Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.12.2016, 13:53
MM-K MM-K ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.05.14
Sijainti: Laukaa
Viestit: 8
Perusasetus

Vetoauton valinta.


Moi,

Olisiko palstalaisilla mielipidettä maasturin valintaa ?
Pitäisi vaihtaa kotiväen mieleinen HDJ 80 kun ei paikat riitä.

Kriteereillä:
-Vetokykyä pitää olla.
-Henkilöauto mieluiten 7 paikkaa
-Diesel
-mielellään automaatti
-budjetti noin 10k€

Käytöstä suurin osa on asfaltilla ja vähän karttaan merkityillä poluilla.

Omassa mielessä käyneet: HDJ 80, LC 95, Pajero ja Discovery 2-3?

Olisko kommenttia varsinkin tuosta Discoverystä? Tästä kun ei minkäälaista tuntemusta.




Kiitoksia
Markus

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.12.2016, 16:21
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Tarkentaisitko vielä tuota vetojuttua?

Minusta kun vetoautossa pitää olla itsessäänkin massaa ettei häntä ala heiluttamaan koiraa. Millaisia massoja olet ajatellut vetää. Se että jollain saa vetää ei vielä tarkoita että se ois hyvä/mukava saatikka turvallinen vetää.

Millaiseen ajoon muuten tulee?

Äkkiä tulis mieleen jenkki pelit....

Hyvä ehdokas vois olla tuon listan jatkoksi grand cherokeet?

Just my five cent

-sami-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.12.2016, 16:24
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Mitähän se HDJ:n muuttaminen takaisin henkilöautoksi mahtaisi maksaa? Eikö siihen tullut joku muutos nykyään, että olisi vähän järkevämmän hintaista?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.12.2016, 16:43
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Mitähän se HDJ:n muuttaminen takaisin henkilöautoksi mahtaisi maksaa? Eikö siihen tullut joku muutos nykyään, että olisi vähän järkevämmän hintaista?
Jos on aiemmin ollut henkilöauto, niin maksaa vain muutoskatsastuksen.

Edit. Vaikka olisikin pakuna tuotu maahan, niin tuskin tulee niin kovia veroja että kannattaisi autoa vaihtaa jos se muuten on mieleinen.

Viimeksi muokannut Ippe69 : 05.12.2016 16:46
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2016, 17:09
MM-K MM-K ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.05.14
Sijainti: Laukaa
Viestit: 8
Perusasetus

Tarkennusta kärryjä on kaksi pihassa 1400 ja 3500 kg, hdj on isompaakin tuonut aika kivasti.

Onko tosiaan niin että pelkkä muutos katsastus jos takaisin henkilömalliksi?
Nykyinen 2henk paku täydet verot aikanaan maksettu.
Olen ollut siinä uskossa että joka tapauksessa ajoneuvoverot tulisi maksuun, mutta eihän tämä uskon asia olekaan Täytynee soittaa huomenna Trafiin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.12.2016, 17:46
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MM-K Näytä viesti
Tarkennusta kärryjä on kaksi pihassa 1400 ja 3500 kg, hdj on isompaakin tuonut aika kivasti.

Onko tosiaan niin että pelkkä muutos katsastus jos takaisin henkilömalliksi?
Nykyinen 2henk paku täydet verot aikanaan maksettu.
Olen ollut siinä uskossa että joka tapauksessa ajoneuvoverot tulisi maksuun, mutta eihän tämä uskon asia olekaan Täytynee soittaa huomenna Trafiin.
Tuolta lisätietoa => http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...ro/pakettiauto
"Autoveroseuraamusta ei kuitenkaan tule jos ajoneuvo muutetaan takaisin samaan autoveroluokkaan, jossa se on jo aikaisemmin ollut."
Jossain välissä tilanne käsittääkseni oli niin, että olisi verotettu uudelleen, mutta ei enää. Maastohenkilöautotkin on ollut alennetulla verolla, mutta silläkään ei ole merkitystä jos sen muuttaa takaisin maastohenkilöautoksi. Vuotuinen ajoneuvovero nousee sitten suunnilleen 500 euroa, mutta sen joutuu maksamaan kaikissa luettelmissasi vaihtoehdoissa. Kuorma-auto olisi halpa pitää monipaikkaisena, jos esim. jenkki pick-upit kiinnostaa ja kortti riittää. Siinähän pitää olla sitten C1E vähintään tuollaisten kärryjen kanssa, jos oikein muistan nuo korttiluokat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.12.2016, 11:49
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Jos on aiemmin ollut henkilöauto, niin maksaa vain muutoskatsastuksen.

Edit. Vaikka olisikin pakuna tuotu maahan, niin tuskin tulee niin kovia veroja että kannattaisi autoa vaihtaa jos se muuten on mieleinen.
Koskiko tämä ilmainen muutos myös huoltoautoja kun tuosta lakitekstistä maallikko taas mitään ymmärrä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.12.2016, 15:29
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Osittain omien ennakkoluulojen ja osittain tuttavien kokemusten perusteella en edes miettisi ML:ää tuolla budjetilla. Alle 10k euron autot ovat kaikki yli 10 vuotta vanhoja, mutta kuitenkin senverran uusia että kallista ja vaikeasti korjattavaa tekniikkaa on paljon. Nettikirjoitusten perusteella tuaregissa on sama ongelma. Mukavia autoja kyllä toimiessaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Koskiko tämä ilmainen muutos myös huoltoautoja kun tuosta lakitekstistä maallikko taas mitään ymmärrä?
Koskee. Sen takia aloin alunperin tuota selvittämään kun itsellä on huoltoauto. Muutos tosin jäi ainakin vielä tekemättä kun olis vuotuinen ajoneuvovero noussu 1070 euroon, huoltoautona 570.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.12.2016, 06:43
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Jos on aiemmin ollut henkilöauto, niin maksaa vain muutoskatsastuksen.

Edit. Vaikka olisikin pakuna tuotu maahan, niin tuskin tulee niin kovia veroja että kannattaisi autoa vaihtaa jos se muuten on mieleinen.
Itse muutin vm.81 gmersun pakusta takaisin hlö.autoksi muutoskatsastuksen hinnalla. Tuotu suomeen aikanaan hlö autona ja verot hoidettu sillon ni nyt ei mitään ihmeitä.
Mutta noissa hommissa kannattaa AINA soittaa trafiin ja varmistaa asia sieltä eikä konttorilta.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.12.2016, 21:37
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.242
Perusasetus

Niin kuin Killer-wo sanoi, HDJ-100, ajelin 4 vuotta ko. pelillä on henkilöautomainen ja 3500kg saa vetää. normi kulutus tiellä n.9,5. Kärry perässä riippuu tietysti kuormasta.
__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vetoauton (ja kuskin) lainaus - Turku heicola Chit-Chat 7 15.07.2011 09:56
Maasturin valinta? Pajaeero Tekniikka & Jutustelu 11 31.01.2010 13:49
Hitsikoneen valinta. Rekisteröimätön Chit-Chat 10 03.08.2009 19:58
Vetoauton akseliväli offroadjouni Tekniikka & Jutustelu 7 03.02.2006 08:00
OSTAN: 4-vetoauton,........Tarjoa!!!! Hujane O/M/V Muut 9 25.07.2005 11:51


Sivu luotu: 11:19 (GMT +2).