![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Vainajan kuljetus esim. pakettiautolla, mielipiteitä?Noniin, tämmöisestä mielipiteitä? Edessä on vainajan kuljetuksen järjestäminen kotikonnuilleen viimeiseen lepoon. Vainaja arkussaan siis kyytiä vaille, ja hautaustoimistot veloittaa kyseisestä eessun-taassun reissusta 1200-1500€. Matkaa alle 600km/suunta. Onpa ihanan kallista, kun kyseessä siis pelkkä siirto autokyydillä pisteestä a pisteeseen b, eikä mitään muuta. Nettikeskusteluja lukeneena ja essonbaarissa keskustelleena, on monesti noussut esiin, että "vuokraa paku ja aja itse"! Mitäs mieltä palstalaiset tämmöisestä vaihtoehdosta? Onko omaa kokemusta tai mielipiteitä puolesta/vastaan? Mikään lakihan ei periaatteessa ilmeisesti kiellä omatoimista pakukyytiä? Vapaata keskustelua aiheesta....mitä mieltä on palstan raati?
|
||||
|
||||
![]()
Me kuljetettiin faija hänen jaguarinsa takapenkillä viimeisille leposijoille. Tosin hän oli jo tuhkattu ja uurnassa.. en sit koko boxin kuskailusta tiedä, eiköhän se mene kun vaan sitoo arkun kunnolla kiinni. Esim. Ratsiassa tuskin rupeavat kurkkaileen sisään.
|
|||
|
|||
![]()
Ei kyyditettävä kiitä eikä valita. Siitä vaan on minun mielipide.
|
|
||||
|
||||
![]()
"Vainajan muistoa kunnioittaen",lukee muistaakseni jossain ohjeessa.
Omalla kohdalla oli sama tilanne vuonna 2000 kun isä kuoli Sallassa vaelluksella ja piti saada kuljetettua Tampereelle. Hautaustoimiston hinta silloin oli muistaakseni 7000mk ja nöyränä se oli vaan maksettava,kun itsellä ei ollut mahdollisuus kuljettaa.Silloin tuli selvitettyä myös se,että esimerkiksi VR ei kuljeta vainajia. |
|
||||
|
||||
![]() Tämä on vain oma mielipide
Oikeassa pakettiautossa en itse ilkiäisi ruumista kuljetella, farkkupaku voisi olla vaihtoehto. Kuljettajallakin olisi korrektia olla ennemmin tumma puku kuin työhaalari. Ja onhan noita firmojakin useita mitä voi kilpailuttaa, jos ei päädy itse kyyditykseen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos mielipiteistä, arvostan paljon!
Joo vainajaa kunnioittaen pitää kyyditä, mutta jos itse joutuu ratin taa, niin suuri vastuuhan tuossa on, noin henkisestikin ajateltuna. Otamma vielä vaihtoehtoja selville ja pari tarjouspyyntöä jätettävä, mutta taitaa kallistua oman kyydin järjestämiseen.
|
|||
|
|||
![]()
Jos omalle kohdalle ajattelisin - siis itseni kyyditettäväksi, niin ei mulle ainakaan tule näppylöitä ajatuksesta että vietäisiin pakun takapaksissa. Paksi tyhjäksi, matto alle ja siististi kiinni. Kabiininkin voisi siistiä. Enemmän itseä ärsyttäisi ajatus siitä, että joku haluaa tuostakin palvelusta repiä kohtuuttoman korvauksen. Varmaan vielä verovapaasti hankitulla kalustolla.
Eikös tuo juuri ole arvostamista, jos näkee hiukan vaivaa asian järjestämiseen ja käyttää vielä omaa aikaa kuljettamiseen. -Jussi-
|
|||
|
|||
![]()
Mielestäni auton mallista tämänlaisen asian hoitaminen ei ole kiinni.
Omasta mielestä hyvä on jos hautajaisasiat on kokonaisuudessa hoidettu nopeasti, mutta silti rauhallisesti ja tehtävät jaettu niin, ettei ne ole kohtuuttoman kuormittavat. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mä kuskasin oman tyttövauvan toissa kesäkuussa noin 50km matkan sairaalalta hautausmaan kylmiöön. vietiin vaan oma arkku sairaalalle ja siellä laittoivan pikkuisen arkkuun valmiiksi. emäntä ja vanhemmat lapset oli kuljettaessa matkassa .omalla farkkuvolvolla me toi kuljetus tehtiin. ei ongelmia tuossa vaiheessa mitään mut sit kun yksin arkkua haudalle kannoin niin aika tiukille se kyllä otti.. uskomattomat erot muuten arkkujen hinnossa, tismalleen saman 60cm arkkun hinta kalleimmillaan 580e. kannatti ajaa noin kilometri ja kysyä toisesta kun siellä maksoi vaan 150e. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ja tärkein unohtui...
Eli otan osaa. Topicin aloittajalle ja matti.v Itse en ole joutunut kuin isän hautajaisia järjestämään eikä kuljetusmatkoja kokonaisuudessaankaan kertynyt kuin muutamia satoja metrejä. Eikä tullut niin yllätyksenäkään kun isäni oli kuitenkin syntynyt 1929...
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Tämmöinen linkki löytyi netin syövereistä, joissa vähän virallisempaa mielipidettä asiaan:
http://www.kysy.fi/kysymys/saako-ruu...-ruumisautolla Ei kuljeteta itse, kun oltais jouduttu kaiken säädön jälkeen hoitamaan kuljetus vuokrapakulla. En oikein pidä ajatuksesta...meidän jälkeen auto menee kalmantuoksuisena sitten vaikka jollekin muuttokäyttöön... ![]()
|
|||
|
|||
![]() Parempi kuljetuttaa firmallaLainaus:
![]() http://www.nettiauto.com/volvo/245/6652682 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse laskin oman pojan tuhkauurnan hautaan, oli hemmetin kova paikka aikamiehelle. Sen jälkeen en ole oikein pystyny menemään kenenkään hautajaisiin. Kuljetuksen hoiti hauturi mistä tuli arkku ja uurna hoidettua. |
|
||||
|
||||
![]()
ajelija: kiitos!
matti.v ja Murros: otan osaa. Ei kyllä pitäisi joutua omaa lastaan hautaan saattamaan...
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole mitenkään väärin jos itse kykenee kuljettamaan, päivastoin.
Matka on osa surutyötä, vainajan kunnioittamista ja viimeistä matkaa. Kuljetettavan sitoisin kiinni huolellisesti, jos jotain sattuisi matkalla niin matkasta voisi tulla raskas. Muutenkin reilusti aikaa ajoon.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Millä pakettiautolla (=B-kortilla) on vähintään 1850kg hyötykuorma? | WinChester | Tekniikka & Jutustelu | 133 | 23.06.2014 10:18 |
Automaattilaatikko mielipiteitä? | suzu_ukko | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 17.05.2013 12:28 |
kipinä mielipiteitä? | aslakki | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.08.2011 10:54 |
mielipiteitä cuulerista | jv | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.10.2008 05:24 |
mielipiteitä renkaista??? | maako | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.07.2005 08:27 |