![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kardaanin korjausMiten olette kardaanien liukuja korjailleet? Itsellä olisi 4 vaihteisen hj60 kardaani jossa ristikot on hyvät, mutta liuku väljä. Katkaistaan ristikot päistä pois ja hitsataan ehjä liuku tilalle? Saako liukuja uutena vai pitääkö metsästää käytettynä?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
sitähän liukua voi yrittää puristella vaikka hytrauliletku rässillä jos sattuu semmonen jossain olemaan tai sit voihan siihen yrittää migillä hitsata sauman tai pari ,eikös se niin ole että hitsaus pyrkii supistamaan pitää vaan liuvun sisässä ja kokeilee välillä millon se on mielestään jeti
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itseänikin kiinnostaisi tämä aihe, kun patukan etukardaanin liuku on ihan lotona. Mietin itsekkin että pitäskö tehdä nyrkkipaja maisesti vasara vaan booria vähän lyttyy ja liuku sisään, mutta mites tuo hitsaaminen. Kun en oikein nyt ymmärtänyt että miten työ hitsaamalla olette sitä väljyyttä poistaneet?
Niin siis voishan sitä toki ostaa jonkun vähän käytetyn parempi kuntoisen kardaanin mutta, kun aina pitää viimeseen asti muka " säästää" ja tehdä itse ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Alasimen päällä kevyesti ja tasaisesti kilkutellen tulee kanssa tiiviit sovitukset.
Tuon ulomman putken päälle kun hitsaa pituussuuntaan ensin vaikka 5cm saumaa, kokeilee välillä ja jos ei tullut tarpeeksi tiivistä, niin vastakkaiselle puolelle samanlainen sauma. Lisäksi voi taas vähän kilkutella alasimen päällä. On myös tärkeää, että ei tee liian tiukkaa sovitusta, sillä väliin pitää mahtua vaseliiniakin. Tuolla vaseliinilla saa tiivistettyä myös ne alkavat väljyydet, eli ei ihan ensimmäiseksi kannata alkaa takomaan/hitsaamaan, vaan täyttää rasvaprässillä nipasta sen mitä menee ja ajaa pikku lenkin ja sit uusi rasvaus perään. Runsas rasvan määrä tiivistää isotkin väljyydet. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hitsailun jälkeen ei vaan taida enää mennä se ulompi liuku siihen suojaputkeen sisälle? eli joutuu sen ottamaan pois ja liu'un boori jää avoimeksi paskalle... Ite pitää käydä koestamassa hydrauliletkupuristin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tuplanivel kardaanin korjaus | tjl | Tekniikka & Jutustelu | 62 | 19.06.2017 19:08 |
Rungon korjaus | Vilz | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 15.11.2015 15:55 |
Sivupeilin korjaus | riude | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.04.2009 10:41 |
Vaijerin korjaus | Viipo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.11.2006 23:40 |
TH700:n korjaus | Runner | Vuosimallit 1984-1996 | 3 | 21.05.2003 09:29 |