Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.02.2021, 09:35
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.672
Perusasetus

2000-2010 autojen automaattilaatikot....


Harkinnassa automaattivaihteinen bensa tai diesel auto suunnilleen otsikon mukaisella vuosimalliskaalalla. Onko olemassa mitään järkeviä vaihtoehtoja vai kaikki dsg yms. robovaihteistoja merkistä riippumatta. Kun lukee potilaskertomuksia niin uskallus minkään hankkimiseen katoaa.

Onko 2000-luvun vermeissä enää missään perinteistä momentinmuunninlodjua?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.02.2021, 09:49
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Eikö mersuissa ja bemareissa ole ollut aika pitkään perustomaatti, samoin volvoissa ja suurimmassa osassa japseja?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.02.2021, 10:05
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

No Mersun lootat on ihan perinteisiä ja 5 vaihteiset ainankin kait kohtuu luotettavia, toivoisin, luulisin...

Omaan piti vaihtaa 6 kertaa öljyt ennenkuin alkoi toimimaan edes sinne päin kuin sen voisi kuvitella toimivan. ”Öljyt kestää laitteen elin iän” ja sitten merkkiliike vaihtaa 60tuhannen välein, ei vaan ole riittävä huoltosykli.

2000 luvun moottorin ohjaukset on jo ehkä suunniteltu enemmän automaattilootille joten sekin puoltanee jo sitä. Saabbi joka oli manuaali, oli todella ärsyttävä ajettava. Kierrokset laski ohjattuna liian hitaasti ym.

Tuo mölli on manuaali ja se toimii jotenkin, mutta koska siinäkin on cdi, eikä rivipumppu on tiukka mäkilähtö kohtuu haastavaa, eli aika helposti laitattaa pikkupuolen päälle. Ja kun kytkimen ollessa painettuna, tulee vielä tehon rajoitus niin koita sillä sitten repiä.
Helpointa onkin vaan nostaa kytkintä hitaaaaaaassstttttiiiiiiii,,, ja antaa moottorin yrittää reagoida. Vnt Ahdin alkaakin kyllä viheltämään ihan tyhjäkäyntikierroksillakin.

Mutta niin hyvä tuo on että seuraava on automaatti.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.02.2021, 10:17
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.672
Perusasetus

Vajaan vuoden koeajoin 9-5 saappia 2.2 tdi tomaattina, siinä mehulaatikko mutta jotenkin sen ohjaus toteutettu todella paskasti että ajaminen sellaista hummaamista, eli pudottaa aina vapaalle kun nostaa kaasun. Ainoa hyvä siinä oli penkki ja ajoergonomia, muuten melkoinen traktori.

Emännän auton ollut pitkään 97 2.2 camry tomaatilla, se on kyllä ollut toiminnaltaan mieleinen. Vanhanliiton 4-lovinen aisinwarneri.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.02.2021, 10:39
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 178
Perusasetus

Bemareissa on ZF6HP 6-pykäläiset askit pääsääntöisesti 2003-2010, on momentinmuuntimella ja on ihan hyvä aski. Noin 2007 vuosimalleista eteenpäin jokaisella vaihteella lukittava, paljon napakampi ja taloudellisempi kuin alkumallin lootat. Erottaa sähköisestä vaihdekepistä joka nyt muistuttaa jotain joystickiä enemmän kuin perinteistä vaihteenvalitsinta.

Noin 2003 vuoteen asti löytyy tietty sitten GM askia dieselien perästä joka on mielletty vähemmän hyväksi.

Askiin katsomatta niin ongelmia edessä ainakin sähköjen kanssa, mitä tuoreemmaksi muuttuu laite niin sitä enemmän tulee kalliimpaakin vikaa. En henkilökohtaisesti suosittele, mä taistelin BMW merkkisten käyttöautojen kanssa 10-vuotta kunnes leipiinnyin ihan totaalisesti ja ostin melkein 20-vuotta vanhan Jeepin. Jeeppi ei ole oireillut lähellekkään siihen malliin kuin esimerkiksi noin 3-vuotias 5-sarjan Bemari, X-sarjalaisista puhumattakaan...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.02.2021, 11:37
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.905
Perusasetus

T25 korisessa Avensiksessa ihan normi automaattilaatikko.

Meillä 315tkm ajettu ja öljyt ja suodatin 2 kertaa vaihdettu sillä matkalla, ite tein sen toisen vaihdon 300tkm kohdalla. Ei vikoja.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2021, 22:14
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Eikö mersuissa ja bemareissa ole ollut aika pitkään perustomaatti, samoin volvoissa ja suurimmassa osassa japseja?
Jossain volvoissa aisin tf80sc, eli löytyy kytkintä yms.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
OFFROAD TAPAHTUMAKALENTERI 2010 (Race calender 2010) Saija Tapahtumat 23 11.04.2011 16:40
Himalaja 24h 2010 1-2.10.2010 piparix Tapahtumat 173 11.11.2010 19:31
Keltalan Kesäoffi 2010 3.7.2010 _hornet_ Tapahtumat 47 30.07.2010 23:43
Paratiisi Offi 2010 14-16.5.2010, Kiitokset kaikille!! oska80 Tapahtumat 227 13.06.2010 18:57
Saarekoll 2010 29.-30.01.2010 Kynnapas Tapahtumat 6 20.01.2010 10:44


Sivu luotu: 01:36 (GMT +2).