Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.09.2016, 10:52
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

2.4D AAB transporter t4 Jakopään laiton jälkeiset ongelmat


Tai no tällä transportterilla on ollu henkisiä ongelmia enemmän kuin tarpeeksi.. lyhyesti homma alkoi näin:

Talvella kovilla pakkasilla todettiin ettei kone tuota lämpöä ollenkaan kuin ainoastaan kierroksilla.. syynä tietenkin vaahtoava jäähdytysneste ja paisarissa pulputus. 530tkm mittarissa ja saatujen neuvvojen mukaan käytiin hakemassa 330tkm ajettu kone tilalle.

Tähän vähemmän ajettuun teetettiin jakopää ammattikoululla kun kone oli irrallaan ja pyöri normaalisti. Heitin koneen keulaan ja oikeastaan syyläriä vaille valmiina tuli mieleen kokeilla pyöriikö kone täyden kierroksen. Ei pyörinyt ei.

Ja eikun ensimmäisenä mieleen että jakopää on väärin ja hinaamalla takaisin ammattikoululle "takuuseen".. no opettajan kanssa siellä tutkittiin paripäivää ja ei keksitty muuta syytä kaiken irroittamisen ja purkamisen jälkeen että männän päällä on jotain ja opettaja ilmoitti jäävänsä kesälomalle eikä yksin käy laittamaan kuntoon (oppilaat jo lomalla). Auto jäikin ammattikoululle kesäksi.

Nyt pariviikkoa sitten soittoa tuli "tule katsomaan mitä löydettiin kannen irroituksen jälkeen". Ja karstaahan siellä oli. Sylinterit oli epäonnisesti ollut pysty suunnassa silloin kun irrallaan oli jakopää tehty ja karsta oli levittynyt mäntien päälle niin että kone pyöri normaalisti. Auton keulassa ollessa tietenkin sylinterit ovat viistossa ja näin ollen karsta kasaantunut sylinterin toiseen reunaan ja esti koneen täyden kierroksen. Uudet tiivisteet, pultit, kannen puhdistus ja nippuun.

Käytiin sitten viikolla vetäsemässä auto taas omalle pajalle. Kaikki nippuun ja tulille pitkän saahaamisen jälkeen (varmasti kuivana kaikki paikat ja ennenku ilmaantui itsestään..).

Nyt päästäänkin itse ongelmaan, kone lähtee hankalasti käyntiin ja käynnistyessään "räyhkäsee" ja putoaa normaaliin tyhjäkäyntiin. Kaasuun vastaaminen on hidasta ja mustaa pölläyttää aika reilusti. Kaasuttaa ei pysty oikein rauhallisesti, kun nostaa kierroksia nopeasti. Muutenkin koneen ääni on kuivan oloinen vaikka öljy kiertää ja merkkivalo toimii normaalisti.

Pumppu ajoitettu väärin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.09.2016, 11:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.070
Perusasetus

^ Tai nokka. Eikös se ole näissä mallia ilman kiilauraa ja oikeaoppiseen ajoitukseen tarvii jotain muutakin kuin silmän?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.09.2016, 15:42
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Kuulostaa äkkiseltään että pumppu on liian aikaisella. Onhan se ajoitettu heittokellolla?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.09.2016, 16:16
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Kuten tuossa edelliset ovat jo vastailleet, pumpun ajoitus voipi olla pielessä. Joko pumpun ja nokka-akselin välinen ja/tai nokka-akseli jolloin pumppukin menee pieleen.
Hätäinen ja normaaliakin rumempi käyntiääni viittais tosiaan liian aikaisella olevaan, myöhäisellä oleva tekis tästä sepelimyllystä pehmeästi käyvän ja huonosti käyntiin lähtevän.
Mun kokemukset peräisen Volvosta mutta peruspata on sama.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.09.2016, 16:59
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Esikammiokone käy vaikka olis pytyllä ajotus pielessä.. toki oma vitoskone oli pytyn myöhäsellä ja otti kierroksia tosi rauhallisesti..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.09.2016, 07:29
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Onko ne irroittanu siitä remontin yhteydessä kampiakselin kunkkupulttia? Tässähän on ilmeisesti ne neljä pienempää pulttia joilla hihnapyörä lähtee irti? Kannattaa tarkistaa väpättääkö se kampiakselin hihnapyörä, ja jos väpättää niin silloin siitä on kampiakselin pää kierossa ja sen joutuu kalvaimella jyrsimään suoraksi. Tämä vaikuttaa myös pumpun ajoitukseen, ja aiheuttaa myös pitkää starttia, tehottomuutta ja karkeata käyntiä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään VW T4 Transporter 2.4D -90 Bonne O/M/V Ajoneuvot 0 13.08.2014 13:50
Myydään VW Transporter T4 2.4D -92 purkuun Hegeli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.04.2013 17:50
Myydään VW Transporter T4 -97 2,4D pitkä KarvaTurpa O/M/V Ajoneuvot 4 29.04.2012 17:31
VW Transporter T4, 2.4d syncro vaihdelaatikon irroitus TimoV Tekniikka & Jutustelu 8 27.08.2010 17:20
OT M/V Transporter T4 2.4D -90 Racingrabbit O/M/V Muut 1 20.03.2005 21:54


Sivu luotu: 20:00 (GMT +2).