![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mikä hyvä aihio käyttöoffikseksi?Moroo mistä hyvä aihio käyttöautoksi jolla voi myös käydä tarpeentullen metsässä sinne jäämättä?. Kaikista maailman maasturi ehdoikkaista ei sentään ruveta arpomaan vaan kärkikolmikossa olin ford bronco 2(2.9 pikkukutonen), jeep cherokee(4.0 koneella) tai sit ihan range rover(3.5 alukasi). Kyseisten autojen perusteluiksi ei ole sen parempaa kun american autojen harrastus/elämäntapa koskien kahta ensimmäistä kolmas on vaan sekoittamassa pakkaa kun on sentään jo ns. oikealla koneella. Tarkoitus olisi ajan kanssa rakennella maastokelpoinen käyttöauto jolla vois ajaa niin päivittäiset ajonsa, tarvittaessa käydä jonkinsortin "pikkusafareilla" sekä pidemmällä reissussa?(ei siis ihan helppo pähkinä purtavaksi aloittelijalle)
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jeep Cherokee 4.0 koneella noista vaihtoehdoista, ei ehkä pieni ruokaisin mutta mitäs sillä on väliä kun on kerta elämäntapa kyseessä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
nuista valitsisin jeepin. maailma täynnä bolt on osaa niihin, vaan taivas rajana. ja muutenkin hyvin eteneviä jopa vakiona.
muuten suosittelen hdj toyotaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
juu jeeppi! unohda pikku bronco (ei maastoauto) ja rooveri on britti!!!!
xj on kevyt ja yllättävän ketterä. halpa osto hinta. kulutus ei varmaan häpee rangelle. jos et yli 31 renkaita haaveile kestää akselitkin hyvin. jopa tulee kehuttuu parin kaljan jälkeen jeeppiä, miksköhän ku ei aro ees sponssaa? ja rekisteröidy!!! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
juu..jeepille ääni...fordi on ainaki minusta liika iso tonne puitten väliin...eikä jeeppi tehoissa rangelle hävii...vaik ranges onki kasikone...
niinko tjl sanoki et taivas rajana noitten bolt osien suhteen.
__________________
_______________ Chevrolet Blazer K5 6.2 TD |
#6
|
||||
|
||||
![]()
broncco pitäis unohtaaa, ja jeeppi tai range, entisenä range miehenä... tietty annan ääneni rangelle.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Itse painiskelin hyvin saman kaltaisen asian kanssa.
Ajelin Broncoa, Grand Cherokeetä ja toki haaveili Rangesta, mutta jotenkin jäi sitten kokeilematta. Toki Toyota jne kalusto oli kiinnostavaa, mutta mieluusti saisi tuo 4 ihmistä kulkea ja dieselveroa ei viitsi raskaimman kautta maksaa. Toki muutamia pakuja oli, mutta ei sitten vain innostunut. Eilen sitten tuli haettua Cherokee ja muiden esille tuomat asiat oli siinä painavia. Auto tulee itsellä hyvin samanlaiseen käyttöön myös, eli kiva hauskutin, jolla voi tarpeen tullen ajella arkiajoja ja illalla mennä lennättämään rapaa. Ja auto on kuitenkin sen verran mones taloudessa, että voi huoletta välillä purkaa ja ihmetellä kasaamista. Siinä mielessä omat ajatukset ovat kaukana neuvoista, koska hyvin tunteella tuli valittua, eikä sen kummemmin osaa ajatella missä tuolla vehkeellä häviää eniten ominaisuuksissa. Ja painavin "sana" tuli pojalta (2-vuotta) joka kyllä lämpeni Broncolle, mutta Grand Cherokeen halusi jättää liikkeeseen. Cherokee sitten oli mieleen, etenkin kun koeajolla käytiin ajamassa kunnolla mudassa ja muussa omimmassa ympäristössä. Noita safareja pitää kyllä sillä silmällä alkaa katselemaan ensi kesälle, että voisi varata aikaa kalenteriin. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Range jos raskaampaa laitetta
Vaikka Ford-fani olenkin niin en ainakaan mettäautoksi Broncoa lähtisi hankkimaan.
Tuollaien näyttäs ainakin olevan tarjouksessa. En tunne tapausta joten tiedä sitten missä kunnossa, mutta kun aihiota kerta etsit niin kannattais ehkä käydä katsomassa mikä on ![]() Jollei Rangea niin sitten Jeep Cherocee ![]() Inhorealisti -------------------------------------------------------------------------- Eli tämä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2194833 Kun ei kauppa tunnu nettiautossa käyvän, pistetään palstalaisille erikoistarjous eli tasan kahdella tonnilla lähtis. Tuo on ollut itsellä käyttöautona, studiovaunua vetänyt. terveisin erno piste helen ät enterthestudios piste kom, puhelinosake 045 1337 277. Auto tällä hetkellä Kellokoskella, ajelen sen tuonne Espooseen kunhan saan aikaiseksi ladata akun... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jeeppi:
- halvat osat ainakin nyt kun taalan kurssi on alhaalla - Cheron kutosessa ihan kohtuullisesti puhtia ja jos kasi pitää olla ni sit Grandi - Levyt ja kierrejouset saa Grandin myötä myös Jeeppiin - valikoimaa piisaa ja hinnat edullisia - löydä 100tkm ajettu jenkki joka ei vuoda öljyä Ford: - näppärä pyörittää ja maantieajoltaan ihan kohtuullinen - sakemanni peruja oleva 2,9 V6 ei väännä alhaalta kunnolla - japsiperuja oleva manuaali ei ylistyslauluja synnytä - sähköisesti toimiva nelivedon ohjaus jumittaa helposti - automaattiset etunavat lapsellisia - aihiot alkaa olla vanhoja suolan syömiä suomiautoja - Fordin käsitys erillisjousitetusta etuakselista tekee korottamisesta kallista Range - vakio alusta näistä ainakin kuuleman mukaan paras metsään - engelsmannien ergonomia (ratti polvien päällä ja katkaisijat vähän missä sattuu) - lucas oli hyvä apostoli mut ei siitä sähkäriksi tai automieheks ollu - ei köykämiiniä olevat osat sitten ruostuu muidenkin edestä Tossa mun havaintoja ko. laitteista. XJ:n omistin, Bronco II:sia korjannut ammatikseni, ja parin kaverin Rankeja ajanut ja korjaamista seurannut vierestä. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Osta Tojota !!
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Onko väellä tietoa 2002-> cherokeen 2.8 tdi murheista?
Mites noissa kone pelannut ja tekniikka yleensä? Olis ajatuksena mielenkiintoinen käyttöpeli ja vähän sillä voisi kevyttä offiakin kokeilla. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Juu nuo kaks viimmeistä kommenttia ei oikein mielestäni kuulu tähän ketjuun mitenkään(tiedän kun itse tämän ketjun aloitin) Jeeppejä kateltu kovasti ja jopa selvitelty korottamisen hintaa yms. Yllätyksena kuitenkin tuolta toisista kirjoituksista luin että voi olla tuskaa saada xj cherokeehen 31"/10.5" renkaat?(nuo ei ees minun mielestäni ole mitkään mahdottoman isot vaikken mikään off road ukko olekkaan) Sitten hommaa rupes sotkeen ajatus kahdesta autosta eli olis kaks ehdokasta tuohon ed mainittuun maasturi ehdokkaitten joukkoon: dieseloity wagoneer 3.0d+man(paku) ja toinen olis tutun vanha ylimääräiseksi jäänyt mitsu pajero, tais olla -89 ja pätkämalli 2.6 bensa manuaali. Jos kahden auton loukkuun jäädään toinen noista siis vois toimia minun käyttöautona ja harrastepelinä jota vois siis rakennella näinollen hiukan enenmän ja vapaammin. Jos joku tietää noiden kahden maasto ominaisuuksista osien saannista ajettavuudesta maastossa yms olisin edelleen kiitollinen.(täältä tuntui kuitenkin tietoa löytyvan ja suht nopeasti) KIITOS.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Taivaspaikka lienee hankittu kuitenkin jo noilla aiemmilla harrasteautoilla. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Hei !
Miksi aina Suzukia mollataan. Se on paras auto, jonka olen koskaan omistanut. Ei juuri mitään vikoja parinkymmenen vuoden aikana. Ajellut olen noin 320000 km uudesta lähtien, mallina SJ413. Ja pitkiäkin retkiä, yhtäsoittoa monena vuonna Jäämeren rannasta lomalta palatessa tänne Lounais-Suomeen. Parhaina vuosina kolme lomareissua Pohjoiseen. Käyttö muuten normaalina jokapaikan autona sekä metsäpolkujen koluamisessa valokuvaus- ja kalastusretkillä. Nyt tuon Suzukin lisäksi omistan yhtä vanhan Rangen, joka on kyllä hyvä ajaa maantiellä, mutta joka on iso ja kömpelö ahtaammissa paikoissa ja jossa, vaikka on ajettu vain puolet siitä mitä Suzukilla, on tänä parina vuotena, jonka auto on minulla ollut, ollut paljon enemmän vikoja kuin Suzukissa parinkymmenen vuoden aikana. Ja kaikki paljon kalliimpaa. Joten ilman minkäänlaista huumoria, Suzuki on ainakin näistä kahdesta paljon parempi. Terv. Risto |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Mites tuolla aiemmin mainitsemani dieseloity wagoneer 3.0d+man(paku)??? jos joutuu vaikka reissutöihin niin myyjä lupaili todella pienellä kulkevan maantiellä. Kone on toyota dynan 3.0 vapari joku "b" kone on vissiin jopa joissain toyotan vanhemmissa maastureissa myös käytetty?. Itse tykkään tuosta korista(saa kuulema 33" renkaat suht helpolla rekisteröityä) on tarpeeksi karu mutta onko mahdollisesti toimiva yhdistelmä?Kone on lähtöisin dynasta mutta miten kuljettaa noinkin isoa koria? eikä 33" alla ainakaan menoa kevennä.
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Olen nähtävästi keskustellut ko. yksilön myyjän kanssa. Sanotaanko niin, että jos ei saa näppylöitä japsi tekniikasta (mitkä tosiaan tuppaavat kestämään aikamoisia ajomääriä), niin ei olleenkaan huono vaihtoehto. Olen nähnyt yksilöstä kuvia ja jos ei karu ulkomuoto pelästytä niin ei kun kauppaa hieromaan.
Noissa FSJ Jeepeissä kannattaa tutkia takarungon kunto huolella. Tuppaavat olemaan aika ruosteisia ja korjaaminen ei ole aina niitä mukavimpia tehtäviä. Osia on tyrkyllä kohtuullisesti niin Suomessa kuin Jenkeissäkin. Tarinaa erilaisista FSj projekteista voi kurkkia myös www.amccf.com sivuilta ja foorumista. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä ainakin tuolla samaisella palstalla on myynnissä. Tuo koneen "pienentäminen" vaan mietityttää. Jenkkirintamalla joskus laittelivat farkku capriseihin noita cetrikin 2.8 dsl koneita, istuin joukus kyydissä ja rekan ohitus kesti tuskallisen kauan. Rupee tuntumaan siltä että hyvää perusautoa joka menee pikku korotuksella ja vähän isommilla renkailla ei ole olemassakaan varsinkaan järjellisellä kulutuksella.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä hyvä ½" pulttipyssy? | Jallu | Tekniikka & Jutustelu | 136 | 29.08.2015 19:26 |
Myyty Toyota HJ-60 | Lanzari | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 25.02.2009 20:20 |
mikä olis hyvä hallitunkki? | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 15.05.2008 22:19 |
Mikä on hyvä liima kattoverhoilulle? | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 20.01.2007 21:04 |
Hyvä foffi aihio? | Nerd-O | Chit-Chat | 6 | 14.09.2006 08:11 |