![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() patrollin jarru ongelmaelikkäs patrollissa ei jarrut meinaa pelittää.. poljin painuu hiljalleen pohjaan ja etujarrut ei mee lukkoon hiekalla kuten takase.Poljintuntuma muutenkin tosi pehmee vaihettu jokanurkkaan jrruhilut letkut yms ehjiä ilmattu perkeleesti 🤣 perinteisesti ja paineistamalla säiliö pääsylintereitä kokeiltu 2 eri ei vaikutusta ilmailtu keula ilmassa ja takapäätä kokeiltu myös nostella paineensäädin ilmattu kans 3 nippaa pääsylkän tappia lyhennetty ja pidennetty ei vaikutusta oisko jollain ollu vastaavaa ongelmaa ja neuvoja kaivataan nyt kovasti😅
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Liikkuuko kaikki männät ja liukutapit (jos sellaset patrollis on) hyvin eikä pyöränlaakereissa löysää?
Jarruletkut? ...etteivät pullistele kun sit se teho menee sinne
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Paineensäädin säädetty oikein? Takapainoisen kuuloiset jarrut jos takapää menee lukkoon ennen etupäätä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
miten tota orkkis paineensäädintä voi tässä säätää?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos poljin "valuu" pohjaan mutta nestettä ei häviä, niin eipä tuonne jää vaihtoehdoksi kuin pääsylinterin sisäinen vuoto. Siis männän tiiviste, päästää nesteen painepuolelta ohi, etupiirissä kun vuoto on niin se selittää huonon jarruvoimankin etujarruilla...
Se vaan on sitten huonoa tuuria, jos kahdessa pääsylinterissä on sama vika. Oliko edes toinen kokeilluista uusi/rempattu, vai käytettyjä molemmat..? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eihän etusatulat oo vaihtanu paikkaa?
Onhan ilmausnipat yläpuolella mäntää. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta, aikaa kun on jo kulunut (25 v. eli vuosituhannen vaihdetta oli) en muista minkä kulkineen kanssa kaveri paini samankaltaisten (kuten kuvailtu) ongelmien kanssa, niin syy oli samaisen vuosimallin eri variaatiot. Oli kahta eri versiota, jäähdytetytlevyt sekä jäähdyttämättömät. Tokikin tässä tapauksessa sitten satulat ja palat sen jäähdytetyn, mutta laikat ne ohkaiset, vaikkakin paikallinen "Hessu-Mobiili" ne yhteensopiviksi vuosimallin mukaan kataloogeissaansa väittivätkin. En meinaa että tuo mahdollinen syy, mutta onpahan sekin nyt tuotu esiin...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
kaikki männät liikkuu kivasti ja jarruletkutkin ehjiä
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
elikkäs vähän päivitystä jarruongelmaan
uusi pääsylkkä takana uuet työsylkät edessä satulat liikkuu ja on oikeinpäin eikä vuoda jarruputketja letkut kaikki ehjiä ilmattu imemällä painamalla ja polkemalla paineensäätimen nipat ilmattu sekä putkia availtu polkimen tankoa lyhennetty ja pidennetty sekä pääsylkän puolelta ei vuoda nestettä mistään ulos (eikä tässä nyt ihan noviiseja olla jarruhommissa) ![]() poljin painuu edelleen pohjaan pikkuhiljaa ja paineen kun pumppailee hetken päästä polkimen voi painaa taas suoraan pohjaan ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tarkasta se jarrupaineensäätimen säätö. Oireet viittaa siihen varsinkin jos yhä takapainoiset jarrut.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
kuinkas tota mötikkää säädellään?
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
paineensäädin vaihettu
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Pääsylinteri.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Vaihto ei vaikuta säätöön. Jos jarrut on takapainoiset on alb säädetty väärin. Se nyt kannattaisi korjata ekana koska on selvä vika. Voi myös tehdä tuon polkimen painumisen jos rummut takana. Varsinkin jos rummuistakin on säädetty kengät kauas
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
mikä on alb? tässähän ei muita mötiköitä oo takana kun toi paineensäädin rungossa… kengätki säädetty lähelle rumpua
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos sinne on nyt kaikki uusittu ja jarrut on takapainoiset eikä albin säätöä ole tarkastettu niin se nyt olisi se loogisin paikka jatkaa koska autossa on sen virheelliseen säätöön viittaava vika. Sanoit tuolla aijemmin ettet ole noviisi jarruhommissa ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
takapainoset jarrut ei tässä nyt oo se ongelma vaan se että poljin humahtaa pohjaan eikä ole oikeen minkäänmoisia jarrujaja toisekseen ei tossa patrollin säätimessä taida olla mitään säätö mahollisuutta? ja toimiva säädin ollu kumminki samalaisesta autosta
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki SJ 410 jarru ongelma | fygy | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 23.03.2018 19:49 |
sj410 jarru ongelma ??!! | hegeek | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2016 21:08 |
Pajeron jarru ongelma | Nisseriina | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 12.09.2015 21:28 |
Jeep xj jarru ongelma ! | julle67 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.01.2011 17:22 |
Bj40 Jarru ongelma.. | ~BJ40~ | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 25.08.2006 21:23 |