![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() takaakselin ohjaussylinderi kysymys hydraliguruilleOffivehkessa on eriksen jakajan kautta takapöyrien ohjaus yhtella sylinderilla,saisko sen yhten tilalle kaksi pienempa sylinderia ,et yks vetäää ja toinen työnta,Range roverin akselit ei mahtollista raidetangon avulla sen pöyrien camper kulma mene ihan vinon jos on ääriasennossa,jos olis kaksi erillilista sylinderia niin sais nee kulmat paremmaksi ,ja miten olis see oikea letkujen kytkenta niihin sylinderin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nykyset letkut jaat T haaroilla ja laitat ristiin sylinterin päissä, toisella puolella männän varren puolelle ja toisella toiselle.
Oliko tarpeeks monimutkanen selitys?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tavallisella sylinterillä on sisään- ja ulosliike eri nopeuksiset, ellei sisäänvetoliikkeen virtausta rajoita. Läpivetävällä sylinterillä tätä ongelmaa ei ole, koska se on symmetrinen.
Ilman virtauksen rajoituksia tapahtuu seuraavat riippuen yhden tai kahden sylinterin toteutuksesta: Kahel sylinterillä sulla kääntyy oikea ja vasen rengas eri vauhtia Yhdellä taas oikeaan ja vasempaan kääntäminen tapahtuu eri vauhtia.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä pointti tuo nopeus
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Meinasitko säilyttää sen raidetangon kuitenki?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jos raidetanko säilyy, pittääkö toisen sylinterin olla vetävä ja toisen työntävä?
Muuten tulloo noppeusero, paitsi läpivetävillä! Iliman raidetankookin onnistunee, jos sylinterit on päinvastoin, tila tietenkin ratkaisee jotta soppiivatko. Viimeksi muokannut Topi1982 : 09.11.2016 09:16 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sivusta seurasin, ja tästä seurasikin varsinainen hupituokio kun asiaa kohta puitiin. Edit: eiku siis eri suuntiin ajatukseen oli vastaus... ei prkl pitäis yrittää luurilla mitn päteä. Tyhymä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 09.11.2016 14:01 |
#8
|
||||
|
||||
![]() ohjaussylinderi
Nykyinen toteus on semmoinen et kuvassa näkyvassa etuakselissa on see kääntövarsi oikeassa asennossa eli kulmat on oikeat
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onkos sen raidetangon välttämättä oltava suora?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux ln110 takaakselin ruostereikä | offila | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.03.2016 23:30 |
Hilux ln110 takaakselin kuvia | offila | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.03.2016 15:12 |
Ostetaan Patrolli takaakselin u-pultti | Rotpal | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.09.2013 19:52 |
hj:n takaakselin vetarin kiinnitys..? | hj 60/61 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.03.2012 14:10 |
Ostetaan Samurain takaakselin lukko | greensj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.05.2009 09:53 |