avain?

Urkki
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.04.2009, 14:06
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

tuolta löytyy ohjeet Renixin anturien testaamiseen:

http://www.lunghd.com/Tech_Articles/...iagnostics.htm
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.04.2009, 14:38
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KooPee Näytä viesti
Vuosimalli on-90 mutta runkonumerotieto voi kestää hiukan...
Silloin on kyseessä vuosimallin 87-90 moottorinohjaus eli Renix ja sen kampuran asentotunnistin on tuo: http://www.jamant.fi/asennontunnisti...89-p-1770.html , ja se kannattaa vaihtaa vaikka varmuuden vuoksi, ei ole kallis osa!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Jeepin (AMC) 340/360/390/401 kone SamiN O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 29.04.2009 08:26
Jeepin kone ongelma GrandLeSilu Tekniikka & Jutustelu 14 13.08.2007 16:09
Nyt Vaasaan moottorirata nimiä pitäisi saada... samid Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2006 15:36
m/ jeepin 4,2l kone + laatikko trail76 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.03.2006 17:19
MIKSI OLUTTA PITÄISI SAADA TYÖPAIKALLA? MäIte This And That 0 10.06.2002 21:44


Sivu luotu: 02:42 (GMT +2).