Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.04.2016, 22:40
Sumppi Sumppi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.02.16
Sijainti: Kinnula (Keski-Suomi)
Viestit: 55
Angry

Suzuki nokka-akseli virranjakajan vinohammaspyörän kiinnitys


Laitoin aiemmin tänne kysymystä, kuinka eBayn kautta tilattu vääränkätinen Suzuki SJ410 nokka-akseli virranjakajan vinohammaspyörän suhteen saadaan muutettua. Kun oikein mitään varteenotettavaa ei kuulunut, kävin paikallisessa metsäkonekorjaamossa (= virhe käynti) laitattamassa vinohammaspyörän ja epäkeskopyörän kuumaliitoksella vanhasta nokka-akselista. Vakuuttivat, että liitokset pitää, mutta mitä sitä paskaa. Koneen kasauksen jälkeen moottori hörähti heti käyntin ja kävi mallikkaasti hetken kunnes sammui. Sen jälkeen etsin vikaa epätoivoon asti, kunnes viimein huomasin tuon vinohammaspyörän luistavan nokka-akselissa. Onko kellään kokemusta voiko tuon vinohammaspyörän saada kiinnitettyä esimerkiksi koneistamalla puolikuukiilan tai jotain muuta keinoa? Kaikki ehdotukset ovat nyt tarpeen.


Viimeksi muokannut Pauli : 17.04.2016 12:33 Perustelu: otsikko kuvaamaan aihetta
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.04.2016, 23:47
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Vähän tullut väärät sovitteet. Tuo lämpösovite on kyllä ihan toimiva konsti mutta mitoitus pitää olla sorvarilla just eikä melkein.

Kokeilisin porata lukkoruuvin siihen akselin ja rattaan saumaan. Helpompi tehdä kuin kiila.
Tai sitten ronskimpi konsti on vaan hepata se ratas akseliin muutamalla hepillä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.04.2016, 23:47
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sumppi Näytä viesti
Laitoin aiemmin tänne kysymystä, kuinka eBayn kautta tilattu vääränkätinen Suzuki SJ410 nokka-akseli virranjakajan vinohammaspyörän suhteen saadaan muutettua. Kun oikein mitään varteenotettavaa ei kuulunut, kävin paikallisessa metsäkonekorjaamossa (= virhe käynti) laitattamassa vinohammaspyörän ja epäkeskopyörän kuumaliitoksella vanhasta nokka-akselista. Vakuuttivat, että liitokset pitää, mutta mitä sitä paskaa. Koneen kasauksen jälkeen moottori hörähti heti käyntin ja kävi mallikkaasti hetken kunnes sammui. Sen jälkeen etsin vikaa epätoivoon asti, kunnes viimein huomasin tuon vinohammaspyörän luistavan nokka-akselissa. Onko kellään kokemusta voiko tuon vinohammaspyörän saada kiinnitettyä esimerkiksi koneistamalla puolikuukiilan tai jotain muuta keinoa? Kaikki ehdotukset ovat nyt tarpeen.
Jopas koettelee...
Väittäisin, että Loctite 648 liimaisi tuon rattaan ikuisesti paikalleen. Tuolla kerrotaan liimatun teollisuudessa rattaita paikalleen, joista kiila ja ura hajonneet ja olisi kestänyt "vuosia" kuin uusi pelkällä liimalla.
Mikään valtavan suuri vastus tai kuormitushan ei tuohon rattaaseen välity jakajan pyörittämisestä eli itse ehkä kokeilisin ainakin tuota.

Joku oikein innokas voisi laskeakin momentin, kun kerrot akselin halkaisijan ja rattaan leveyden
http://www.loctite.fi/Loctite-4087.h...=8802627682305
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.04.2016, 01:55
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ite kanssa voisin ehottaa jotain loctiten "extra hard" -pillillä auki ruuvilukitetta, mut voin psitiivisesti suositella ainakin omalle kohalle tapahtunutta tapausta; w124 e260 germeedeksesktä paistui kytkin, ja jostain syystä startti ei enää startannu moottoria... no työntämällä käyntiin ja hallile tutkimaan. Kytkin moro ja starttikehä pyöri tyhjää.
Puolen tunnin tuoksinan tuloksina vedettiin migillä starttikehä kiinni vauhtipyörään ja uusi kytkin. Rokkkaa vielä tänä päivänäki.

Eli voihan sinne sotkee vaikka mitä myrkkyjä, mut hitsiliimalla ei luista!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.04.2016, 09:04
nurtsa:n Avatar
nurtsa nurtsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.03.14
Sijainti: eurajoki
Viestit: 221
Perusasetus

Jokkis autossa laitoin muutaman hepin. Lähinnä kun oli halpa ja helppo. En tiedä oliko toimiva ratkasu kun auto meni seuraavassa kisassa kaupaksi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.04.2016, 12:41
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Kiilat ja pidin ruuvit hakkautuu väljäksi aikasa kans jos on yhtään väljää pyörän ja rattaan välissä. Toimii ehkä aikasa mutta siitä irtoo hienoa rautaa sitte.

Kannattaa suosiolla ettiä uudet roippeet jos on pitempi aikanen kosla kysseessä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.04.2016, 12:47
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.197
Perusasetus

Ei muuta kuin lompsii osaavamman koneistajan pakeille ja antaa valtuudet laittaa kuntoon, kyllä se kertoo miten pysyy.
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kollektiivin apua tarvitaan paperimies Tekniikka & Jutustelu 1 14.09.2013 21:04
K-a akseli apua tarvitaan. Yölento Chit-Chat 6 12.03.2011 21:22
2L-T tietäjät nyt tarvitaan apua. Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2006 18:34
stoi! nyt tarvitaan apua Tekniikka & Jutustelu 6 21.01.2006 23:55
Volvo C303 apua tarvitaan offjuha Tekniikka & Jutustelu 9 07.09.2005 12:01


Sivu luotu: 06:14 (GMT +2).