![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Uudelleen kouluttautuminen/yrittäminenPikku hiljaa on mielessä muhinut ajatus, että katsastushommat ei oo se mitä haluan eläkeikään asti tehdä... Koska ammattikouluun ei tunnu kauheasti olevan opettajan hommia tarjolla, niin aikuiskoulutuspuolen iltaopinnot vois olla kiintoisa vaihtoehto. Pohjakoulutuksena on lukio ja AMKn tuotetekniikan autoinssin opinnot. Koska en halua olla palkkakuopassa loppuikääni, niin uudelleenkoulutuksella olis tarkoitus päästä jossain vaiheessa yrittäjäks. Nyt tarvis ideoita siitä mitä kannattais käydä opiskelemaan? Itsellä voisi olla kiinnostusta erinäisten vehkeiden huoltamiseen. Jostain syystä metsäkoneiden/muiden työmaalla olevien koneiden huolto tuntuisi luontevalta. Voisi ainakin hieman yhdistää töitä ja maastoautoilua keskenään. Onko tällä alalla jo ylityöllisyyttä ja onko pk-seudun ympäryskaupungeissa 100km säteellä töitä tarjolla? Onkohan tuohon suoraa koulutusohjelmaa vai mikä on sopivin koulutus? Mikään pelkkä kirjaoppinut en ole eli ei ole peukalot keskellä kämmentä, mutta syventävät opinnot ovat tarpeen. Yrittäjyyttä vois harkita parin vuoden palkkatyön jälkeen jolloin voisin myös harkita muuttavani maalle esim mikkelin tai lahden ympäristöön. Hommaa pitäisi pystyä hoitamaan autotallista käsin, ettei tarvitse kalliita toimitiloja hommata. Kertokaahan kokemuksia mitä kannattaisi tehdä. Monipuolisuutta pitäisi saada elämään, liukuhihnatyö turruttaa aivot...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
No metsäkonepuolen huoltohomma on ainakin minun mielestä sillain että kyllä niillä pitää ajaa työkseen että saa näppituntumaa mitä ne ylipäänsä on. Nimimerkillä sivusta seurannu kymmenkuntavuotta
![]() Ja eikös niitä ole metsäkoneasentajan koulutuksia jossain päin suomea, Ja merkithän kouluttaa sopimushuoltajat. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Valtimolla on kuulemani mukaan hyvä koulu.
VAROITUS sisältää henkilökohtaisia mielipiteitä. Koneiden huoltaminen nykyjään pelkän auton voimin on aika epätoivoinen lähtökohta, vaikkakin monilla isännillä on jo ihan asialliset hallitilat kotona. Autoon on hankala saada pakattua tarvittavat ja mahdollisesti tarvittavat. Varsin tympeä tunne lähteä aamulla keikalle sillä ajatuksella että tätä ongelmaa en ehkä pystykkään korjaamaan, mitäköhän sitten tehdään. Tietsti jos tähtää ihan pelkkiin suodattimien ja öljyjen vaihtoon on tilanne vähän eri mutta kuinka moni ottaa huollot ja remontit eri firmoilta on taas seuraava kysymys. Ala itsessään on mielenkiintoinen ja antoisa. Nimimerkillä: sivusta seurannut traktoriurakointia, metsäkonehuoltoa ja rapaa kasalle ajanut.
__________________
Joop |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eiks aloittajan taustalla voi alkaa opettaa aikuiskoulutus puolella...?
Yrittäjänä tai palkkalistoilla. Voi kyllä mennä reissuhommiksi, mut laittaa laskua sopivasti...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
en tiedä muuten, mutta kuljetus ja maanrakennupuolella on kyllä hinnat tullu alas aika paljon ja ei siellä oikeen voi hirveitä summia huudella yrittäjänäkään laskulle... aikas edukkaasti saa kyllä tehdä, jos meinaa et hommia on.
ja koneitten remonttien osalta sen verran, että sähköhän niissäkin on lisääntynyt, joten sen osalta niistä pitäis varmaan jotain ymmärtää. toisin kuin sitten vanhemmat koneet... mutta eikö nykyaikana vaihdeta vaan uutta osaa niin kauan, kunnes vika löytyy...? kyllä siihen huolto autoon saa rojua, jos vaikka pakkaa kuomukärryn rojua täyteen. jättää vaikka tien laitaan jos ei kaikkia tarvitse, tai asentaa sitten mutakumit alle ![]() aikuiskoulutuksena jokin ala ja sitten vain yrittämään.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kultakaivosta en ole hakemassa vaan riittää ku tulee toimeen niin että jää rahaa harrastamiseenkin(=kolme kiloo ennen veroja). Sen tiedän et yrittäjällä työaika on 24/7 ja töitä tehdään kun niitä on tarjolla. Jonkun konehallin tietty voi omaan pihaan laittaa pystyyn jos semmoselle on tarvetta. Iso kuomukärry tosiaan auton perään ja tien varteen oli mielessä. Yks suurimmista syistä omassa offaamisessa on juurikin ennalta arvaamattomat ongelmat ja niiden ratkaisut. Sähköjen kanssa on tullut jonkin verran puljattua ja noihin uudempiin saanee piuhan persuksiin että saa koneella yhteyden. Ja koska ronkeli ei sovi olla niin korjaan vaikka polkupyöriä jos joku tuo tyrkylle
![]() Amiksen autopuolen opettajan paikkaa olen pari vuotta kärkkynyt. Haut on tammikuussa ja sijaisuuksiin en ole vielä löytänyt rekrytöintiväylää. Toisekseen ei viiti töitä lopettaa kuukuden sijaisuuden takia ja nykyinen työnantaja tuskin antaa vapaata. Kovasti on toitotettu suurien ikäluokkien eläköitymistä ja opettajapulaa mut ei oo viel tullut pk-seudulla vastaan... |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Yrittäjänä varmastikin elättää itsensä kun vain asenne on hommaan kohdillaan. Ja se käytännössä tarkoittaa ettei kyseessä ole 8.00-16.00 homma... Tylsää se ei ole, joskus toki nyppii (kuten epäsuotuisat säät) kuten missä tahansa hommassa, mutta usein jäi eväät syömättä kun ei malttanut. Palkkaus alalla tahtoo olla heikko, siksi kannattaa olla mieluummin yrittäjä. Ja kultakaivos homma ei ole milloinkaan rahallisesti, toki en tunne sen seutukunnan kilpailutilannetta mutta suhteellisen hyvä kuva on alasta...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
runkolaakereiden uudelleen pinnoitus | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 09.05.2011 22:41 |
uudelleen rekisteriin ottaminen? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.09.2008 21:32 |
Renkaiden uudelleen pinnoitus | Peltonen | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.09.2003 14:27 |