Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.06.2015, 21:18
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Unimog 411:seen 200 D ???


Pihan perillä on Unimog 411 purettuna, runko paljaana, hytti ja lava irroitettuna ja ilman moottoria. Nyt on alkanut taas poltella aloittamaan jotain rojektia ja Moggi olisi mielenkiintoinen askel Suzukista eteenpäin.

Alku visiona on Moggiin laittaa Mersun 200 d kone ja automaatti laatikko. Tilaa siinä on, koska edellinen omistaja (palstalainen) oli siirtänyt päälaatikon taaksepäin, jolloin kone laatikoineen mahtuu tontilleen.

Mutta nyt se kysymyksen ydin: Unimog 411 moottorina on 1.8 litran diesel jossa tehoja kokonaista 34 heppaa ! Ja jos siihen istuttaa Mersun om601 2 litran dieselin, jossa tehoja on 72 heppaa, niin saako tuolla
tekniikalla Moggia millään ilveellä takaisin kilpiin ?? Tilavuus pysyy rajoissa, mutta tehot tuplaantuu. Ja googlettamalla en löytänyt tietoa että 411:sta olisi tehty bensa koneella jota voisi käyttää verrokkina.

Moggi on rekisteröity kuorma autoksi, joten koskeeko samat lait kuin henkilöautojen tekniikan muutoksissa ?? Pöytäpuheissa olen kuullut ettei laki koske kuorma autoja, on vain Trafilta ohje soveltaa samaa lakia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.06.2015, 21:43
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Ei siel pituuden puolest onGelmia lie.

Tuolla aiheesta, klikkaa niitä sinisiä kuvataGeja ...

http://www.unimog-mania.com/t7238-mon-adaptation-om601
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.06.2015, 21:58
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Ihan siistiä työtä on ranskikset tehnyt.
Tarkoitus olisi yhdistää laatikot kartaanin pätkällä. Kun kaikki on päältä riisuttu, niin moottorin kuin myös hytin asemointi on melko helppoa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.07.2015, 07:05
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

syötöt ja ilmansaanti pienelle ja dynossa laput ulos 40hv ja silleen?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.07.2015, 08:02
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus



Aika siron näköisen väliadapterin näkyvät laittanen. Ilmeisesti se on noin pieni hytin takareunan vuoksi? En osannut tekstistä lukea, minkälaista materiaalia se on. Kaipa se kestää.

Jos kone on tuettu moggimaiseen tapaan edestä ja laatikko takaa, niin matka kiinnitysten välillä on aika pitkä ja raudat on painavia. Ei se adapteri ihan helpolla siinä pääse.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.07.2015, 15:33
fintroll:n Avatar
fintroll fintroll ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 296
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti

Aika siron näköisen väliadapterin näkyvät laittanen. Ilmeisesti se on noin pieni hytin takareunan vuoksi? En osannut tekstistä lukea, minkälaista materiaalia se on. Kaipa se kestää.

Jos kone on tuettu moggimaiseen tapaan edestä ja laatikko takaa, niin matka kiinnitysten välillä on aika pitkä ja raudat on painavia. Ei se adapteri ihan helpolla siinä pääse.
Koska itse puhun ranska menin nopeasti katsotaan. Se 10mm ja 8mm vahva pelti. Ja dwg tiedostot löyty (mutta varmasti piti kysya) jos haluat leikka se jossain CNC plasma/laserkoneella.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.07.2015, 13:50
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
syötöt ja ilmansaanti pienelle ja dynossa laput ulos 40hv ja silleen?
ei moottoria saa ali virittää.

mut eiks se muuttunu et nykyää katotaa nyyttöneista? onks väännöissä paljon eroa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.07.2015, 19:46
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
ei moottoria saa ali virittää.

mut eiks se muuttunu et nykyää katotaa nyyttöneista? onks väännöissä paljon eroa?

130 Nm on OM 601 ssä about

Ja tuolla nuo wanhat OM 636 ja 621, noin 10 - 11 kg eli saattais onnistua

http://www.mbzponton.org/valueadded/...al/techdsl.htm
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 01.07.2015 19:48
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimog 411 mokkero Maasturiprojektit 28 18.01.2015 16:47
Ostetaan Unimog 411 osia rymmyrammi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.04.2011 09:55
Myydään unimog 411 osia JV73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.11.2010 18:20
Myyty unimog 411 VesaN O/M/V Ajoneuvot 24 16.08.2009 13:12
O: Vinssi unimog 411 MOGGI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 16.08.2006 19:39


Sivu luotu: 22:50 (GMT +2).