|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Camper haaveiluaPitkään jo miettinyt otsikon mukaista kulkinetta. Alustana Sprinter, Vario tai fuso/Canter eli ihan lavamallista lähdettäisiin. Mersuissa hinta pomppaa aikas ylös ainakin 4x4 malleissa ja fusossa akseliväli pieni nelikko malleissa. Mitenkä takavetomallilla pärjäisi ? Tarkoitus lähinnä lapin hiekkatie tasoisilla reiteillä ja euroopassa retkeillä. Kevyt/kuorma-auto alusta kannattavin kenties, hieman vapaampien rengassäädösten johdosta vai onko enää sellaisia säädöksiä. Asuinosa saisi pääosin palvella 2henkilöä joskus 4henkeä. Kopan koko N.5.0x2.5 metriä sisäkorkeus 2.0-2.2 metriä. Avoin kaikelle keskustelulle, ettei tule pahoja epäonnistumisia kun kaupoille lähtee.
|
#2
|
|||
|
|||
Mistään mitään tiedä mut itse lähtisin siitä et selvittelisin pakun ja kuorma-auton eroja ton euroopan matkailun osalta. Onko pakulla kuinka paljon helpompaa/halvempaa reissata. Jos koppa 2,5 metriä onko jo hankalan leveä pienemmille teille? Kuorkilla tulee tietty nopeusrajoitus vastaan jos tällä on mitään merkitystä, pitkillä siirtymillä saattaa ehkä ollakkin.
|
#3
|
|||
|
|||
Jossain on sitten päästörajoja jolloin euro2 koneella ei sitten ajellakkaan sinne
|
#4
|
|||
|
|||
Nopea google ja taitaa kaikki 2003 ja uudemmat olla jo euro 3 luokkaa. Seuraava murhe tulee jos poistuu euroopasta, niin vähärikkinen diesel fusossa ennen 2007 olevat moottorit toimivat vaikka paistorasvalla ja uudemmat ei.
|
#5
|
|||
|
|||
eipä mittään
Viimeksi muokannut Mika_T : 19.10.2021 22:05 |
#6
|
||||
|
||||
Niin jos kevytkuorkkiin missä on rajoitin laittaa isommat renkaat ne merkitään otteeseen ja niillä pitää säädättää rajoitin, ei se kait ongelma ole mutta huomioitava asia kuitenkin..
Osta avolava-alusta ja tee mukaan kiskottava asuntokoppi joka on "kuormaa". Tien päällä tai jossain pohjoisessa se ei kiinnosta ketään vaikka asuisit siinä. |
#7
|
||||
|
||||
Tollanen Fuso on kyllä mun mielestä yks tönköimpiä vehkeitä jousitukseltaan. Ei siis oikein mikään jousta muu kuin kuskin selkänikamat.
|
#8
|
|||
|
|||
Eikös euroopassa ole korkeammat maksut jos on kuormuriksi rekisteröity peli? Lueskellut tuolla miten pitää olla jotain hemmetin lukulaitetta mukana jonka saa jostain epämääräisestä paikasta ja tietenkin maa kohtaiset säädöt.
https://www.nettiauto.com/mercedes-b...inter/11779010 Jos jostain tuollaisesta sprinteristä lähtee rakenteleen niin melkoinen peränylitys tulee 5m asuinosalla. Toisaalta jos tuollainen sprinter kelpaa niin miksei samantien tekisi tälläisestä sitä matkakampetta? https://www.nettiauto.com/ford/f350/11837517 Näköjään Transhittiä sais kanssa tuollaisena pelinä. https://www.nettiauto.com/ford/transit/11876682 Onhan ne myös näistä umpikopeista tehnyt retkeilymalleja. Juutuubessa on useampi video kun jengi väkertää noista matkakamppeita. https://www.nettiauto.com/ford/transit/11822759 |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja alustakin olisi joku tämän tyyppinen:
__________________
SISU SA-150 4X4 TOYOTA 4RUNNER LN130 x2 |
#10
|
||||
|
||||
Tuosta aihio: https://huutokaupat.com/2499597/merc...laitosvarustus
|
#11
|
||||
|
||||
Takaa paripyörilä vetävällä pääsee kyllä yllättävästikin, campperissa kun tuppaa olemaan sielläpäässä paljon painoa. Tyhjästä jos alkaa nyhjäseen, kannattaa tosiaan miettiä ajoneuvoluokka sopivaksi, kun on noita tiettyjä rajotteita ihan jo euroopassakin. Lisänä miettisin ulkomittoja sillain että sujahtaa mukavasti lautoille pikkumaksuilla.
Tiedä onko topicin alottajalla kokemusta esim matkailuautosta, jos näin ei ole, maksaisin vähän oppirahoja ja pariksi viikoksi reissuun semmosella. Toki tämä vähän on siltikin lyhyt aika, mutta tulisi selväksi mitkä on ne jutut mitä itse arvostaa ja mitä ei tarvii reissussa ollenkaan. Meillä kaikilla kun on ne omat jutut, esim saunaa en itte viittis perässä vetää Kannattaa myös mietiskellä monenko vuodenajan käyttöön auto tulisi ja mikä on omavaraisuus aste. |
#12
|
|||
|
|||
Korkeuden puolesta ei onnistu kuin tavallinen paku 2.4 m rajan takia. Pituus näyttäisi olevan sama 5.5 m. Eli kevyt kuorma-autolla täytyy mennä. Irrotettava jalkojen varassa oleva asunto osa olikin ensimmäinen ajatus, mutten siitä kehdannut ääneen huudella.
Tärkeintä olisi parisänky ja toinen tarpeen mukaan käyttöön otettava nukkumapaikka, jos ja kun retkiä tehdään myös kaveri porukalla, niin ensimmäisenä aamulla kun silmät avaa ei partanaama samalla tyynyllä ole paras päivänavaus. Suihkutila tarvitaan ja keittiö mahdollisuus, tarkoitus olla reissussa ensi alkuun max. viikko ja mukana kulkee vaellus, metsästys, kalastus tai mtb-kamat riippuen mikä on retken tarkoitus. Asuin modulin kokoa voi vielä rukata mitat tuli valmiiden jakeluautojen noin kaapin mitoista. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Camper lavalle. | engcoy | Tekniikka & Jutustelu | 49 | 11.06.2017 15:52 |
Myyty Dethleffs camper TQM 540 -01 | sumpe | O/M/V Muut | 1 | 25.12.2013 09:30 |
Myyty Camper-aihio Mercedes Benz 410 4x4 vm -95 | liisi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 10.11.2013 20:47 |
Valmis offroad camper | panzer | Linkit | 0 | 28.02.2011 13:20 |
Camper kulman säätö? | hamaBJ40 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:07 |