Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.04.2009, 08:38
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Jälleen yksi Blazer


Elikkäs.. tulipa hankittua Chevrolet Blazer vm -89 ja koneena 6.2 Litre Diesel.
Noin viikon ajelujen jälkeen tuli 20 vuotis huollon aika. Tämä ilmeni siten, että perä hajosi täysin yllättäen rauhallisessa maantieajossa.




Vähän huonolaatuinen kuva, mutta siinä syy miksei auto liikkunut eteenpäin.


Ja siinä vian aiheuttaja.

Auto alkoi myös mystisesti tiputtelemaan jakovaihdelaatikosta öljyä. Kaikki tiivisteet vuotaa, joten nyt on hyvä aika huoltaa sitten tuokin asia kuntoon.

Auto ollut parkissa reilun viikon:

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.04.2009, 09:16
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Tägit on oikein mutta kuvia ei vaan ole?
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.04.2009, 09:39
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joske Näytä viesti
Tägit on oikein mutta kuvia ei vaan ole?
Jokos nyt?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.04.2009, 10:57
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Piippuparta Näytä viesti
Jokos nyt?
Nyt näkkyy. Menikös rattaat miten heikkoon happeen?
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.04.2009, 20:07
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Rattaat säilyi kaikesta huolimatta käyttökelpoisina. Osia odotellut nyt melkein toista viikkoa. Jostain syystä tökkii tuolla etelässä tavaran toimitus..
Perään tulee TrueTrac ja kaikki laakerit ja stefat uusiksi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.04.2009, 21:30
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Mul olis ollu sulle edukkaasti lock right tuohon perään! laita se true Tracci eteen?!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.04.2009, 11:30
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Jees.. Vikaa ilmestyy nopeammin, kuin mitä ehtii korjaamaan. Nyt huomasin, että alkanut tippaseen vaihdelaatikosta öljyä. Semmonen kahvikupillinen tippassut jo ulos. Tiivisteet tuostakin ilmeisesti mennyt. Mitä lie kokolattiamattoa ja ikkunasilikoonia tuolla käytetty tilkkeenä. Ei muuta kuin pohja irti ja uudet mällit heittää sinne väliin. Oliskohan se niin helppoa.. Pitääpäs alkaa metsästämään tuota oikean sorttista öljyä.
Nyt pitää vain selvittää mitä kaikkea tuossa pitää tehä kun alkaa öljyjä vaihtelemaan..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.04.2009, 21:47
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Piippuparta Näytä viesti
Jees.. Vikaa ilmestyy nopeammin, kuin mitä ehtii korjaamaan. Nyt huomasin, että alkanut tippaseen vaihdelaatikosta öljyä. Semmonen kahvikupillinen tippassut jo ulos. Tiivisteet tuostakin ilmeisesti mennyt. Mitä lie kokolattiamattoa ja ikkunasilikoonia tuolla käytetty tilkkeenä. Ei muuta kuin pohja irti ja uudet mällit heittää sinne väliin. Oliskohan se niin helppoa.. Pitääpäs alkaa metsästämään tuota oikean sorttista öljyä.
Nyt pitää vain selvittää mitä kaikkea tuossa pitää tehä kun alkaa öljyjä vaihtelemaan..
jos se automaatti on niin laatikon öljypohjaan ei kannata mennä mitään liimoja sovitteleen, jos se siihen tarkoitettu tiiviste ei pidä, se on ollu paikallaan liian kauan, mä ainakin vaihtelen lootaöljyn joka syksy ennen pakkasien tuloa kun oon niin laiska tekeen lootaremonttia että... eikä ole koskaan siitä vuotanut vaikka otan yleensä sen korkkitiivisteen...pari nokaretta vassua siihen öljypohjan tiivistepintaan että pysyy tiiviste paikallaan siihen asti kun saa nostettua paikalleen ja pultteja reikään.. ja kiristysmomentti ei sitten ole mikään jalkamomentti vaan mieluusti ihan pikkuräikällä nätisti kiinni, 2 sormen momentti. 40 000 kilsaa noissa on vaihtovälisuositus mutta silti, mulla ainakin kerää kondenssivettä yms sinne lootaan.

TH700r4:n suodatin ja tiiviste yhdessä maksaa jonki 15-17€ ja öljy jonku 2.5-3€ litra riippuu vähän mistä osataa, jos jostain normi kiinaautovaraosapuljusta ostaa niin saa maksaa 7-8€ litra mutta esim. gulffin dex3 mitä itte ostan maksaa koskislassella jotakuinkin ensinmainitun verran... vaihtaessa menee öljyä jonku 6-7L oikee määrä katotaan lämpimänä, käydessä P:llä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.04.2009, 10:15
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Ikinä ei pidä sitä öljypohjan tiivistettä korvata silikonilla tai vastaavalla. Sitä mössöä kun pääsee sinne venakoneistoon niin taas on uusia ominaisuuksia autossa.

Ja sit ku tipauttaa sen öljypohjan alas, ni kattoo et se tiivistepinta on suora. Muuten vuotaa uus tiipparikin. Sen saa suoraks ku naputtelee vasaralla vaikka alasimen päällä. Tai sit ostaa köykämiinisen öljypohjan
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.04.2009, 07:22
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Näinpä. Ostin korkkitiivisteen ja suodattimen ja öljyt. Jotain kirkasta silikoonin näköstä sinne oli laitettu fyllingiksi ennestään. Tuossa sitä kirkasta mälliä näkyy missä ei korkkia ole.


Momentti nuihin pultteihin löytyi siten, että sormin kiinni ja sitten vain öljyä looraan ja äkkiä auton alle kattomaan vuotaako. Sieltähän se tipputeli pikkusen joten kiristin sen verran, että lakkas ja taas lisää öljyä viiden litran jälkeen auto tulille ja taas kattomaan vuotaako. Sitten kun ei enää vuotanu niin 1/4 kierros vielä kiinni varmuudenvuoksi. Ei ole vielä ainakaan vuotanut.
Öljyt tarkistin siten, että kävin testilenkin heittämässä jotta öljyt lämpenisivät. Sitten pihassa auton käydessä kävin kaikki vaihteet läpi sillälailla, että ne kytkeytyy. Sitten P:lle ja konepelti auki ja tikkua mulkoileen pitääkö lisätä.
Renkaiden ääntäminen vähän yllätti. Viimeksi kun ajoin oli lunta ja jäätä tiellä. Nyt kun auto seisonut reilun kuukauden pukkien päällä niin lumet sulanut ja maantie on kuiva.
Yksi toinenkin ongelma ratkesi tuossa peräremontin aikana, nimittäin aikaisemmin kun jarrutti niin auto hyökkäsi vasemmalle. Nyt voi rauhallisin mielin painella jarrua. Ilmeisesti oli mäntä jumissa tai muuten vain kaikkea paskaa joka puolella jarrua. Suihkuttelin jarrusprayta ja paineilmaa sinne ennen ilmausta. Kummallista, että ilmausruuvit lähti auki ilman suurempaa väkivaltaa.
Seuraavaksi olisi vuorossa pakoputkien pidennys, koska tällä hetkellä ne on katkaistu heti viimeisen kannattimen jälkeen. Sitten kun saisi vielä tuon takalasin tulemaan napista alas niin olisi hienoa. Nyt ei pääse tehokkaasti käyttämään hyväksi nuita takatiloja kun penkin välistä pitää tunkea tavaraa sinne taakse.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.04.2009, 18:19
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

No voihan saatana! Meniköhän tuo perä liian tiukalle sittenkin. Pienellä vauhdilla (alle 20mph) kuuluu ääntä mitä ilmeisimmin perästä. Sitten kun kurvailee niin oikealle kurvatessa kuuluu selvemmin kuin vasemmalle päin kurvatessa. Sitten vielä perä lämpenee huomattavasti eli on selvästi kättä lämpimämpi. Sitten kun ajaa täysiä niin ei kuulu mistään mitään.. ilma vain suhisee tiivisteiden raossa. Aluksi luulin rengasmeluksi, mutta ei se voi olla perskule tuomosta mölinää renkaistakaan. Semmosta woooouuu murinaa.. Ainiin juu ja veto päällä ei tämmöstä kuulu, vain ku löysää kaasun niin alkaa kuulumaan.
Pitää vissiin huomenna tunkata auto ylös ja käyä ostamassa mittausvälineitä ja tarkastella. Meinaa inspiraatio vain käydä vähiin...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.04.2009, 21:03
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Piippuparta Näytä viesti
No voihan saatana! Meniköhän tuo perä liian tiukalle sittenkin. Pienellä vauhdilla (alle 20mph) kuuluu ääntä mitä ilmeisimmin perästä. Sitten kun kurvailee niin oikealle kurvatessa kuuluu selvemmin kuin vasemmalle päin kurvatessa. Sitten vielä perä lämpenee huomattavasti eli on selvästi kättä lämpimämpi.
Kyllähän se perä tuppaa aina ajossa lämpiään. Ite kun laakeroin/shimmasin D44:set perät, niin inansa pienemmillä välyksillä kasattu etuperä lämpes enemmän ajossa kuin takaperä. En huolestusi jos murikka ei varsinaisesti kovasti kuumota. Meteli onkin sitten erijuttu. Vanhassa autossa voimansiirto aina ääntää, mutta mikä on tervettä ääntä ja mikä ei.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.04.2009, 06:59
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Kyllähän se perä tuppaa aina ajossa lämpiään. Ite kun laakeroin/shimmasin D44:set perät, niin inansa pienemmillä välyksillä kasattu etuperä lämpes enemmän ajossa kuin takaperä. En huolestusi jos murikka ei varsinaisesti kovasti kuumota. Meteli onkin sitten erijuttu. Vanhassa autossa voimansiirto aina ääntää, mutta mikä on tervettä ääntä ja mikä ei.
No tuota ääntä ei alunperin kuulunut tuolta. Mikähän siinä on kun auto oli pukeilla, ei mitään ääntä kuulunut vaikka renkaita pyöritettiin reippaalla kaasulla? Ääni kuuluu vain silloin kun löysää kaasun reippaassa juoksuvauhdissa. Vetoakselit on vanhat joten ostin korjauslaakerit jotka siirtää sen laakerin kosketuspinnan eri kohtaan kuin alkuperäinen. Jos tuo meteli ei lopu sen jälkeen kun perää vähän löysään niin pitänee tilata uudet vetarit..
Lähdenpä tästä kohta käymään vähän kaupassa ja kattellaan illalla millä mielin istuksitaan tässä. Kunhan vain ei alkaisi vettä satamaan nimittäin on vain taivas kattona minun tallissa..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.04.2009, 17:14
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Vika löyty.. pinioni eri mitoissa kuin alkuperäinen. Meni vituiksi koko homma.. Häätyy laittaa tuo romuläjä seisontaan ja vähän hengähtää ja kerätä rahaa (ja inspiraatiota). On se kumma kun olin tilaavinani alkuperäistä vastaavaa välitystä niin ei voi onnistua.. Pitäs näköjään aina tarkastaa tuotteet ennen kuin alkaa mitään tekemään, vaikka oliskin nuin yksinkertaisesta asiasta kyse. Meni hermot
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.04.2009, 17:54
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

ei semmosta pinjonia olekkaan mikä varmasti 100% sopii vanhoilla shimmeillä, sen takia ne shimmit on ylensäkkin olemassa, muutenhan ne olis turhia ja kaikki koneistustoleranssit sais unohtaa, tehtäis aina jämptiä niinku puusepät.

siitähän syystä pinjoni ja lataspyöräkin on aina tehty pariinsa, ei voi toista vaihtaa. tai siis voi mutta saattaapi tulla ongelmia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jälleen yksi HJ-61 projekti (Leimassa ja kilvissä) TexasCruiser Maasturiprojektit 109 17.01.2008 17:10
O: yksi 295/75/16 uretaani O/M/V Renkaat ja vanteet 1 05.08.2007 22:52
Yksi ohikiitävä ajatus... G280E Tekniikka & Jutustelu 82 22.05.2006 19:24
Osto yksi kappale 33/12.5*15 pjtk O/M/V Muut 3 03.10.2005 20:49
Yksi hyvä syy lisää JERKKU Tekniikka & Jutustelu 16 22.08.2004 20:58


Sivu luotu: 07:32 (GMT +2).