Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.12.2008, 18:29
Markku_66 Markku_66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.06.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 133
Perusasetus

Kumpi vinssi???


Olen tuossa miettinyt että kumpikohan vinssi olis parempi pätkä Patrollin keulalle, sähkönen vai mekaaninen(Patrollin omasta voimanulosotosta toimiva)? Mulla kun ei oikein ole kokoemusta autokäytössä kummastakaan, kertokaapa te mielipiteenne. Vähän jos viellä viitsisitte perustella, niin olis kiva. Kiitos etukäteen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.12.2008, 18:40
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

taitaa olla kahta leiriä. itte ainaki ennemmi sähköse kun ei kiinnosta rakennella niit kardaaneja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.12.2008, 18:45
tapsa86 tapsa86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: orimattila, Finland.
Viestit: 213
Perusasetus

vinttura


ei se kardaani kovinpaha ole tehdä. ei lopu virta eikä voima ihan heti mekaanisessa.
vaikee sanoo kunpi parenpi ei niin kokemusta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.12.2008, 19:49
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Kuten sanottu on kahta leiriä.

Mekaanisella ei vinssata jos mäessä katoaa öljynpaineet tai auto on nurin. Samoin on vaikea auttaa renkailla. Eikä kuulemma se sokan vaihtokaan ole kivaa silloin kun auto on konepeltiä myöten lervassa.

Sähkösestä voi karata väärällä käytöllä se toiminta savu ulos.

Mä itse en mekaanisiin koskis ennen kuin mulla on unimog tai isompi. Silloinkin harkitsen hydraulista.

-sami-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.12.2008, 20:16
keranha keranha ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.08
Sijainti: Muhos
Viestit: 255
Perusasetus

No mulla nyt ei mitään suuria kokemuksia ole. Mutta nyt on tossa omassa vehkeessä sähköinen testattu. En edes harkinnut mekaanista, vaikka autosta ulosotto löytyykin. Oli ihan tarpeeksi tekemistä jo siinä vinssipedissä. Sähköinen on kyllä tosi helppo käyttää, ja kun sen mitoittaa riittävän tehokkaaksi niin ei pitäisi toimintasavunkaan karata.
__________________
Jeep wj V8

www.autotuningkeranen.com

Viimeksi muokannut keranha : 14.12.2008 22:19
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2008, 21:51
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Mekaaninen keulaan ja sähköinen perään sit joskus kun nälkä kasvaa syödessä. 6mm 8.8 pultti sokaksi niin mitään ei hajoa jos yhtään käyttää järkeä vinssailuissa.

Makuasioita, kuten sanottu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.12.2008, 23:30
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti

Samoin on vaikea auttaa renkailla.
-sami-
Mitäs vaikeaa siinä on? Laittaa vaihteen silmään, niin hyvin pyörii renkaat. Tokihan vinssi pyörii samaan tahtiin ulosoton mukaan, mutta mulla ei ole koskaan ollut ongelmaa sen kanssa.

Itse laittaisin mekaanisen. Mulla ainakin oli halvempi ratkaisu, ja on kyllä ollut ihan idiootti varma ja tehoa riittää! Eikä se 6mm pultti mene helposti poikki, jos osaa vähän järkeillä.

Helpommalla pääsee varmaan sähköisessä vinssissä? Kummassakin on hyvät ja huonot puolet, mutta itsellä on parempia kokemuksia noista mekaanisista vinsseistä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.12.2008, 00:30
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Auttaa renkailla ei tarkoita samaa kuin kaivattaa syvemmälle
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.12.2008, 07:21
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
Mitäs vaikeaa siinä on? Laittaa vaihteen silmään, niin hyvin pyörii renkaat.

Mutta siinä se vika onkin, että ne pyörii liian hyvin! Kela kun vetää kierroksen, niin renkaat on pyöriny monta kierrosta.
Senkun sais synkattua samaantahtiin pyörimään, niin sitten sitä vois ajatella.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kumpi parempi hj 60 vai bj 40 badboy69 Tekniikka & Jutustelu 14 07.08.2005 04:14
Kumpi gepsi? Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 11 21.03.2005 07:38
Kumpi kone bj45lava Tekniikka & Jutustelu 4 22.06.2004 20:00
kumpi rengas? tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 24 05.06.2004 11:33
Kumpi parempi? Pauli Tekniikka & Jutustelu 10 01.12.2003 20:40


Sivu luotu: 20:22 (GMT +2).