Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.11.2007, 17:49
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Onko tietoa/kuvia fsj cherokeesta sd33:sella


Itellä ois projekti käynnistymässä ja kiinostaisi nähdä miten muut ovat värkänneet mm. koneen korvakkeet, apulaitteet yms.

Teknikka ois vapari sd33 sovitettuna th350 lootaan jonka perään kaipailen jakolaatikkoa. Akseleissa 3,54 välitykset etu murikka apparin puolella ja tällähetkellä tekniikkana fiatin 3,5 ja jeepin 3-lovinen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2008, 16:58
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Kai jollain on ollut patrollin kone jeepissä? Projekti ois tässä keväänmittaan starttaamassa joten muiden kokemukset kiinnostaisi kovasti.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2008, 18:14
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Joo, tuo Hiivatin 3,5 on aika yleisesti käytösse ollut, myös muissa kuten Rangessa.

Mulla oli -76 mallin Wagoon, jo vuonna -78 Hämeendiesel laittanut tuollaisen ja tottakai Jeepin oma 3 lovinen ja 3,54 välitykset, niin ei sillä mitään tehnyt.

Tuollaista Patukan tekniikkaa ei kovin moni ole tainnut laittaa. Sehän on tunnetusti heikko kone.
Tojo 12H-T ja laittaa HJ61 vaihteiston ja jakiksenkin, siinnä olisi järkevä ratkaisu.

--

Yks tuttu laittoi Cedricin 2,8 jatkeeksi TH350.

Se oli jotain 6 tai 8 mm levyä josta teki adapterin eli siihen teki reiät, jotta sen sai pultattua koneeseen kiinni.
Ja toiset reiät jotka kävi laatikon kaavelin jakoon.

Sit sorvas sopivan adapterin jolla vetolevyn ja turbiinin sai kammen päähän kiinni.

Helppoa kun vain on vehkeet jolla tehä tai tuntee sorvareita jotka suostuu ilta hommina väkertää, kallista teetättää normaali tunti hinnalla.
Ja vaatii vähän mielikuvitusta/oma päistä järkevää rakentelu taitoa.

Tuo paketti tuli takavetoon joten jakolaatikkoa ei tarvinnut istuttaa.
Mutta 350:hän niitä saa mistä vain.

---

Ja koneen korvakot on helpot kun sopivasti käyttää orggis korvakoita ja sit vähän säveltää oman mallin mukaan.
Kunhan muistaa taas käyttää järkeä, että ei oo juosten kustu.

Esim, mulla tohon yhteen Dodge+12H-T projektiin tuli, Dodgen tyynyt ja toisella puolen Toyotan korvakkoa apuna käyttäen, ja toinen puoli täysin oma valmiste.
http://kuvablogi.com/nayta/658192/
http://kuvablogi.com/nayta/658191/

Ja Jeep-Bedfordissa, rungosta pulttaa irti ne Jeepin rungon puoleisetkorvakkeet ja tein tilalle uudet joihin laitoin Scanian kumityynyt.
Ja moottorin puoleiset korvat täysin oma valmiste.
Vähän huonosti kuvista näkee.
http://kuvablogi.com/nayta/662169/
http://kuvablogi.com/nayta/662170/

______________________________
http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2008, 18:34
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Mulla on jeepissä tekniikka HJ:sta eli kone ja laatikot.



----------------------
no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2008, 20:22
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Ensinnään kiitoksia jeep ukolle kuvista ja stoorista.

Ai ei ole patrollin sd33 hyvä moottori. Harmi kun mulla on semmonen jo th350:ssä kiinni. Olisiko kannattavampaa sovittaa tuota fiattia mikä nyt on keulilla ton th350 kanssa yhteen?

Ei noita hj61 tekniikoitakaan kasva puissa ja hinnat on sitten paljon ajetuillakin kalliit.

Th350c mikä mulla on on takaveto mallin laatikko eli siihen ei suoraan käy mikään jakolaatikko ellei vaihda ulostuloakselia. danan 20:siä minulla olis useita mutta saa nähä saisko semmosen soviteltua tohon.

Fiksumpi ois vissiin hommata joku np 208 tai jotai mut sit ei kardaanin nivelet käy ja noita danoja ois valmiiks ja varaosiksi.

Mites epelin jeeppi liikkuu hj:n osilla? sulla on siellä vissiin jeepin omat harvat perät?

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2008, 20:27
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Mä oon ollu kyllä aina siinä uskossa että sd33 on lähes pomminvarma kone..

-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-
SLCK#113
Pohojanmaan Offroad Ry
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.03.2008, 22:05
uazman uazman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.03.04
Sijainti: tampester
Viestit: 268
Perusasetus

nii...siis walmetin 411 tdi on pomminvarma kone...(1.268934 km nyt mittaris)

ei kai patukankaan kone mikään kovin huono ole...kuis nmeinaat toteuttaa alipaine jutut jotta 350 aski vaihtaa..

pajatonttu
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.03.2008, 22:19
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vai Patrolin 3,3 vaparikone heikko, kaikkea sitä kuulee Itseasiassa on samanlainen ikiliikkuja kuin Toyotan 2H.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.03.2008, 22:21
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Eikö olis helpompaa hakea jostain vielä patrollin laatikot?



----------------------
no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.03.2008, 23:08
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Olis varmaan mut haluisin tohon automaatin.

Ja eikös nuo alipaineet saa patrollin imusarjasta kun siinä on kaasuläppä niinkuin bensa vehkeessä?

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.03.2008, 08:48
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kyllä dieseli alipaine pumpun vaatii.


No, voi se patrollin kone olla ihan OK.

Oon vaan kuullut juttuja että alumiini kannet ei kestä vakionakaan.
Ja jos turboo laittaa, niin poks heti.

Ainut että en itse ole patrolleihin perehtynyt, missä vuosimallissa vaihtuu valurauta alumiiniin. JNE...
Sehän on totta että se on jeesuksen aikainen maamottorimainen kokoonpano. Eli sen puoleen varma toiminen.

Anteeksi minun tyhmyyteni ja tietämättömyyteni Nissaneita kohtaan =D


Tojotan tekniikoita saa halvalla kun ostaa kolari auton.

Jeep-Ukko

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.03.2008, 18:28
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kyllä Patrolin 3,3 on ihan valurautakannella, ainakin omani näyttäis olevan, eihän se muuten kunnon maamoottori-ikiliikkuja oliskaan 2,8 on muistaakseni sitten alumiinikannella

Jees, nou haard fiilings;D

-nyypipatukkakuski-

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.03.2008, 17:45
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

3.3:set on kaikki valurautakannella mutta 2.8 on sekä että.

Mun jeeppiin olisi näillä näkymin tulossa nissanin sd33 moottori, gm th350 laatikko ja np 203 jakolaatikko. Voi olla että tulee aika laiska automaatilla ja jatkuvalla nelivedolla.

Mitenkähän ton etujousituksen toteuttas? Laittaisiko sitä apukierrejouset ja vähentäs lateja pakoista vai tuleeko vaikea ajettava jos värkkään soa:n kun tulee työ ajot ajeltua tällä jeepillä?
Perähän nousee helposti kääntämällä taka riipukkeet alaspäin.

Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.12.2008, 21:33
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Rice Näytä viesti
3.3:set on kaikki valurautakannella mutta 2.8 on sekä että.

Mun jeeppiin olisi näillä näkymin tulossa nissanin sd33 moottori, gm th350 laatikko ja np 203 jakolaatikko. Voi olla että tulee aika laiska automaatilla ja jatkuvalla nelivedolla.

Mitenkähän ton etujousituksen toteuttas? Laittaisiko sitä apukierrejouset ja vähentäs lateja pakoista vai tuleeko vaikea ajettava jos värkkään soa:n kun tulee työ ajot ajeltua tällä jeepillä?
Perähän nousee helposti kääntämällä taka riipukkeet alaspäin.

Nonnii. Nää tuli laiteltua ja on jo muutoskatsastettukkin. nyt pitäs keulan jousituksia viel parannella ni tul mieleen semmonen et pystyykö tota dana 44 etuakselin murkulan valurautaa hitsaamaan ihan normi migillä? Tällähetkellä akseli viel pakkojen alla ja jokinlaiset coiloverit mut keulasta puuttuu nyt joustot.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.12.2008, 07:28
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Hommaa skyjackerin jousisarja Jenkeistä, on toimiva ja joustoja riittää, ei tartte tehdä mitään SOA juttuja 37" renkaat ja menoksi.
JA TUOHON MOOTTORIHOMMAAN sanon vaan että 360 V8 tai isompi ompi ainoa oikea vaihtoehto, muut koneet on pelleilyä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.12.2008, 10:50
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Hommaa skyjackerin jousisarja Jenkeistä, on toimiva ja joustoja riittää, ei tartte tehdä mitään SOA juttuja 37" renkaat ja menoksi.
JA TUOHON MOOTTORIHOMMAAN sanon vaan että 360 V8 tai isompi ompi ainoa oikea vaihtoehto, muut koneet on pelleilyä.

Saakos tommosia jousia jostai sumessa ku ei uskalla alkaa rahojaan jenkkeihin kylvämään.?

Ja kyl muakin kaduttaa tää moottori juttu. Mopo mikä mopo! Toi turbotettu dieslkin tuntuu aika ylävireiseltä painavassa autossa. Vääntö ei riitä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.12.2008, 22:25
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Rice Näytä viesti
Nonnii. Nää tuli laiteltua ja on jo muutoskatsastettukkin. nyt pitäs keulan jousituksia viel parannella ni tul mieleen semmonen et pystyykö tota dana 44 etuakselin murkulan valurautaa hitsaamaan ihan normi migillä? Tällähetkellä akseli viel pakkojen alla ja jokinlaiset coiloverit mut keulasta puuttuu nyt joustot.
Ihan migillä en suhautellut meneen tuota D44:sen valurauta klunssia. Puikolla ainakin sai tavaran siinä kiinni pysyyn. Puikot oli Esabin keltasesta paketista.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 03.12.2008, 22:30
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Ihan migillä en suhautellut meneen tuota D44:sen valurauta klunssia. Puikolla ainakin sai tavaran siinä kiinni pysyyn. Puikot oli Esabin keltasesta paketista.

Hyvä. Kiitos! Minkähän numeroisia puikkoja? Oliko valulle tarkoitettuja?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 14.01.2009, 19:09
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Missäs vaiheessa tää projekti on?
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 15.01.2009, 08:17
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Rice Näytä viesti
Hyvä. Kiitos! Minkähän numeroisia puikkoja? Oliko valulle tarkoitettuja?
Katos kun en ollukkaan huomannu. En muista enään numeroita.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 10.03.2008, 18:14
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

mä en ole muita harrastanutkaan, kun patroolia ja yhtään konetta en ole saanut rikki. ja varmasti on mun käytössä todella kovilla. ei ole sd33 pannu heikko.

*team grasshopper*
-LISÄÄ MUTAA!!-
-esory-
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 10.03.2008, 19:50
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Soa vaan

Ja itellä on jeepin omat perät tosiaan, paljoa kokemusta ajosta ei ole kun projekti on vielä vähän kesken mut ihan sopivilta tuntuu välitykset.

----------------------
no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma...

Edited by - -Epeli on 10/03/2008 19:51:58

Edited by - -Epeli on 10/03/2008 19:54:19
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 10.03.2008, 20:20
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Mietes kun tohon jeepin dana 44:seen tekee soan nii kuis se perämurikan puoleinen jousen alunen (mikälie mihin jousilatit nojaa) kun se on perämurikan valussa ni kuis se olette kääntäny yläpuolelle?

Tarkoitus olis korottaa vain senverran et saa 33" pyrimään max joustoissakin.

Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 11.03.2008, 12:52
Eki- Eki- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.01.08
Sijainti: Liminka
Viestit: 58
Perusasetus

Juu kyllä kaikki 3.3patrollin koneet on valurautakannella varustettu.
Ja kestää turbottaa niinkuin kaikki vapari patrollin jälkiturbottaneet tietääkaikki saa rikki jos haluaa. Esim. Minä tiedän että patrollin kone EI kestä yli 7000rpmmää.


-Eki
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 11.03.2008, 15:35
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Joo ei varmaan kestä. Voi olla että turbotus olisi paikallaan tässä projektissa ettei tuolla liikenteessä tarttes olla korvat punottaen tien tukkona.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Onko käytännön tietoa...? Tikru75 Chit-Chat 3 23.01.2005 20:03
Onko tietoa lr v8 dieselöinnistä lantikka Tekniikka & Jutustelu 7 21.10.2004 08:37
Onko tietoa plasmaköysistä? Micke Tekniikka & Jutustelu 8 04.10.2004 16:59
Onko tietoa va.pe.pa:sta......?? Ahma Tekniikka & Jutustelu 7 30.11.2003 21:36
Vanteista, onko tietoa. jarski Yleiset 0 01.07.2002 16:12


Sivu luotu: 11:21 (GMT +2).