![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Kumpi vinssi???Olen tuossa miettinyt että kumpikohan vinssi olis parempi pätkä Patrollin keulalle, sähkönen vai mekaaninen(Patrollin omasta voimanulosotosta toimiva)? Mulla kun ei oikein ole kokoemusta autokäytössä kummastakaan, kertokaapa te mielipiteenne. Vähän jos viellä viitsisitte perustella, niin olis kiva. Kiitos etukäteen. ![]()
|
|
||||
|
||||
![]()
taitaa olla kahta leiriä. itte ainaki ennemmi sähköse kun ei kiinnosta rakennella niit kardaaneja.
|
|
|||
|
|||
![]() vinttura
ei se kardaani kovinpaha ole tehdä. ei lopu virta eikä voima ihan heti mekaanisessa.
vaikee sanoo kunpi parenpi ei niin kokemusta. |
|
|||
|
|||
![]()
Kuten sanottu on kahta leiriä.
Mekaanisella ei vinssata jos mäessä katoaa öljynpaineet tai auto on nurin. Samoin on vaikea auttaa renkailla. Eikä kuulemma se sokan vaihtokaan ole kivaa silloin kun auto on konepeltiä myöten lervassa. Sähkösestä voi karata väärällä käytöllä se toiminta savu ulos. Mä itse en mekaanisiin koskis ennen kuin mulla on unimog tai isompi. Silloinkin harkitsen hydraulista. -sami- |
|
|||
|
|||
![]()
No mulla nyt ei mitään suuria kokemuksia ole. Mutta nyt on tossa omassa vehkeessä sähköinen testattu. En edes harkinnut mekaanista, vaikka autosta ulosotto löytyykin. Oli ihan tarpeeksi tekemistä jo siinä vinssipedissä. Sähköinen on kyllä tosi helppo käyttää, ja kun sen mitoittaa riittävän tehokkaaksi niin ei pitäisi toimintasavunkaan karata.
Viimeksi muokannut keranha : 14.12.2008 22:19 |
|
|||
|
|||
![]()
Mekaaninen keulaan ja sähköinen perään sit joskus kun nälkä kasvaa syödessä. 6mm 8.8 pultti sokaksi niin mitään ei hajoa jos yhtään käyttää järkeä vinssailuissa.
Makuasioita, kuten sanottu. |
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs vaikeaa siinä on? Laittaa vaihteen silmään, niin hyvin pyörii renkaat. Tokihan vinssi pyörii samaan tahtiin ulosoton mukaan, mutta mulla ei ole koskaan ollut ongelmaa sen kanssa.
Itse laittaisin mekaanisen. Mulla ainakin oli halvempi ratkaisu, ja on kyllä ollut ihan idiootti varma ja tehoa riittää! Eikä se 6mm pultti mene helposti poikki, jos osaa vähän järkeillä. Helpommalla pääsee varmaan sähköisessä vinssissä? Kummassakin on hyvät ja huonot puolet, mutta itsellä on parempia kokemuksia noista mekaanisista vinsseistä. |
|
|||
|
|||
![]()
Auttaa renkailla ei tarkoita samaa kuin kaivattaa syvemmälle
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta siinä se vika onkin, että ne pyörii liian hyvin! Kela kun vetää kierroksen, niin renkaat on pyöriny monta kierrosta. Senkun sais synkattua samaantahtiin pyörimään, niin sitten sitä vois ajatella. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kumpi parempi hj 60 vai bj 40 | badboy69 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 07.08.2005 04:14 |
Kumpi gepsi? | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 21.03.2005 07:38 |
Kumpi kone | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.06.2004 20:00 |
kumpi rengas? | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 05.06.2004 11:33 |
Kumpi parempi? | Pauli | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 01.12.2003 20:40 |