|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Poikkeus teho/paino-suhdepykälästä???Oon aina ollu huono tälläsissä mutta-kuitenkin-toisaalta lauseissa Voisko joku selittää ton? Onks tuo sitä ettei esim Hiluxiin saa laittaa kuin max. 100kW.... Kiitos ja anteeks 3.8.2 Poikkeus paino-teho -suhteesta Sen estämättä, mitä edellä kohdassa 3.8.1 määrätään paino-teho -suhteesta, jäy- källä tai erillisjousitetulla taka-akselilla ja erillisjousitetulla etuakselistolla varustet- tuun, erillisrungolliseen autoon sallitaan myös enintään 100 kW tehoisen moottorin asentaminen.
|
#2
|
|||
|
|||
ln110 vai mihin koppaan mietit jotakin voimalaa, meitäkin aihe kiinnostaa kovasti. millaisiin laskelmiin sinä olet päässyt max. tehon suhteen näillä uusilla määräyksillä?
|
#3
|
|||
|
|||
Ln110 ei oo tontilla enää yhtään, yks ln170 on. Siihen aattelin jotain jännää askarrella, jotenkin vaan tuntuu että jos kahesta paikasta kysyy neuvoja, molemmista saa jo eri vastaukset. Liekkö tämä sitä kuuluisaa savolaisuutta
|
#4
|
||||
|
||||
Tarkoittaa että 100 kW tehoisen moottorin saa asentaa rungolliseen IFS-autoon, vaikka edellä listattujen sääntöjen (jotka on jätetty tästä topicista pois) mukaan sallittu maksimiteho jäisi tämän alle.
|
#5
|
|||
|
|||
Onko Trafi antanut myönnytyksen Harrastajalle?Lainaus:
Aika harvassa ne -90 luvun (-ja -70--80) ja uudemmat autot, joissa erillinen runko ja erillisjousitus etupäässä, ja SAA VAIN tämän poikkeuksen mukaan laittaaa 100 kw? -sanamuoto hienosti valittu; tulkinnalla hylätään yhdellä takarenkaalla olevat ulos? Muutama "urheiluauto-" lasikuitukorilla vois sopia tähän määritelmään? (esim. WV kupla ei ole erillisellä rungolla) Ainut "japsi" mikä tähän sopii omistamistani autoista, on subaru domingo. ( vois olla kiva kapine jollain kuristetulla prätkän koneella, kun kuristukset pois.... vauhtia ja vaarallisia tilanteita) Eurooppalaisista ei tule yht" äkkiä yhtään mieleen (Onko Trabant erillisellä rungolla?) Mutta varteen otettavista, ns katumaastureista tai ns. oikeista maastureista; löytyykö suzukilla joku "rimpulakeula", johon vain tämän pykälän mukaan saa laittaa 100 kw? Ainakin Wanhojen (pari vuoskikymmentä sitten) määräyksien mukaan Toyota Hiluxiin sai aika hyvin ns. vertailumoottoreita, toki nuo rimpulakeulat oli silloin niin uusia, että niitä en tutkinut silloin... |
#6
|
|||
|
|||
Kiitokset, nyt jopa meikä ymmärti... Meneekö kaikki yksinkertaisuudessaan näin jos otetaan esimerkki:
Auton omamassa 1830kg Auton teho 70 kW eli 1830 kg ÷70 kW = n. 26kg/kW 1) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa yli 20 kilogrammaa /kW, saa se pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 12 kilogrammaa/kW; 2) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 20 kilogrammaa/kW, saa se pie- nentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 10 kilogrammaa/kW; 3) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 15 kilogrammaa/kW, saa se pie- nentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 7 kilogrammaa/kW; 4) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 10 kilogrammaa/kW, saa se pie- nentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 5 kilogrammaa/kW; 5) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 5 kilogrammaa/kW, saa se pie- nentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 4 kilogrammaa/kW. Eli kohdan 1 mukaan mennään: 1830kg ÷ 150 kW = 12,2kg/kW, joten tuolla arvolla saataisiin samaiseen kamppeeseen asentaa 150kW moottori. Tietty että jarrut ym vastaa mallisarjan tehokkainta. |
#7
|
||||
|
||||
Kokolailla näin, tehokkaimman sallitun moottorin teho on siis 1830/12=152,5 kW.
|
#8
|
||||
|
||||
On. Että saa 20-30 lukuiseen runkoon esim Mustangin etujousituksen sekä V8 -moottorin. Tätä lakia oli (kuullun mukaan, tutulla tämän entinen rodi) mukana väsäämässä rodiharrastaja-katsuri...
|
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Totta ja kun lukee noita trafin lappuja ja katsoo tarkastajan nimeä ja samalla kattoo fhran sivuilta samaa nimeä niin saattaa yllättyä ennen tuota uutta rakentelumääräystä kuulin semmoisen jutun katsurilta että tarkoituksella haettu jenkki painotteiseksi tuo uusi määräys kun kysen tarkastajan autoa ei kukaan halunnut leimata ja näin ollen se muuttui näiden määräysten vuoksi lailliseksi. Tuota diisselin vaihtamista bensan tilalle kieltämistä en ymmärrä? Vaikka samalla saa silti vaihtaa bensan häkäpöntöksi.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Teho arvoita | Vetoja | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 31.03.2015 09:09 |
vinssin teho | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 15.02.2009 23:21 |
Teho laturit | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 20.04.2006 14:24 |
Teho/paino | jeeppi-eki | Tekniikka & Jutustelu | 43 | 02.08.2004 19:40 |
Teho ja kiihtyvyys? | juzzi | Vuosimallit 1968-1982 | 0 | 26.10.2003 00:51 |