![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Suunnistuksellinen suitsa (vitara)Ja Morjensta! Tervehdys kaikille, palstaa on tullut silmäiltyä jonnii verran jo aiemmin mutta nyt ensimmäisen varsinaisen maastoauton hankittuani päätin rekisteröityä. Tehään nyt alkuun tämmönen testi, josko saisin suitsan kuvatuksen tähän esille ![]() EDIT: hahaa, edit nappula ilmaantui vihdoin kun ylläpito antoi siunauksensa Moglin ja offipalstan yhteenliittymälle! Tänk juu ! Laitetaan tähän alkuun nyt vielä hiukkasen tarinaa miten japanialaisen metsäkoneen hankintaan päädyttiin. Tämän herran varhaisemmat kokemukset liittyvät maastoautoiluun työkoneina, on tullut patrollilla, hj toitsuilla, pajeroilla ja jopa rockyllä useampaakin pihaa aurattua ja hiekoitettua. Tästä nyt jo aikaa noin kymmenisen vuotta, juuri siinä ajokortin saannin kynnyksellä. metsässä ajelua on harrasteltu viitisen vuotta, niinkin kummallisen lajin kuin autosuunnistus- parissa. Siinä käytössä ollut kaikenlaisia kauppakasseja, mm. 1200 Lada, clio, 4x4 Daihatsu ja nyt pisimpään polo. Kuitenkin lajissa on virheellisen pistelaskun, tahi muun erheen johdosta tapahtunut kohdallani pari luokkanousua jonka johdosta pooloa tänä syksynä lapioitiin pariinkin otteeseen irti ja kertaalleen oltiin köyden jatkona ravihevosen (RAV4) perässä. Tästä sitten kipinä on alkanut itää, että nelivetoiseen olisi palattava. Kuitenkaan en innostunut Subarun justyistä enkä oikein noista lajissa myös kovin suosituista RAV4 toitsuista. Pienikokoinen ja kohtuu ketterä saisi olla. Samaan aikaan tämän kipinän itäessä tullut selattua kovin offipalstaa ja innostuttu ihan Euraan saakka syksyllä lähtemään offisuunnistusta ihmettelemään. Nämä kaksi kipinää kun yhdistettiin niin tuloksena oli jo melkoinen avoliekki persuksen alla, maasturi oli saatava. Tämä avoliekki lehahti lopulta täyden palamisen vaiheeseen kun tallikaveri linkkasi kesken työpäivän huutokaupattavaksi päätyneen Vitaran, katsomaan sitä oli päästävä heti, ja viikon päästä huudettiin virtuaalisesti niin perkeleesti. Käteenhän tuo jäi.
Viimeksi muokannut Mogli : 20.01.2015 22:50 Perustelu: Täydennys |
#2
|
||||
|
||||
![]() peeehana
Hmm.. jostain syystä ei tuota testiviestiä pystynytkään muokkaamaan. Mutta siis jäi kirjoittamatta että tähän on tosiaan tarkoitus laittaa vähän tarinaa tuon suitsan rakentelusta. Kohta kuitenkin joku kertoo että tämä pitäisi olla itsensä esittely osiossa
![]() ![]() ![]() Basic hommia, palkkihelmaa. ![]() yleinen suomen suolaisilla teillä, kiviset ja soraset malli ![]() katotaas näkyykö nämä upotetut kuvat. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hyvin näkyy ja ihan oikeassa osastossa on.
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Tallin kutsu
No hei on se hyvä että joku onnistuu
![]() Osaako joku kommentoida, en pysty mielestäni mitenkään muokkaamaan tuota luomaani ensimmäistä viestiä, johtuuko siitä ettei ylläpito ilmeisesti ole vielä kuitannut "täysjäsenyyttä" ? Tekisi mieli kertoa siihen vähän lisää auton hankinnasta, miten siihen päädyttiin ja mitä kotterolla on tarkoitus tehdä... Jollakulla oli täällä allekirjoituksena viesteissään että "osta japsi, opit hitsaamaan" - pakko todeta että pitänee paikkansa ![]() ![]() Palkkihelmoihin vielä tuollainen "tyylittely", noudattaa sitten paremmin korilinjaa. Jos joku ihmettelee miksi takana palkki on lyhyempi, ajattelin ettei ole niin paljon laikattavaa kun niitä 33" sitten alle koetellaan... ![]() Nurkka jo likimain koossa. Aiheutti muuten päänvaivaa hitsata tuo kokonaan siten, ettei korin ja rungon välinen kumi kärtsää kokonaan. Onnistui kuitenkin ilman ylimääräistä "kuminpolttoa" ![]() ![]() Sievä pikku paikandeerus runkoon... ![]() Tällä saisi EuroNcapissa varmaan varmaa huikeat pisteet ![]() ![]() Hiukan vähemmän oksidoitunutta etulattiaa tässä koetetaan hahmotella, alla poikittaispalkki joka samalla kiinnityspiste korin ja rungon välillä. Osu sattumalta kulmatkin ihan kohdilleen perstuntumilla. ![]() Hiukka maalia jo tässä kohtaa, jos vaikka ei onnistu kotelomaalaukset. Onko kellään muuten kokemuksia hyvästä / kohtuullisen hintaisesta kalustossa millä suihkia maalia koteloihin? ![]() Tämmöstä turattu, seuraavaks vähän pyörän kaaren avarrusta tuohon etulattian puolelle. Olisiko jollain heittää veikkauksia paljonko pitäisi saada kaareen lisää tilaa etupyörän takapuolelle, että 31" mahtus pyörimään? niillä nyt varmaan alkuun mennään. Meinasin että jos 3 senttiä siirtäisi kaarta kauemmas, pääsee sillä ainakin alkuun mutta hiertääkö heti? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Joko piisaa
Pärjäisikö tuolla jo niiden 31" kanssa? Comments?
La originaal linjasta ollaan jo alalaidasta 6 cm kauempana. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo eli se kait vaatii sen sähköpostiin tulevan vahvistuksen "kuittauksen" ennenku saat editointioikeuden noihin viesteihin.
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan SUITSA | keppula16 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.03.2011 18:54 |
M: suitsa 410 -83 | tossu | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 16.02.2006 17:15 |
M:suitsa | O/M/V Muut | 1 | 07.07.2005 07:09 | |
Vessun suitsa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 01.10.2003 19:03 |