![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Oktaaniarvon alentaminenMoi, itseäni onnittelen siitä, että löysin tämän asiantuntevalta vaikuttavan foorumin. Ongelma tuli, kun maasturini pensankulutus lähti yllättävään kasvuun. Syynä se, että kylän pojat käyvät yöllä hakemassa tankista ainetta omiin tarkoituksiinsa. Tuntuu vaikealta kokonaan eliminoida tämä toimeliaisuus. Monella tavalla olen miettinyt asiaan ratkaisua, yksi tässä. Kone on juuri sisäänajettu ZIL-131, 6-litranen V8, jonka puristussuhde on 6,5:1. Oletan, että löytyy joku bensan ja naftan suhde, joka vielä palaa minun koneessani, mutta huonommin nuorison kireämmässä kalustossa. Kyse on siis jostakin käytännön arviosta, ei niinkään viimeisen päälle tieteellisestä laskutoimituksesta. Sitä paitsi, puristuspaineita ei ole (vielä) mitattu. Löytyisikö teiltä jollakin lailla perusteltua mielipidettä vastaukseksi kysymykseen, tai joitakin muita näkökohtia ongelman ratkaisuksi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Munalukko tankin tulppaan.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
koitas jatkaa sitä naftalla, löpöllä, petroolilla tms halvalla tärpätillä
joskus lueskelin pellepelottomasta, joka ajeli vanhalla civicillä bensa/nafta seoksella, oli muistaakseni laittanut sytytystulpiin jotkut messinki tai kupari kierukat ja hyvin kehu toimivan - täähän johtaa ihan kohta kysymykseen ajoneuvon käyttövoimaverosta ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Se Zili käy vielä vaikka naftaa olisi puolet joukossa, savua kyllä rupeaa tolla määrällä jo tulemaan. Mutta joku 25 % menee vielä, tosin kylmäkäynnistyvyys huononee, lämpöisenä ei mitään ongelmia.
Tankin korkin lukosta on todennäköisesti seurauksena vain rikkinäinen tyhjä tankki ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Maasturi ilmeisesti aika harvoin käytössä. Tee sinne tuplatankki ja ja jotain moskaa joukkoon
siihen mistä sitä vievät. Toinen tankki omaan käyttöön.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Lainaat jostain tollasen: http://www.eranetti.fi/index.php?act...d&productId=45 tai vastaavan
Varmaan joltain lintubongarilta löytyy. Ja kuvat poliisille. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Toinen tankki piiloon jonnekin rungon väliin ja auto käymään sillä. Sitten siihen tyrkyllä olevaan normitankkiin jotakin ikävää mukaan ja tulppaa sen letkut. Toimiiko sokeri vai onko urbaani legenda? AIV-neste ainakin aiheuttaa pahojaan polttoainepuolen osille.
__________________
Jukka |
#8
|
|||
|
|||
![]()
aiv säilöntäaine (happo) on hyvä eväs.. eikä tarvii edes paljon kun tekee tuhon.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Varo vaan ettet saa mitään syytettä tahallisesta varkaan ajoneuvon turmelemisesta
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Nyt ihan vähän viitseiläisyyttä.
Kun jää auto pitemmäksi ajaksi seisomaan niin sokerin ja bensiinin seosta sinne tankkiin. Pitää vain muistaa kun itse sitten lähtee ajelemaan,että tankki ei välttämättä ole puhdas. Toimii takuuvarmasti kaasaripelissä,enkä epäile yhtään,etteikö toimisi struutassakin. Viimeksi muokannut h-a-r-z-a : 21.11.2008 18:12 Perustelu: lisäys |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Toi sokeri bensan seassa on urbaani legenda, myytinmurtajissa testasivat sitä ja eikä siitä konerikkoa tullut.
|