Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2015, 11:54
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Ramcharger With(out) Portals :)


alotetaaas tälleki projekti topikki, 2012 syksyllä ostettu Dodge Ramcharger 360cid autom. -80.. Projekti starttas 2012-2013 vuodenvaihteessa jolloin dodge pääsi talliin sisälle

ostohetkellä konevikainen, alla 35" bf:t 10x15 vanteilla (renkaat myytiin pois melkein heti)
ja akselit valitettavasti d44 etu ja chrysler 9 1/4 takana eli kestää minkä kestää
ja tässähän vielä irrotettava katto eli kesällä ilmastointi pelaa

tarkotus oli rakennella pelkkä mettäpeli (kilvet ja paperit löytyy) mutta taas kävi niin että tää jäikin kilpien väliin (tai sehän riippuu ihan katsastusmiehestä)

tämmösen listan tein projektin alussa....
-38 Creepyt alle (hommattu), joutuu leikkelemään kaaria
-palkkihelmat/puskurit
-turvakaaret
-myöhemmin vahvemmat akselit
-vinssit molempii päihin
-vinkkejä otetaan vastaan....

piti hahmotella ennen lumia pihalla otettuun kuvaan vähän noita pyöräkaarien/helmapalkkien kohtia pyöränkaaret kun avartaa aluks kanttia myöten ja mallailee creepyjä alle niin näkee vähän et tarviiko ottaa lisää.. edestä toi vilkku tms.systeemi varmaa joutuu siirtämään/poistamaan..


ja Worry:n lukijoille melkoisen tuttua tekstiä, osittain muokattu/kopioitu worryn projekti topikista

__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.01.2015, 11:58
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

jatkoa....

kamera ollu tallis ni jääny tää päivitys vähemmälle, kokoajan pikkuhiljaa ainaki suunniteltu ja haalittu tarvikkeita

muutama kuva välillä... ennen korin hitsaushommien alotusta siivottii sisältä kaikki karvamatot ja äänieristeet veks eikä niitä
takaisin laiteta...



sen jälkee laikalla vähän renkaille tilaa ja helmapalkki löysi paikkansa, palkin alareuna on pohjapellin kanssa samassa
tasossa eli ei jää mitää kanttauksii mistä vois jäädä vaikka kannon taakse tms.



"pientä" korroosioo havaittavissa, entiset ruosteiset pellit veks....



kulmarautaa vaakaa ja pystyy tukemaa.. 2mm paksuu peltii käytetää tän hitsauksee ja siitä kanttasin peltiä, samal
muuttu vähän tuo rakenne ja apparin puolelle tulee samalla kaavalla..



pystypelti tuli melkei palkin sisäreunan kohalle, kuitenki sillai et tuo takareuna jäi sen pystys olevan kulmaraudan kohdalle että
rakenteesta tulis mahdollisimman vahva..



sisäpuoleltakin leikattii ylimääräset kulmat veks ja koska tähän ei tuu niitä verhoiluita niin ylimääräset kotelot niitä varten leikattii pois
ja tuo pohjapelti menee sit reunaan asti.



kahdesta pellistä tuli tuo yläosa.. ylimääräset kynnykset lokarin alareunasta jätettii pois ni samal tuo lattian reuna siirty n.5cm taaksepäin..



sama kohta alhaaltapäin...



apparin puoli on viel alkuperäiskunnos mut samal kaaval ruvetaa tekemää sitäkin.. eilen vaa loppu lanka migistä
ja tänää kävin agrimarketista hakemas 15kg:n kelan lankaa ni luulis tähä rojektii riittävän

__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2015, 11:59
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

jatkoa....

tämäkin on edistynyt, tosin viikon verran on ollu hiljasempaa polven takia..

mutta tuo apparin jalkatila on nyt varmaa vahvempi ku uutena, tein 2mm pellistä paitsi tuo kardaanitunnelin seinä on 1mm ku taipuu paremmin..
vielä ei oo saanu maalia pintaan ku väri ei oo viel varma et millä maalataan sisäpuoli.


etupyöräkotelot on avarrettu molemmat ja 2mm pellistä tehty, tuohon tulee viel jotai kumimattoo reunaa ettei rapa roisku. ja auto on akseleistaa pukkien päällä eli sisäänjoustossakin
pitäs tilaa olla riittävästi. kuvan ottamisen jälkee reunat siistitty ja maalattu mustaks. mittasin myös tekniikan paikallee laiton jälkee niin reilu 22cm jää vielä renkaan ja kaaren väliin


konehuoneen sisäpuoli maalataan tommosel helmiäishopeella (hammer ruosteenestomaali) ja pensselil sen verran paksuja kerroksia et varmasti kestää kolhuja.. ja muutamat valumat kuuluu
asiaan. myös koneen tukipalkki maalattiin samalla..


laatikko löysi paikkansa, ennen asennusta kardaanitunneli maalattiin/massattiin useampaan kertaan. tuohon pitää viel vaihtaa öljyt+suodatin ennen kun lähtee ajelee.. tosin siihen on vielä aikaa.


Vanha rikkinäinen moottori heivattiin mäkeen ja tilalle löytyi pienen etsiskelyn jälkeen täysrempattu/koekäytetty 360 Policespecial-moottori.
seuraavassa kuvassa moottorikin on paikallaan, kuvassa on startti jo paikallaan mut kuvan oton jälkeen kaikkii pikkuhimmeleit on laiteltu paikalleen mm.laturi, ohj.tehostimen letkut yms.
sähköt menee lähes kokonaan uusiks konehuoneen puolelta, ja laitetaan suojaputken sisäl kulkemaa ni selkeyttää tilannetta.



tossa ohjaustehostimen letkuja laitellessa tuli huomioitua et simpukan ja pumpun väli on aika lyhyt, joten pitäskö tuohon nyt suoraan laittaa paluulinjaan jonkun näköne öljynjäähdytin?
laatikolle on semmone iso jo olemas mut luulis et tuo ohjaus saattaa vaik kuormittuu noil renkail aika paljon ja mehut rupee kiehumaa..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD

Viimeksi muokannut -Captain- : 31.01.2015 16:43 Perustelu: lisätty moottori-infoa :)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2015, 12:01
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

jatkoa...

piti vähä mallailla vinssii toho keulaa mut tollai tulis keulaylitystä turhan paljon lisää...



tässä kuvassa alkuperäset rungon/korin kumit otettu jo pois (oli tos runkopalkkien sisäpuolel.. dodgen suunnittelija oli onneks tehny tohon jousenkorvakkeiden yläpuolelle valmiiks paikat mihi mie sit siirsin kiinnityskohdan, uudet pultit ja aluslevyt tuli, vain kumit jäi vanhat.. kuvassa on viel lattaraudan pätkät uusien kumien paikalla.



vinssin sijainti alkaa nyt olemaan mahdollisimman takana, ja ainaki alkuvaihees tuo relepoksi jää tohon vinssin päälle (n.90cm maanpinnasta 38"renkailla)



positiivine yllätys oli et alkuperäistä hiekkapeltii ei tarvinnu käydä silpomaan vaan vinssi mahtui taakse, jäi siihen melkein sentti pelivaraa.. ja tuo alkuperäne puskurin tukirauta on vaa kuvaa varten laitettu paikallee niin näkee et ei tuu keulaylitystä alkuperäistä enempää



tuli sit maalattuu koko konehuone sisältä tolla iskunkestävällä hopeella, samal lokasuojien sisäpuolet mustal iskunkestäväl.. syyläri ja alavesiletku paikallaan, laatikon öljylauhdutin paikallaan ja johtosarjat takas paikallaa..



vaihteistoo tuli vaihettuu uus suodatin ja samal maalasin öljypohjan.. ja laatikon öljytikun suojaputki piti suoristaa samal ku oli saanu osumaa ja ei tuntunu tikku liikkuvan mihikään..



ja leimarenkaat otin toyotan vanteilta ja siirtelin toisille vanteille, samal nyt tuli sit päätettyy sekin et eteen tulee 8" leveet ja taakse 10"leveet.. tasottuu tuo raideleveys lähemmäs..
eli creepyilleki tulee beadlockit sit samal kaaval, alunperin piti tulla creepyille 8" beadlockit mut ei olis keskiöiden siirrollakaan saanu raideleveyttä noin lähelle mitä noilla



viel pitäs ainaki lämppärin letkut laitella, termari ja ylävesiletku, muutama johto, virtalukko, turbiinin ja vetolevyn pultit ja kaikkee pientä enne ku pääsee kokeilemaa mite tuo mylvii pelkil pakosarjoilla mut tän vuoden puolel tuo pitäs käyntii yrittää saada..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2015, 12:03
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

jatkoa...

päivitellääs tätäkin välillä... projekti on tällä hetkellä ulkoruokinnassa, jonne siirtyi omin voimin kun pakko välillä päivittää noita muitakin kulkineita

mutta puskuri tuli 40x40x4mm palkista ja erilaisista kulmaraudoista yms.. kahdeksalla pultilla kiinnitys runkopalkkeihin.. vinssi mahtuu hiekkapellin taakse piiloon kokonaisuudessaan.



vetopisteille hitsasin 10mm paksusta raudasta kiinnityspisteet (molemmat puolet viistottu ja tarpeellisella virralla, pitäs kestää)



piti hommata pihalle tommone pikkunissani ni näyttää dodge isommalta dodge on täl hetkel etuvetone, en laittanu takakardaania turhaan paikallee ku seuraavaks ku otan talliin ni rupeen hitsailee kopan takapäätä ja se on helpompaa ku ottaa taka-akselin irti täs kuvas puskuri kokonaa maalattu ja vetopisteet paikallaa.
ja nuo vakiovälitykset (3.54) on aivan liian isot jos meinaa isommat renkaat laittaa, menee vähän liian kovaa jo noilla 33" pyörilläkin... ELI ASIALLE TÄYTYY TEHDÄ JOTAIN

__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2015, 12:34
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

seuraavana olikin vuorossa takapään muokkausta, takapään lattia oli ehjä, mutta korin poikkipalkit olivat täysin pehmeät joten lattian avaus ja samalla tankin nosto ylemmäs

hommat alkoivat takapään nostolla pukkien päälle, samalla taka-akselin irroitus niin helpompi työskennellä.. ensimmäiseksi hitsasin 30x50x5 palkista tukikehikon tulevan pohjan tasolle (korotusta n.20cm)



tankin paikka alkaa jo hahmottua

__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
ramcharger


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ramcharger susiraja2 Maasturiprojektit 51 01.02.2016 11:00
ramcharger susiraja2 Tekniikka & Jutustelu 4 25.07.2010 20:18
Myyty Dodge Ramcharger panzer O/M/V Ajoneuvot 7 16.07.2010 07:42
Wrangler and Volvo portals Myrgel Tekniikka & Jutustelu 5 01.02.2009 13:56
O: Ramcharger osaa dimmy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 02.04.2007 16:57


Sivu luotu: 17:38 (GMT +2).