![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Unimog 411:seen 200 D ???Pihan perillä on Unimog 411 purettuna, runko paljaana, hytti ja lava irroitettuna ja ilman moottoria. Nyt on alkanut taas poltella aloittamaan jotain rojektia ja Moggi olisi mielenkiintoinen askel Suzukista eteenpäin. Alku visiona on Moggiin laittaa Mersun 200 d kone ja automaatti laatikko. Tilaa siinä on, koska edellinen omistaja (palstalainen) oli siirtänyt päälaatikon taaksepäin, jolloin kone laatikoineen mahtuu tontilleen. Mutta nyt se kysymyksen ydin: Unimog 411 moottorina on 1.8 litran diesel jossa tehoja kokonaista 34 heppaa ! Ja jos siihen istuttaa Mersun om601 2 litran dieselin, jossa tehoja on 72 heppaa, niin saako tuolla tekniikalla Moggia millään ilveellä takaisin kilpiin ?? Tilavuus pysyy rajoissa, mutta tehot tuplaantuu. Ja googlettamalla en löytänyt tietoa että 411:sta olisi tehty bensa koneella jota voisi käyttää verrokkina. Moggi on rekisteröity kuorma autoksi, joten koskeeko samat lait kuin henkilöautojen tekniikan muutoksissa ?? Pöytäpuheissa olen kuullut ettei laki koske kuorma autoja, on vain Trafilta ohje soveltaa samaa lakia.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei siel pituuden puolest onGelmia lie.
Tuolla aiheesta, klikkaa niitä sinisiä kuvataGeja ... http://www.unimog-mania.com/t7238-mon-adaptation-om601
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ihan siistiä työtä on ranskikset tehnyt.
Tarkoitus olisi yhdistää laatikot kartaanin pätkällä. Kun kaikki on päältä riisuttu, niin moottorin kuin myös hytin asemointi on melko helppoa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
syötöt ja ilmansaanti pienelle ja dynossa laput ulos 40hv ja silleen?
![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#5
|
|||
|
|||
![]() ![]() Aika siron näköisen väliadapterin näkyvät laittanen. Ilmeisesti se on noin pieni hytin takareunan vuoksi? En osannut tekstistä lukea, minkälaista materiaalia se on. Kaipa se kestää. Jos kone on tuettu moggimaiseen tapaan edestä ja laatikko takaa, niin matka kiinnitysten välillä on aika pitkä ja raudat on painavia. Ei se adapteri ihan helpolla siinä pääse.
__________________
Jukka |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mut eiks se muuttunu et nykyää katotaa nyyttöneista? onks väännöissä paljon eroa? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
130 Nm on OM 601 ssä about Ja tuolla nuo wanhat OM 636 ja 621, noin 10 - 11 kg eli saattais onnistua http://www.mbzponton.org/valueadded/...al/techdsl.htm
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 01.07.2015 19:48 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimog 411 | mokkero | Maasturiprojektit | 28 | 18.01.2015 16:47 |
Ostetaan Unimog 411 osia | rymmyrammi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.04.2011 09:55 |
Myydään unimog 411 osia | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.11.2010 18:20 |
Myyty unimog 411 | VesaN | O/M/V Ajoneuvot | 24 | 16.08.2009 13:12 |
O: Vinssi unimog 411 | MOGGI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.08.2006 19:39 |