![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Diff Pegging eli "lautaspyörän tuentaa"Lueskelin tossa taas mielenkiintoisia juttuja pikkuperien kestävyydestä ja niiden vahvistamisesta. Ongelma on että perän kuori jotenkin antaa periksi kovan kuorman tai voimakkaan shokkikuorman seurauksesta jolloin lautaspyörä pääsee vääntymään poispäin pinionista ja hammaspeikko tulee äkkiä kylään. Liekö tämä useimmiten syynä hajoamisiin ennemmin kuin se että materiaali olisi heikkoa? Rover miehet ovat harrastaneet tämmöistä diff peggingiä eli lautaspyörää tuetaan pinion kohdalta käyttäen liukulevyä. Harmia vaan ettei ideaa voi ilmeisesti käyttää ainakaan toyotan pikkumurikan kanssa mutta liekkö tämä voisi toimi patrolissa tai muissa vehkeissä joissa periä menee välillä kuin leipää. Onko kukaan toteuttanut tämmöistä Suomessa ja onko kokemuksia toimivuudesta? Aiheesta juttua ja kuvia: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_47.html http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=9440&st=40 http://forum.difflock.com/viewtopic....=pegging+diffs
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolla sivustolla mainitaan että peggingistä eli thrustblockista olis erityisesti hyötyä, kun ajetaan välitystä "väärään" suuntaan eli coast-puolelta. Ja amerikan monster truckeissa olis vastaava systeemi. Jotain totuutta tässä on pakko olla, eikös tuo pinionin kolmas laakeri periaatteessa ole samasta syystä olemassa. Ja kolmas laakerihan löytyy truehi9:n lisäksi ainakin 14 pulttisessa amerikanakselista? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Vakiona
Löytyy raskaalta puolelta ainakin ruåtsalaisten revoista vakiona. Siellä johtuu taas lautaspyörän suuresta k:sta.
Ihan pätevä keksintö, mutta pieneen lautaseen ei järkeä asentaa, kuormittaa koppaa melko rankasti, JOS ottaa tukea kiihdyttäessä. Lisäksi liike on niin pieni, jotta välys saattaa mennä nollaksi lämmetessään??? (kuitenkin joutuu "hakemaan" välyksen) Mutta ehdottoman luotettava jos pyörittää perää "väärinpäin", koska lautasella silloin voimakas murtokulma ulospäin...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole järkeä asentaa, mutta silti ehdottoman luotettava?
Poliitikon puhetta.. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
ehdottoman luotettava jos pyörittää perää "väärinpäin"
Kannattaalukea KOKO juttu, ihan kuin kotonaan juttelis --> takerrutaan VAIN YHTEEN sanaan, ei koko lauseeseen ja asiaan (vähän niinku poliitikot ja lakimiehet!!!) ![]() ![]() ![]() Mutta täähän onkin vaan VÄHÄN OT... ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tojoissakin (ja monissa muissakin) pyöritetä etuperää "väärinpäin"? Eli siihen kannatais tehä.
paitti että tartteeko tojon perä tuommosta? Vaikuttas olevan rooverin ongelma. Viimeksi muokannut HJ60 : 21.07.2008 05:28 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Onhan näitä jossain käytettyLainaus:
Hessu |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |
The international rally of classic cars " Gold domes " | Avtokosmos | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.07.2008 23:01 |
Ostetaan 15" japsijaolla joko 8" tai 10" | Rotta-Racing | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 25.06.2008 20:23 |
auttakaa "Rallikartturi Seppo Kopra video" | Unregistered | Chit-Chat | 5 | 02.06.2008 10:16 |
Ostetaan Maastorenkaat 35"-44" 15" vanteille | valu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 28.05.2008 21:42 |