|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
Hiluxin perän laakerien numerotEli löytyiskö joltain jäykkäakseli hilun (-86) etuakselin sisältä löytyvien laakerien numeroita?
|
#2
|
||||
|
||||
Siellä taitaa olla ainakin kuutta (6) erikokoista laakeria, voisiko hän tarkentaa mikä/mitkä erityisesti kiinnostaa?
Minulla on ainakin pyöränlaakerit ja perän laakerit jossain kirjattuna. Voipi olla olkalaakeritkin talletettuna. HiLux 3.0 V6 Pajero 2.8 GLS A -SLCK #63- |
#3
|
||||
|
||||
Hän tarkentaa. Eli kaikkien mainitsemiesi laakerien numerot kiinnostavat.
Tarkoituksena siis vaihtaa murrokset ja kaikki laakerit/tiivisteet etuakselille. |
#4
|
||||
|
||||
Olkalaakerit: koko laakeri Koyo TR0305AF4
Etupyörän napa, laakeri 1: Sisäkehä Koyo LM102949, ulkokehä LM102910 Etupyörän napa, laakeri 2: Sisäkehä Koyo JLM104948, ulkokehä JLM104910 Sisäkehä sisältää siis rullat+kehän. Ulkokehä (outer race) ja sisäkehä (inner race) voidaan myydä yhdessä tai erikseen. Itse perän laakereista en uskalla nyt antaa numeroita, niitä on kahta kokoa sekä tasauspyörästön poskissa että pinionissa riippuen vähän mallista. Yritän katsoa illalla jos jollain ei sitä ennen ole antaa niitä. Tai siis siinä jäykkäakselisen etuperässä ei vaihtele, mutta minulla on pari muuta mallia levällään, enkä ole kirjanpidossani nyt varma mikä on mikä näiltä osin. HiLux 3.0 V6 Pajero 2.8 GLS A -SLCK #63- Edited by - HiluxMan on 30/05/2006 07:52:25 |
#5
|
|||
|
|||
Kiitos tähänastisista numeroista!
Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
|||
|
|||
Oliskohan noi samat LJ:ssä??
Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua! |
#7
|
||||
|
||||
Do diin, tässä lisää nummeroita.
LJ70 etuperä ja Hilux jäykkäakselisen etuperä: Tasauspyörästön "poskilaakerit" -sisäkehä NSK 17887 (myös merkillä Nachi sama koodi) -ulkokehä NSK 17831 Ja Hiluxin takatasauspyörästön vastaavat on sitten eri kokoiset, sisähalkaisija 50 mm, näissä mainituissa 45,24 mm. Ulkohalkaisija sama 80 mm. Sitten pinion: "Häntälaakeri": -sisäkehä NSK 30306Ca (vastaava 30306J) -ulkokehä NSK 30306CN "Nupin" puoleinen, isompi: -koko laakeri NACHI 35KC802 (tai yleistyyppi 32307A) Kannattaa varmistaa omasta laitteestaan että sitten ovat samanlaisia, nämä ovat minun havaintojani. Toivottavasti on apua. HiLux 3.0 V6 Pajero 2.8 GLS A -SLCK #63- |
#8
|
||||
|
||||
Onko ln65:sen 4.56 murikkaa tehty kahdella eri pinionin laakereilla kun tuli tuossa räjäytettyä tallin lattialle pari kappaletta ja niissä on ihan erilaiset laakerit. Coctail ei onnistunutkaan
Vai onko vaan valmistajasta riippuvainen kun kulmat on ainakin ihan eri planeetalta keskenään ku vertailin niitä. No uudet maksoi onneks vaan 35€ tingittynä niin ei suurta tappiota tullu mut ihmetyttää vaan.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
esim hj-61 olka-akselin alempana laakerina oleva 30303(?): tarvikelaakerissa rullat loivemmalla "kartiolla", ei kestä juuri mitään, kun hakkaantuu pilalle. |
#10
|
||||
|
||||
Ei ollu ihan pelkkä kartio ero.
Toisessa oli 32307 ja 30306 mut toisessa 33207 ja 30306. 32307 vrt 33207 on reilu ero joten kumpi setti olis se "oikea" ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#11
|
||||
|
||||
Joskus kanssa ihmettelin noita eroja kun räppi-hiluxsiin sais takaperiä vaihdella alvariinsa.
Oli 2 -88 ln65 avointa perä murikkaa,näissä oli erinlainen välitys vaikka sama välitys suhde ja laakerit koot eri niin ei saanut noista toimivaa pakettia kasattua. |
#12
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja tuosta myöhemmästä "tapsa4x4" hiluxin perästä, ja sen välityksestä; Olisi ensimmäinen kerta, kun toyotassa tehdään samaan murikkaa eri hammasluvuilla sama välitys. (tai ei vaan ole sattunut kohdalle, vai puhutaanko nyt vain yhden desimaalin tarkkuudessa? esim. land cruiserin isossa perässä on 37/9 =4,111 ja uudemmassa 41/10= 4,100) |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Puhelin numerot katoo ilmoista? | Taisto | Helpdesk | 0 | 17.05.2008 20:52 |
OFF ROAD DRIVE -MAGAZINE UUDET NUMEROT | myllis | O/M/V Muut | 0 | 08.12.2007 22:04 |
hj:n eturenkaan laakerien vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.08.2007 14:19 | |
ORD testasi kompressorit, uudet numerot tulleet | myllis | O/M/V Muut | 0 | 18.04.2007 22:14 |
puhelin ja numerot hukassa! | jjtp | Chit-Chat | 3 | 21.06.2006 08:31 |