![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jälleen yksi BlazerElikkäs.. tulipa hankittua Chevrolet Blazer vm -89 ja koneena 6.2 Litre Diesel. Noin viikon ajelujen jälkeen tuli 20 vuotis huollon aika. Tämä ilmeni siten, että perä hajosi täysin yllättäen rauhallisessa maantieajossa. Vähän huonolaatuinen kuva, mutta siinä syy miksei auto liikkunut eteenpäin. Ja siinä vian aiheuttaja. Auto alkoi myös mystisesti tiputtelemaan jakovaihdelaatikosta öljyä. Kaikki tiivisteet vuotaa, joten nyt on hyvä aika huoltaa sitten tuokin asia kuntoon. Auto ollut parkissa reilun viikon:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tägit on oikein mutta kuvia ei vaan ole?
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#3
|
|||
|
|||
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nyt näkkyy. Menikös rattaat miten heikkoon happeen?
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Rattaat säilyi kaikesta huolimatta käyttökelpoisina. Osia odotellut nyt melkein toista viikkoa. Jostain syystä tökkii tuolla etelässä tavaran toimitus..
Perään tulee TrueTrac ja kaikki laakerit ja stefat uusiksi. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mul olis ollu sulle edukkaasti lock right tuohon perään! laita se true Tracci eteen?!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jees.. Vikaa ilmestyy nopeammin, kuin mitä ehtii korjaamaan. Nyt huomasin, että alkanut tippaseen vaihdelaatikosta öljyä. Semmonen kahvikupillinen tippassut jo ulos. Tiivisteet tuostakin ilmeisesti mennyt. Mitä lie kokolattiamattoa ja ikkunasilikoonia tuolla käytetty tilkkeenä. Ei muuta kuin pohja irti ja uudet mällit heittää sinne väliin. Oliskohan se niin helppoa..
![]() Nyt pitää vain selvittää mitä kaikkea tuossa pitää tehä kun alkaa öljyjä vaihtelemaan.. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
TH700r4:n suodatin ja tiiviste yhdessä maksaa jonki 15-17€ ja öljy jonku 2.5-3€ litra riippuu vähän mistä osataa, jos jostain normi kiinaautovaraosapuljusta ostaa niin saa maksaa 7-8€ litra mutta esim. gulffin dex3 mitä itte ostan maksaa koskislassella jotakuinkin ensinmainitun verran... vaihtaessa menee öljyä jonku 6-7L oikee määrä katotaan lämpimänä, käydessä P:llä |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ikinä ei pidä sitä öljypohjan tiivistettä korvata silikonilla tai vastaavalla. Sitä mössöä kun pääsee sinne venakoneistoon niin taas on uusia ominaisuuksia autossa.
Ja sit ku tipauttaa sen öljypohjan alas, ni kattoo et se tiivistepinta on suora. Muuten vuotaa uus tiipparikin. Sen saa suoraks ku naputtelee vasaralla vaikka alasimen päällä. Tai sit ostaa köykämiinisen öljypohjan ![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Näinpä. Ostin korkkitiivisteen ja suodattimen ja öljyt. Jotain kirkasta silikoonin näköstä sinne oli laitettu fyllingiksi ennestään. Tuossa sitä kirkasta mälliä näkyy missä ei korkkia ole.
Momentti nuihin pultteihin löytyi siten, että sormin kiinni ja sitten vain öljyä looraan ja äkkiä auton alle kattomaan vuotaako. Sieltähän se tipputeli pikkusen joten kiristin sen verran, että lakkas ja taas lisää öljyä viiden litran jälkeen auto tulille ja taas kattomaan vuotaako. Sitten kun ei enää vuotanu niin 1/4 kierros vielä kiinni varmuudenvuoksi. Ei ole vielä ainakaan vuotanut. Öljyt tarkistin siten, että kävin testilenkin heittämässä jotta öljyt lämpenisivät. Sitten pihassa auton käydessä kävin kaikki vaihteet läpi sillälailla, että ne kytkeytyy. Sitten P:lle ja konepelti auki ja tikkua mulkoileen pitääkö lisätä. Renkaiden ääntäminen vähän yllätti. Viimeksi kun ajoin oli lunta ja jäätä tiellä. Nyt kun auto seisonut reilun kuukauden pukkien päällä niin lumet sulanut ja maantie on kuiva. Yksi toinenkin ongelma ratkesi tuossa peräremontin aikana, nimittäin aikaisemmin kun jarrutti niin auto hyökkäsi vasemmalle. Nyt voi rauhallisin mielin painella jarrua. Ilmeisesti oli mäntä jumissa tai muuten vain kaikkea paskaa joka puolella jarrua. Suihkuttelin jarrusprayta ja paineilmaa sinne ennen ilmausta. Kummallista, että ilmausruuvit lähti auki ilman suurempaa väkivaltaa. Seuraavaksi olisi vuorossa pakoputkien pidennys, koska tällä hetkellä ne on katkaistu heti viimeisen kannattimen jälkeen. Sitten kun saisi vielä tuon takalasin tulemaan napista alas niin olisi hienoa. Nyt ei pääse tehokkaasti käyttämään hyväksi nuita takatiloja kun penkin välistä pitää tunkea tavaraa sinne taakse. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
No voihan saatana! Meniköhän tuo perä liian tiukalle sittenkin. Pienellä vauhdilla (alle 20mph) kuuluu ääntä mitä ilmeisimmin perästä. Sitten kun kurvailee niin oikealle kurvatessa kuuluu selvemmin kuin vasemmalle päin kurvatessa. Sitten vielä perä lämpenee huomattavasti eli on selvästi kättä lämpimämpi. Sitten kun ajaa täysiä niin ei kuulu mistään mitään.. ilma vain suhisee tiivisteiden raossa. Aluksi luulin rengasmeluksi, mutta ei se voi olla perskule tuomosta mölinää renkaistakaan. Semmosta woooouuu murinaa.. Ainiin juu ja veto päällä ei tämmöstä kuulu, vain ku löysää kaasun niin alkaa kuulumaan.
Pitää vissiin huomenna tunkata auto ylös ja käyä ostamassa mittausvälineitä ja tarkastella. Meinaa inspiraatio vain käydä vähiin... |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lähdenpä tästä kohta käymään vähän kaupassa ja kattellaan illalla millä mielin istuksitaan tässä. Kunhan vain ei alkaisi vettä satamaan nimittäin on vain taivas kattona minun tallissa.. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Vika löyty.. pinioni eri mitoissa kuin alkuperäinen. Meni vituiksi koko homma.. Häätyy laittaa tuo romuläjä seisontaan ja vähän hengähtää ja kerätä rahaa (ja inspiraatiota). On se kumma kun olin tilaavinani alkuperäistä vastaavaa välitystä niin ei voi onnistua.. Pitäs näköjään aina tarkastaa tuotteet ennen kuin alkaa mitään tekemään, vaikka oliskin nuin yksinkertaisesta asiasta kyse. Meni hermot
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
ei semmosta pinjonia olekkaan mikä varmasti 100% sopii vanhoilla shimmeillä, sen takia ne shimmit on ylensäkkin olemassa, muutenhan ne olis turhia ja kaikki koneistustoleranssit sais unohtaa, tehtäis aina jämptiä niinku puusepät.
siitähän syystä pinjoni ja lataspyöräkin on aina tehty pariinsa, ei voi toista vaihtaa. tai siis voi mutta saattaapi tulla ongelmia. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jälleen yksi HJ-61 projekti (Leimassa ja kilvissä) | TexasCruiser | Maasturiprojektit | 109 | 17.01.2008 17:10 |
O: yksi 295/75/16 | uretaani | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 05.08.2007 22:52 |
Yksi ohikiitävä ajatus... | G280E | Tekniikka & Jutustelu | 82 | 22.05.2006 19:24 |
Osto yksi kappale 33/12.5*15 | pjtk | O/M/V Muut | 3 | 03.10.2005 20:49 |
Yksi hyvä syy lisää | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 22.08.2004 20:58 |