![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Diesel suuttimien huolto?Ei liity offroadiin mutta tekniikkaan kuitenkin ja tuskin olen ainoa jolle dieselin huolto on vieraampaa. Käytetään esimerkkimoottorina isuzun valmistamaa 1.7 litraista, vapaastihengittävää esikammiokonetta jolla on ajettu yli 300tkm. Auto on siis -97 corsa, huoltohistoriasta ei pahemmin tietoa. Savuarvot hyvät, pölläyttää sinistä kylmänä käynnistäessä (hehkut kunnossa) ja kuluttaa ehkä hieman enemmän kuin pitäisi.. tai sitten se johtuu vain kaasujalasta. Syöttöön ei varmaan ole koskettu... Kuinka usein ja millä tavalla suuttimia pitäisi huoltaa? Vai tarviiko niille mitään tehdä? Olen kuullut että osittain tukkeutuneet suuttimet ei sumuta polttoainetta oikein ja palaminen on huonompaa. Motonetin listalta löytyy uusia suutinkärkiä hintaan 23,5e/kpl, tosin ei niitä missään ole. Kannattaisiko kärkiä vaihtaa? Ja voiko ne vain vaihtaa vai tarviiko tehdä jotain säätöjä?
|
|
|||
|
|||
![]()
Helpoimmalla pääsee kun vie suuttimet dieselkorjaamolle, jossa suutinkärjet vaihdetaan ja säädetään. Suutinten kunto todetaan penkissä sumukuvion ja avautumispaineen perusteella. 300 000 on jo aikas paljon suutinkärjille.
|
|
|||
|
|||
![]()
Itselle maksoi pajeroon käret 12€kpl. ja vaihto ja tarkastur yhteensä 80€
|
|
||||
|
||||
![]()
mitä olen lueskellut noita diesel foorumeiden juttuja niin motonetin suutin kärjet eivät ole saavuttaneet kovin suurta suosiota. ilmeisesti valmistus tarkkuus ei ole riittävä. saattaavat olla uutena jo yhtä huonot kuin mitkä sinulla siinä koneessa on paikallaan. itse arvelin ottaa suutin kärjet ihan merkkiliikkeestä.
|
|
||||
|
||||
![]()
Paljonko tuo suutin remppa suurin piirtein tulee muuten maksamaan meinasin jos omasta autosta ottais suuttimet irti ja käyttäis niitä pajalla. Niitä kylläkin on 6 kpl ja en todellakaan tiedän kuinka pitkään niillä on jyrätty.
|
|
||||
|
||||
![]()
HJ60 pelkät kärjet makso 192€/6kpl ja remontti diiselimiehellä jotain 140-150 euron väliltä, suuttimet ite irrotettuna, ei purettuna
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Läjään maksoin kärjet motonetissa parikymppiä kappale. hauskinta siinä oli se, että ne tarjoiltiin tiskille aidossa ND-laatikossa, johon päälle oli liimattu vain motonetin oma koodi. Että ei ainakaan kaikissa kärjissä laatuongelmia luulisi olevan jos ihan orkkistavaraa ovat...varmaan riippuu ihan siitä, mistä sattuvat ostamaan tavaransa motonettiin.
Suuttimet itse irroitettuna, kärkien vaihto ja säätö dieselpajalla maksoin muistaakseni jotain muutaman kympin kappale... Polttoaineen kulutus tippui toista litraa satkulle, vaihdekeppi ei enää heijaa joutokäynnillä... |
|
|||
|
|||
![]()
Hämeen Dieselin hinta HooJiin suutinrempalle oli joskus 370e.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyotan suuttimien asennuksesta? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 13.02.2013 21:33 |
ARB:n kompressorin huolto? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.03.2007 14:59 | |
O:LJ:n suuttimien paluuputkihässäkkä | Kentsu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.09.2006 19:55 |
Warnin huolto? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.06.2005 02:05 |
Ilmastointi huolto? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 29.07.2004 00:16 |