![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nissan Patrol safariautoksi?Jostain syystä oon iskenyt silmäni tollaseen suht tuoreeseen pätkäpatrolliin, onhan niitä kohtuullisesti saatavilla ainakin Suomen rajojen ulkopuolella. Mutta millanen auto se olis kevyeen safarikäyttöön ja miksei kakkoskäyttikseksikin? Millä moottorilla olevia yksilöitä kantsis katella, onko lootat, akselit ym. tekniikka ok, onko osat kalliita jne? Olis kiva kuulla vähän kommentteja tästä ennen kuin ryntään tuhlaamaan vähiä rahojani moiseen kotteroon.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tarkoitatko y61 vai y60?
Kyllä mukava auto rakennella, palikkaa löyttyy. On safariautoksi hyvä ja moneen muuhunkin. Tiellä ovat ihan hyviä ajaa. Jos ulkomailta tuot niin 4.2 litranen diiseli olis hyvä. 2.8 ja varsinkin 3.0l diiselit aika paskaa minusta. Mutta suht edullisia kunnostaa. Laatikoissa pääakselin etulaakeri kurnuttaa aika usein, jos ääni häviää kaasua painamalla niin ei vielä ihan heti tarvitse aukoa ja senhän saa onneksi kytkimen vaihdon yhteydessä vaihdettua. Muuten aika vahvoja. Hitaan puolen välitykset on aika pitkät isoilla renkailla. Akselit näissä on suht järeitä, niissä ei kyllä suuria murheita ole. Kaikkiaan ihan hyvä aihio. Myös hdj80 kannattaa harkita. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Lähinnä mielessä toi y61. Noita näkyy paljon tolla 2,8 tai 3,0 koneella, mutta 4,2 on harvinaisempi. Millanen juttu olis välitysten vaihtaminen tiheämpiin? Ja saako esim. 33" renkaat helposti otteeseen?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ehdottomasti y61 4.2 dieselillä mut jos päädyt pikkukoneiseen nin 2.8 osia saa halvemalla ja ton saa kohtuudella muutettua mekaaniseksi.
35"saa otteeseen nyky säännöillä. Voimansiiro aika hiton vankka vakiona. Ite ajanu aika paljon y60 37x14 renkailla arb paineilma lukoilla ja 2 murrosta ja muutama napalukko menny. Safari kuormassa painoa sen 3000kg tolla. Periin saa tiheämpi välityksiä ja samoitten jakolootaan kanssa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Voimansiirto näissä on kyllä sieltä ihan kestävimmästä päästä eli siitä ei kannata olla huolissaan. 35 renkailla jotka tosiaan saa vielä otteeseenkin pärjää vielä maastossa välitysten puolesta.
Perus varaosat suodattimet, jarrut ja muut kulutusosat saa kohtalaisesti vielä suomen kaupoista mutta ulkomailta tilaamalla löytyy kaikki nippelitkin ja vielä huokeampaan hintaan. 4.2td on se kuningasmoottori näissä josta itsekkin haaveillut mutta oikein käytettynä tuo 2.8 tuntuu myös kestävän kaikennäköistä ![]() Linkkiä vielä omaan projektiin: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=149356
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kiitti kommenteista. Näähän vaikuttaa aika positiivisilta, antaa uskoa aatoksiin, jos vaikka ihan vakavissaan alkais ettimään sopivaa aihiota. Pitääpäs yrittää mettästää tota 4,2 moottoria.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Nissan Patrol | Jypppe | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.03.2016 18:49 |
Nissan patrol | LINNA | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.02.2011 19:12 |
Nissan patrol | patrölli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.10.2009 20:56 |
Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr | perse arska | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 19.09.2009 06:27 |
M: Nissan Patrol | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 18.11.2007 21:43 |